Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wie heeft een mening?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: wie heeft een mening?

Waarom een DSLR aankopen als je op gewicht wil letten?

De sony NEX-reeks is bijvoorbeeld ook goed en je hebt er ook goede lenzen op.
    Dan heb je een combi die niet te zwaar is en naar amateurnormen toch mooie foto's aflevert.
    De panasonic FZ-reeks zijn ook goede bridge-toestellen (geen verwisselbare lenzen)

Als het toch maar voor huis-tuin-keukenfotografie moet dienen.
    Die bedenking krijg ik dan, want ik ken mensen genoeg die hun DSLR in de kast laten liggen omwille van het gewicht, verwisselen van lenzen, ...
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

Comment

Ik heb een Nikon D300s met een Nikon 18-200mm VRII objectief (ik heb trouwens ook een 24-70 en 70-200, beide f 2.8).

Als ik op vakantie ga neem ik enkel de 18-200 mm omwille van het gebruiksgemak. Bij mij vallen de foto's dikwijls reuzegoed mee, en zijn ze ook relatief scherp.
      Ik heb toevallig ook nog een 50mm f1.8. Deze lens kost maar 140 euro, is klein en weegt weinig. Die neem ik op reis mee ter aanvulling van de 18-200 en is handig als er lichtgevoeligheid is vereist. Bij sommige wandelingen schroef ik zelfs de 50 mm op, en neem ik de 18-200 zelfs niet mee.

De 2.8 lenzen zijn voor op vakantie, en met name op wandelingen, ..., te zwaar. Bovendien zijn dat al dure lenzen.

Blijkbaar wil je zelf liefst Nikon, awel ga dan door voor. En als het is voor op reis is de 18-200 echt een fijne lens.
      Kris

Nikon D300s, Nikors 18-200mm f3.5-5.6 + 50mm f1.8 + 24-70 f2.8 + 70-200 f2.8 VRII

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        +1.

De Canon 70-200/4.0 L IS heeft geen Nikon tegenhanger.
        De 70-300 vr komt in de buurt. Geen vast diafragma, niet zo sterk gebouwd als de 70-200 4 is, maar beeldkwaliteit is wel heel erg goed. Bovendien ook nog veel goedkoper dan de canon. Maar goed, dat is niet echt het soort lens dat de ts zoekt. Het gebrek aan f/4 telelenzen bij nikon is nu niet echt voor iedereen een probleem en motivatie om niet voor nikon te kiezen.

De 7D is de betere camera ls het op film, af, degelijkheid en gebruiksgemak aankomt. De nikon d7000 heeft echter een betere sensor (minder ruis, hogere DR). Beiden zijn zeer degelijke camera's en zou je betere lenzen voor moeten kopen. Is je budget beperkt, zou ik kijken naar een canon 60d of nikon d5100/D90 met betere lenzen dan je noemt.

Comment

bedankt voor de opbouwende reacties.
          Wat het formaat is dat ik voor ogen heb... moeilijk te zeggen. Heb ik een foto die me écht bevalt dan wil ik wel eens een 60X40 laten afprinten. Zelfs met mijn Canon of Nikon bridge toestelletje maakte ik al aardige dingen op dit formaat. Het merendeel van de foto's blijft echter onafgedrukt op de pc hangen als ik wil eerlijk zijn.
          Ik zal me nog wat verdiepen in de reviews al twijfel ik soms als bepaalde sites wel dezelfde toestellen reviewen.
          Ik denk dat ik deze week eens bij art & craft binnenloop en eens een aantal dingen zal vastpakken. Wie weet koop ik me wel een fullframe...grapje....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
            Waarom een DSLR aankopen als je op gewicht wil letten?

De sony NEX-reeks is bijvoorbeeld ook goed en je hebt er ook goede lenzen op.
            Dan heb je een combi die niet te zwaar is en naar amateurnormen toch mooie foto's aflevert.
            Dat is inderdaad misschien nog het beste idee. Zelfs dat 18-55 OSS kitlensje is nog best goed . Het zoombereik is niet zo uitgebreid, maar het is toch prima voor de alledaagse foto's. En je kan toch met scherptediepte spelen en alles manueel instellen als je dat zou willen .
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
              Dat is inderdaad misschien nog het beste idee. Zelfs dat 18-55 OSS kitlensje is nog best goed . Het zoombereik is niet zo uitgebreid, maar het is toch prima voor de alledaagse foto's. En je kan toch met scherptediepte spelen en alles manueel instellen als je dat zou willen .
              De TS wil een 18-200 of iets soortsgelijk. 18-105mm vind hij/zij al een compromis. 18-55 lijkt mij dan toch duidelijk volledig uitgesloten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                De TS wil een 18-200 of iets soortsgelijk. 18-105mm vind hij/zij al een compromis. 18-55 lijkt mij dan toch duidelijk volledig uitgesloten.
                Tja ...Een D3100 met 18-200 VR II dan, zeker ?

Edit: of je moet op een NEX al de 18-200 OSS gaan zetten.
                Last edited by JorisVdB; 29 augustus 2011, 10:07.
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
                  Inderdaad... Beide camera's verdienen beter glas

Voor de rest zou ik als Nikon gebruiker de d7000 aanraden ;-)
                  mee eens, alleen waar hier NIkon staat zou ik Canon gebruiken.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
                    De onscherpte bij veel consumentenlenzen zie je al bij A4 formaat op normale kijkafstand.

Sorry , maar jij doet de waarheid hier zwaar geweld aan,en dan reageer ik.Een 18-200mm is zeer wel in staat om gestoken scherpe A3's af te leveren , de beperkingen van multizooms zitten hem meer in de vervormingen vooral aan de groothoekzijde, het gebrek aan lichtsterkte en de erg lelijke bokeh.
                    Qua scherpte zijn ze minder dan primes ,maar dat laat zich slechts voelen bij groter dan A3.

Walter

De T.S. moet zelf beslissen waar hij naartoe wil,maar geeft zelf al aan geen pixelpeeper te zijn .Suggereren dat een multizoom zo slecht is dat je al op A4 onscherpte merkt is niet alleen pertinent onjuist,het zet hem ook op het verkeerde ,veel te dure en omslachtige pad.Ik voorpel dat hij integendeel veel plezier zou halen uit een multizoom..Hier : http://www.photozone.de/nikon--nikko...56vrii?start=1
                    Last edited by Phororhacos; 29 augustus 2011, 10:35. Reden: aanvulling
                    D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      grt,bouk.
                      Canon heeft helemaal geen D7000
                      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
                      Our English website: www.kaichitravel.com
                      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
                        Canon heeft helemaal geen D7000
                        nee, als Canon gebruiker zou hij toch de D7000 (van Nikon) aanraden
                        denk dat hij dat wil zeggen ;-)
                        Fuji X-E1 - 18-55mm
                        facebook

Comment

De Nikon natuurlijk, maar vraag me niet waarom...voel me er gewoon het best mee.

En dat is waarom jij gewoon naar een winkel moet stappen om beide even te proberen en vast te nemen.

Als je dan je keuze gemaakt hebt kun je kijken voor bijhorende lenzen.
                          ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

Comment

grt,bouk.
                            Je bedoelt natuurlijk waar Canon staat zou ik Nikon gebruiken

Ten eerste vind ik Canon een #$£% bedrijf en verkopen ze alleen maar rotzooi!
                            Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                            Cybershot Photo Website!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                              Je bedoelt natuurlijk waar Canon staat zou ik Nikon gebruiken

Ten eerste vind ik Canon een #$£% bedrijf en verkopen ze alleen maar rotzooi!
                              off topic:
                              mooie plaats Zeist.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

off topic:
                                mooie plaats Zeist.
                                grt,bouk.
                                En Kapellen dan!

Walter
                                D850

Comment

Working...
                                X