Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onscherpte d7000?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: onscherpte d7000?

Oorspronkelijk geplaatst door Cytochrome Bekijk bericht
    weet je trouwens zeker dat dit de regio was waar de camera op scherpgesteld heeft? Anders is die 100% crop natuurlijk waardeloos...
    ik zie nergens op de foto scherpte, dus dat is erg moeilijk denk je niet
    SHOT-UP 'jacky bucks photography'
    www.wix.com/jackybucks/schot-up
    nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
      Als je er 100 % zeker van bent, dat dit het scherpste is wat je uit je toestel kunt krijgen, dan zou ik er zeker mee terug gaan. Misschien eens wat testjes doen vanaf statief?

Onder een crop van mijn d7000 Raw en onbewerkt. Is wel met een 50mm gemaakt
      zou je hem ook eens helemaal willen poste? is dit in auto stand?
      ik zal ook nog wat foto's maken op het statief, maar ik ben niet tevrede over de scherpte van mijn toestel. er zitte scherpere foto' tusse, maar van al die andere lig ik wakker. ik heb het toestel aangekocht om scherpe foto's te kunne maken.. ik weet dat ik natuurlijk ook moet oefenen, maar ik doe mijn best. in auto stand verwacht ik scherpere foto's.. kan ik totaal mis in zitte maar ik hoop dat je me begrijpt.

Comment

Inderdaad, niet scherp, al is het andere oog (rechts voor de kijker, links voor het onderwerp) duidelijk scherper dan het getoonde.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
          zou je hem ook eens helemaal willen poste? is dit in auto stand?
          ik zal ook nog wat foto's maken op het statief, maar ik ben niet tevrede over de scherpte van mijn toestel. er zitte scherpere foto' tusse, maar van al die andere lig ik wakker. ik heb het toestel aangekocht om scherpe foto's te kunne maken.. ik weet dat ik natuurlijk ook moet oefenen, maar ik doe mijn best. in auto stand verwacht ik scherpere foto's.. kan ik totaal mis in zitte maar ik hoop dat je me begrijpt.
          Hier is helemaal. Wel verkleind en verder niets mee gedaan. Ik schiet altijd in de M-stand en raw. Probeer eens een foto te maken van een stilstaand onderwerp vanaf statief op f8. Kan misschien zijn dat je toch bewogen hebt en je lens helemaal vol open (laagste diafragmagetal) heeft ook invloed op je scherpte.

D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

Comment

Lijkt mij gewoon misfocus/backfocus.
            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

als ik de haren zie die rond het hoofd zwermen op die onverscherpte foto denk ik niet dat er iets mis is met je materiaal, maar dat je gewoon op het verkeerde punt scherp hebt gesteld. Bij mensen met bril scherp stellen op de ogen is nu ook niet zo simpel.

doe eens de batterijtest om backfocus of front focus uit te schakelen.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                Hier is helemaal. Wel verkleind en verder niets mee gedaan. Ik schiet altijd in de M-stand en raw. Probeer eens een foto te maken van een stilstaand onderwerp vanaf statief op f8. Kan misschien zijn dat je toch bewogen hebt en je lens helemaal vol open (laagste diafragmagetal) heeft ook invloed op je scherpte.
                bedankt, mooie foto trouwens ik zal nog wat testfoto's maken, en die dan in de loop van de dagen eens plaatsen. ik moet tenslotte weer naar school dus..
                bedankt voor je hulp.
                mvg

Comment

Working...
                X