Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
mijn zus was bereid even een test fototje te nemen. deze zijn onbewerk en niet verscherpt. op de atomatische stand genomen, natuurlijk niet geled op compo ;p
jullie mening;
D'er zullen niet zoveel foto's nog scherp zijn bij een 100% crop, maar soit:
zoom op je scherm in tot 100%, en -wat ik dan doe- ik maak een screenshot van het gewenste "gebied", maar zodanig dat ik een beeld van niet meer dan 900px langste zijde (BD-regel) overhoud.
Dat bestand laad je dan op naar je hosting site, je kopieert het adres, en post het hier tussen de IMG tags.
Of dat ons echter veel wijzer zal maken...
Het gaat hier dus niet om een RAW, maar om een JPG. Denk eraan dat je, door bepaalde instellingen in je camera te veranderen een 'sterker' (dwz scherper, meer gesatureerd, rijker contrast) resultaat kunt bekomen.
Als je er 100 % zeker van bent, dat dit het scherpste is wat je uit je toestel kunt krijgen, dan zou ik er zeker mee terug gaan. Misschien eens wat testjes doen vanaf statief?
Onder een crop van mijn d7000 Raw en onbewerkt. Is wel met een 50mm gemaakt
Als je er 100 % zeker van bent, dat dit het scherpste is wat je uit je toestel kunt krijgen, dan zou ik er zeker mee terug gaan. Misschien eens wat testjes doen vanaf statief?
Ik zal straks een crop plaatsen met mijn D7000
heel erg bedankt, het lukt me niet om er egt scherpe foto's uit te hale ik lig hier egt wakker van en ben blij als het opgelost wordt.
ik kijk er naar uit..
Comment