Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

onscherpte d7000?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: onscherpte d7000?

    Yep!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #32
      Re: onscherpte d7000?

      Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
      Misschien een goeie tip voor toekomstige d7000 bezitters, "sla eerst je fabrieksinstellingen op" voordat je begint te veranderen aan het menu > setup menu > instellingen opslaan/laden.
      Dat hoeft niet, dat heeft Nikon al gedaan dmv de reset en de sterretjes bij standaardinstellingen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #33
        Re: onscherpte d7000?

        Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
        Dat hoeft niet, dat heeft Nikon al gedaan dmv de reset en de sterretjes bij standaardinstellingen.
        Misschien eens goed de handleiding lezen want daarmee worden niet alle fabrieksinstellingen teruggezet.
        Groeten Hervé.

        Comment


        • #34
          Re: onscherpte d7000?

          Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
          das normaal dat je bewegingonscherpte hebt bij 1/2 sluitertijd,maar op een statief mag dit toch niet....ik zou één AF-punt gebruiken de Diafragmakeuze A-stand nemen en F8 plus iso 400...zal wel veel beter zijn dan....houd er ook rekening mee dat je de snelle AF van de D7000 moet leren gebruiken...hij durft er soms wel eens naast zitten....plus de 16MP laten meer foutjes zien dan bv bij de D90....Plus de D7000 kan last hebben van difractie bij diafragmawaardes vanaf f8....ik heb dit ook meegemaakt met mijn toenmalige D7000...kreeg er geen enkele scherpe foto uit...lenzen toen allemaal met de finetunning afgesteld.Was iets beter maar nog niet het verhoopte resultaat...ik heb me zo geergerd toen dat ik hem terug heb verkocht en me terug een D90 heb aangeschaft....een D7000 moet je tijd insteken en ook leren gebruiken...

          grtz

          Templar
          Je bent de eerste, die niet met de domme opmerking komt, dat 1/2 te langzaam is om uit de hand te schieten en dat terwijl TS duidelijk aangeeft dat hij een statief heeft gebruikt

          Maar je opmerking over dat de d7000 last heeft van diffractie vanaf f8 klopt niet, dit is een lens-eigenschap en heeft niets met de body te maken!!

          Misschien heeft TS een slecht exemplaar. Mijn D7000 is ook 2 keer naar de Nikon repair service geweest met als resultaat , dat ik uiteindelijk een nieuwe kreeg. Die overigens heel scherpe foto's maakt.
          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

          Comment


          • #35
            Re: onscherpte d7000?

            kan natuurlijk ook slecht statief zijn geweest
            facebook

            500px

            Comment


            • #36
              Re: onscherpte d7000?

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht

              Maar je opmerking over dat de d7000 last heeft van diffractie vanaf f8 klopt niet, dit is een lens-eigenschap en heeft niets met de body te maken!!

              .
              De effecten van diffractie worden eerder zichtbaar bij een sensor met hoge resolutie, het kan dus simpelweg wel met de body te maken hebben.

              Comment


              • #37
                Re: onscherpte d7000?

                Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
                De effecten van diffractie worden eerder zichtbaar bij een sensor met hoge resolutie, het kan dus simpelweg wel met de body te maken hebben.
                als we op die toer gaan, dan lust ik er nog wel een paar....
                D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                Comment


                • #38
                  Re: onscherpte d7000?

                  Hoezo toer, dat zijn simpel verifieerbare feiten.

                  Comment


                  • #39
                    Re: onscherpte d7000?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Baziel Bekijk bericht
                    Misschien eens goed de handleiding lezen want daarmee worden niet alle fabrieksinstellingen teruggezet.
                    Daar staan dan de sterretjes bij in het menu.
                    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                    Comment


                    • #40
                      Re: onscherpte d7000?

                      Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                      Misschien heeft TS een slecht exemplaar. Mijn D7000 is ook 2 keer naar de Nikon repair service geweest met als resultaat , dat ik uiteindelijk een nieuwe kreeg. Die overigens heel scherpe foto's maakt.
                      hoe kan ik weten of ik een slecht exemplaar heb, moet ik hem dan opsture? hoe kan ik het zelf onderzoeke?
                      SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                      www.wix.com/jackybucks/schot-up
                      nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                      Comment


                      • #41
                        Re: onscherpte d7000?

                        zet je camera eens op auto, wacht tot er voldoende licht is, maak dan eens een foto van je straat, huis, whatever en post die dan hier eens. Als die foto goed is, zal het niet aan de camera liggen...
                        facebook

                        500px

                        Comment


                        • #42
                          Re: onscherpte d7000?

                          Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
                          hoe kan ik weten of ik een slecht exemplaar heb, moet ik hem dan opsture? hoe kan ik het zelf onderzoeke?
                          Ik gebruik hem vooral voor portretfotografie en bij alle portretten waren de ogen onscherp en lag de scherpte verkeerd (in mijn geval was de neus scherper)
                          Toestel had dus frontfocus. Toestel teruggestuurd om hem te laten calibreren. Na calibratie nog steeds hetzelfde euvel. Daarna een nieuw toestel gekregen en probleem opgelost.

                          Probeer anders een ander soortgelijk toestel van iemand te lenen en maak dezelfde foto en vergelijk ze dan met elkaar. Als jouw foto's van jouw d7000 dan consequent onscherper zijn, dan zou ik hem toch wel laten nakijken.
                          D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                          Comment


                          • #43
                            Re: onscherpte d7000?

                            mijn zus was bereid even een test fototje te nemen. deze zijn onbewerk en niet verscherpt. op de atomatische stand genomen, natuurlijk niet geled op compo ;p
                            jullie mening;

                            test 1: tamron 17-50mm


                            test 2: nikkor 55-200mm


                            mvg
                            SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                            www.wix.com/jackybucks/schot-up
                            nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                            Comment


                            • #44
                              Re: onscherpte d7000?

                              die zijn in orde toch qua scherpte? Ok beneden heeft de camera waarschijnlijk niet scherpgesteld op de ogen gezien je in de auto stand hebt geschoten, maar foto's zijn toch ok? dus ik denk dat je toestel wel in orde is...
                              facebook

                              500px

                              Comment


                              • #45
                                Re: onscherpte d7000?

                                Jammer inderdaad dat je niet kunt zien waar het scherpstelpunt precies ligt. Verder als ik het goed heb gezien is er geen enkele instelling gebeurt in Picture control. Met die instellingen kun je de opname ook nog beïnvloeden. Maar zonder dat beïnvloeden zien ze er goed uit.
                                Last edited by Zwarte; 31 augustus 2011, 18:06.
                                "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

                                Comment

                                Working...
                                X