Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

    ben vandaag eindelijk naar de winkel geraakt. er werd me daar de canon sx 220 aangeraden. 8,1 bps, 14 megapixels, kleurselectie mogelijk,... 266 euro. lijkt dit jullie een deftig toestelletje ?

    bedankt
    nele

    Comment


    • #17
      Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

      Oorspronkelijk geplaatst door nele3 Bekijk bericht
      ben vandaag eindelijk naar de winkel geraakt. er werd me daar de canon sx 220 aangeraden. 8,1 bps, 14 megapixels, kleurselectie mogelijk,... 266 euro. lijkt dit jullie een deftig toestelletje ?

      bedankt
      nele
      Voor de prijs zal 't wel aardig zijn. Maar de G12 heeft een optische zoeker, kan ook in RAW
      opnemen en heeft een lichtsterkere lens. Niet te vergeten de viewfinder die in alle
      richtingen kan worden gekanteld. Om maar niet alle voordelen te noemen.
      Nadeel: de prijs misschien, maar volgens mij binnen budget.
      Van waardering geniet ik.
      Van kritiek leer ik.

      Comment


      • #18
        Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

        ben ook van het idee dat het gerust iets meer mag kosten. G12 ligt idd binnen het budget. is deze niet een pak moeilijker in gebruik ? die canon is nog steeds een toestel dat ik zonder heel veel zoeken ga kunnen bedienen. ik ben technisch echt een kluns... wat jij zegt, opnemen in RAW, ken ik bv al niet... zegt genoeg zeker he...
        de keuze zal hier dus gaan tussen een goedkoop en degelijk toestel, of een minder goedkoop, maar goed toestel...

        Comment


        • #19
          Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

          Oorspronkelijk geplaatst door nele3 Bekijk bericht
          ben ook van het idee dat het gerust iets meer mag kosten. G12 ligt idd binnen het budget. is deze niet een pak moeilijker in gebruik ? die canon is nog steeds een toestel dat ik zonder heel veel zoeken ga kunnen bedienen. ik ben technisch echt een kluns... wat jij zegt, opnemen in RAW, ken ik bv al niet... zegt genoeg zeker he...
          de keuze zal hier dus gaan tussen een goedkoop en degelijk toestel, of een minder goedkoop, maar goed toestel...
          Je hebt meer mogelijkheden met de G12 maar het is niet moeilijker. En je maakt zelfs prima foto's met de lens op circa 1 cm van het onderwerp.
          Van waardering geniet ik.
          Van kritiek leer ik.

          Comment


          • #20
            Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

            Oorspronkelijk geplaatst door nele3 Bekijk bericht
            dank jullie wel voor de snelle reacties ! ik weet dat ik niet veel keuze heb met dat budget, maar ik wil er momenteel nog geen stukken van mensen aan geven. ik ga eens googelen naar de toestellen die jullie al hebben aangebracht. waar koop ik het het beste ? bij een fotograaf ? en die conversieprogramma's, zijn die handig in gebruik ? ik kan bv niet met photoshop overweg. ben wel jong, maar beetje dom met de pc, vrees ik ( of toch minstens onwetend ) :-)
            Troost je, ik ben nièt zo jong meer, en ben ook geen wonderkind op vlak van pc en dergelijke. Foto's bewerken blijkt nog steeds een grote opgave voor mij.

            Ik weet niet in hoeverre je intenties hebt om iets meer met fotografie te gaan doen, of als het jou enkel te doen is om leuke familiefoto's te maken. In elk geval is die G12, voor wat ik erover lees, een prima en vrij eenvoudig te bedienen toestel. Zijn er geen winkels in de buurt waar je behalve 't toestel vastnemen, ook eens kijken hoe de bediening zit? Dan weet je vrij snel of het zal voldoen aan je eis dat het makkelijk te bedienen valt

            mvg,
            Bart
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

            Comment


            • #21
              Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

              mediamarkt is niet ver uit de buurt. maar heb me daar wat laten overdonderen door de verkoper, die me dus die canon sx 220 aanraadde. heb niet eens naar de canon G12 gekeken. ga dus nog eens terug gaan ! ...
              momenteel is het enkel om leuke familiefoto's te maken, met drie kleintjes heb ik niet veel tijd om cursussen te volgen, hoewel dat dit toch mijn droom nog is... maar dan koop ik me een super toestel !! :-)

              Comment


              • #22
                Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                Oorspronkelijk geplaatst door nele3 Bekijk bericht
                mediamarkt is niet ver uit de buurt. maar heb me daar wat laten overdonderen door de verkoper, die me dus die canon sx 220 aanraadde. heb niet eens naar de canon G12 gekeken. ga dus nog eens terug gaan ! ...
                momenteel is het enkel om leuke familiefoto's te maken, met drie kleintjes heb ik niet veel tijd om cursussen te volgen, hoewel dat dit toch mijn droom nog is... maar dan koop ik me een super toestel !! :-)
                Een toestel met meer en betere mogelijkheden gaat jou uitdagen.
                Een toestel met beperkingen gaat jou beperken.
                Waarom je droom uitstellen? Met jouw foto's op BD en het stellen van de juiste vragen heb
                je een redelijk alternatief voor de cursussen. Zo kom je ook verder.
                Van waardering geniet ik.
                Van kritiek leer ik.

                Comment


                • #23
                  Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                  @plaatwerker. je hebt gelijk denk ik... maar ik krijg al koud als ik eens rondsnuister op het forum, en jullie zie goochelen met iso waarden, sluitertijden,... ik kan gewoon op een knopje duwen, en that's it ! ik weet zelfs niet hoe ik van deze foto's deftige communiekaartjes kan maken... ik moet nog even denken precies. maar idd, het fototoestel dat ik nu heb gezien (sx 220 ), vraagt niet veel verandering in mijn huidig fotogedrag.

                  Comment


                  • #24
                    Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                    Op basis van eigen ervaring kan ik je de LX5 aanbevelen als starter.
                    Goede beeldkwaliteit, handig formaat en gaat van volledig auto naar volledig manueel, net zoals een volwassen dslr en kost je € 390.

                    Je zal je toch wat moeten scholen als je echt foto's wil nemen ipv louter snapshots.
                    Gelukkig vind je op het internet een pak info over alles wat met fotografie te maken heeft en de basis is echt niet zo moeilijk om onder de knie te krijgen hoor.
                    Eens je die basis begrijpt ga je al snel de auto-stand inruilen voor meer manueel en door gaandeweg te oefenen zul je versteld staan vh verschil tussen je eerste foto's en die van een paar maanden later.

                    Eigenlijk is je starterscamera niet eens zo belangrijk want 90% heb je al en is gratis ... je eigen ogen.

                    Comment


                    • #25
                      Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                      Ik zou zeker de NEX-3 of -5 eens van naderbij bekijken. Ik heb iemand in het NEX-3/-5/-7-topic iets zien zeggen van 195 euro dacht ik ? Da's een superkoopje !
                      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                      Comment


                      • #26
                        Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                        Inderdaad, Nex-3 en Nex-5 vind je nu voor een heel lage prijs.

                        Ik zou ook hier eens naar kijken, Sony-DSC-HX100V. Je hebt een bereik van 27mm tot 810mm, is toch al serieuze tele en kost je een fortuin als je een dslr wilt met dat bereik. Hier heb je alles in 1 lens. En maak je geen zorgen, die kan niet in raw trekken, alleen jpeg. Is al een zorg minder.

                        Je hebt ook een kleinere sensor waardoor je je minder zorgen moet maken over scherptediepte, zoals bij een dslr.

                        Hier een test, klik
                        Last edited by alex606; 30 september 2011, 22:57.
                        Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                        Mijn bird foto's en urbex foto's

                        Comment


                        • #27
                          Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                          goh, naar jullie omschrijving toe, lijkt dit echt wel super ! ik ga van deze toestellen eens wat meer info opzoeken, en ze eens van dichtbij gaan bekijken. ik wil niet over één nacht ijs gaan bij de aankoop ! maar moet het toestel wel goed genoeg kunnen leren kennen tegen de communiefoto's van mijn zoontje getrokken moeten worden :-)

                          Comment


                          • #28
                            Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                            Die compactjes met extreme zoom leveren op hoge zoom extreem slechte kwaliteit met
                            heel veel kleurschifting. Wat is er mis het het gebruik van de voeten om iets dichter op het
                            onderwerp te komen.

                            Als er nog goed moet worden geoefend, dan maar rap beslissen.
                            Van waardering geniet ik.
                            Van kritiek leer ik.

                            Comment


                            • #29
                              Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                              o ja, mijn oom zei me geen merk te nemen dat eigenlijk pc's maakt, dat die niet zo goed zijn... wat is jullie ervaring ? hij heeft het dan oa ook over sony, terwijl dit hier echt wel aangeraden wordt... zoveel mensen, zoveel ideeen zeker ?

                              Comment


                              • #30
                                Re: tips voor aankoop niet te duur, gemakkelijk toestel

                                Als je daar moet op afgaan...
                                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                                Comment

                                Working...
                                X