Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Geen idee.
    Ik werk zelden in RAW, en als ik het doe, is het niet met de Sony-software en niet op een XP-pc .
    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Ik werk wél in RAW, maar in Aperture 3 op Mac. Ik vrees dat XP te oud aan het worden is...
      Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
        Ik werk wél in RAW, maar in Aperture 3 op Mac. Ik vrees dat XP te oud aan het worden is...
        XP wordt inderdaad oud, maar heeft nog steeds mijn voorkeur, bijzonder omdat veel van mijn randtoestellen XP dryvers hebben, en omdat ik ertegen opzie om alles te herinstalleren, alles loopt hier nu goed op drie computers voorzien van XP PRO.

        Ik ben ook een voorstander van raw software van het merk zelf, zo ben ik zeer tevreden van Nikon capture NX2, maar mischien is dat bij sony wat minder ?

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Dat begrijp ik maar al te best hoor .

          Ware het niet dat ik constant met de 70-400 werk, ik zou ook een NEX-7 kopen. Nu, tegen dat mijn NEX-5 een paar jaar oud is (die is nog geen jaar oud) en z'n beste tijd heeft gehad is er misschien al een NEX-77 .

          Ik vooral uit naar de nieuwe lenzen volgend jaar. Geert, die 'G' standaardlens die dan zou komen is ook nog iets voor jou ...Die ga ik ook in het oog houden! Daarmee zal de NEX-7 volledig tot z'n recht komen...
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
            Geen idee.
            Ik werk zelden in RAW, en als ik het doe, is het niet met de Sony-software en niet op een XP-pc .
            En met zo'n goeie EVF heb je al een beter idee hoe je foto er gaat uitzien ( vind ik persoonlijk handiger dan lcd-schermpje) waardoor je minder hoeft na te bewerken alhoewel ik ook zelden RAW schiet.
            Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Ik heb een vraagje voor de 5N gebruikers

              -Heb je tijdens video nu WEL face detection? (de gewone nex 5 had dit niet, dus ik vermoed nog steeds van niet)
              -Kan je tijdens video "focus tracking" gebruiken of tikken op het scherm voor wat scherp moet worden?

              Andere goodies wat betreft de videomodus zijn ook welkom!

              Bedankt!
              Last edited by Portmixus; 2 november 2011, 16:55.

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Oorspronkelijk geplaatst door JorisVdB Bekijk bericht
                Dat begrijp ik maar al te best hoor .

                Ware het niet dat ik constant met de 70-400 werk, ik zou ook een NEX-7 kopen. Nu, tegen dat mijn NEX-5 een paar jaar oud is (die is nog geen jaar oud) en z'n beste tijd heeft gehad is er misschien al een NEX-77 .

                Ik vooral uit naar de nieuwe lenzen volgend jaar. Geert, die 'G' standaardlens die dan zou komen is ook nog iets voor jou ...Die ga ik ook in het oog houden! Daarmee zal de NEX-7 volledig tot z'n recht komen...
                Ik ga me een van de dagen ook eens de 70-400 "nexen", dmv die nieuwe adapter. Benieuwd.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Dag Rudy,

                  Houd ons op de hoogte van je bevindingen met de adapter ...
                  Hier ligt een Bigma te wachten om op een NEX body geschroefd te worden - eventueel met 2x convertor ...
                  De Sony 18-200mm (pas in bezit) levert in elk geval prachtige foto's.

                  Jaja

                  Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                  Ik ga me een van de dagen ook eens de 70-400 "nexen", dmv die nieuwe adapter. Benieuwd.
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                    Dag Rudy,

                    Houd ons op de hoogte van je bevindingen met de adapter ...
                    Hier ligt een Bigma te wachten om op een NEX body geschroefd te worden - eventueel met 2x convertor ...
                    De Sony 18-200mm (pas in bezit) levert in elk geval prachtige foto's.

                    Jaja
                    AiAi , de befaamde JaJa Bigma.....
                    En ja, die 18-200 is echt een zeer goede lens, er is geen enkele andere superzoom die deze kwaliteit haalt, misschien met uitzondering van de 28-300L, maar die kan niet op de Nex zonder verlies van AF.

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Waar blijft de Nex 7 ....... bij cameraNu geen nieuws....
                      Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140

                      https://www.flickr.com/photos/138780768@N04/albums

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Door overstromingsproblemen in Thailand is de release van de Nex-7 een paar maand uitgesteld.
                        "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                          Door overstromingsproblemen in Thailand is de release van de Nex-7 een paar maand uitgesteld.
                          Blijkbaar is de productie terug opgestart. KLIK

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7



                            Met wat geluk voegt deze Nex dan ook meteen gepaste achtergrondmuziek toe bij de filmen .
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              Ondertussen zit ik te wachten op de 7..... en die komt maar niet.
                              En nu blijkt de 5N ook al niet meer leverbaar te zijn.....
                              ellende troef (al is het voor de locals ginder natuurlijk véél erger)

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
                                En nu blijkt de 5N ook al niet meer leverbaar

                                Hoeveel zou je er willen Rudy ?

                                Comment

                                Working...
                                X