Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony NEX3,NEX5,NEX7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Jammer dat het E mount lenzenaanbod bij deze NEX 7 zo beperkt is, en de 18-200 zou beter presteren dan de 18-55, jammer dat de 16-50 f2.8 hier niet op past, of mis ik iets

    Een 24 megapixel heeft toch wel nood aan goed glas zou je zo denken.
    Meer lenzen is de eeuwige wens é Maar je moet ergens mee beginnen, het is uiteindelijk gemakkelijk om sneller nieuwe body's uit te brengen dan wel lenzen...geen enkel merk is begonnen met een heel arsenaal aan lenzen é

    Wat de 16-50 betreft...rechtstreeks kan je die er niet op monteren, maar Sony heeft samen met de nieuwe nexen de nieuwe SLT adapter voorgesteld, waarmee je dus phase-detection AF hebt met ALLE A-mount lenzen! Je maakt dan van de nex een SLT camera, maar dan met een kleinere body en bijhorend minder gewicht Prijs van de adapter is ongeveer 350 euro en in mijn ogen een ongelofelijk knap stukje technologie voor een adapter!!

    Ik vraag mij af waar Sigma blijft met de nex lenzen!!!

    ps: over de 18-200 die beter zou presteren dan de 18-55 weet ik zo nog niet hoor...heb beiden en het verschil is erg klein...Ik verkies zelfs lichtjes de 18-55 voor de mm's het dichtst bij de 18, vanaf 35 is er echt weinig verschil...de 18-200 heeft gewoon zoveel andere voordelen
    Last edited by Portmixus; 9 oktober 2011, 10:11.

    Comment


    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

      Eerst maar eens wachten op de 55-210 ;-) die komt er nu al aan.

      Comment


      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

        Oorspronkelijk geplaatst door Silver Roller Bekijk bericht
        Van een D3s komend gaat de stap wel heel groot zijn
        Zeker in gewicht...... maar ik heb een NEX 5n mogen uitproberen, en dat was reeds heel overtuigend, ik zal afwachten wat de beste optie zal worden.

        Comment


        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
          Eerst maar eens wachten op de 55-210 ;-) die komt er nu al aan.
          En de 50mm...Hopelijk is die even goed als z'n Alphamount-equivalent . Voor mij zou dat mijn eerste ietwat lichtsterke lens zijn .
          Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

          Comment


          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

            HIER blijkbaar samples van de NEX7 te downloaden (Pas op meer dan 500 Mb.) als je geen abo hebt bij MegaUpload kan het wel even duren.

            Comment


            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              Gewoon in fototassen laten zitten, en als de vrouw alles eens opgeruimd wil zien, dan zet je die een paar dagen in de auto .
              Wie/wat zet je in de auto?Het fotomateriaal of de vrouw...

              Comment


              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                Voorbeeld NEX-7 gedownload en verkleind naar 900 pix.

                Uploaded with ImageShack.us

                100% crop



                Uploaded with ImageShack.us

                En tenslotte nog een voorbeeld op 6200 iso



                Uploaded with ImageShack.us

                Er moet wel bijgezegd, dat de 6200 iso foto vermoedelijk gemaakt is met de 24mm Zeiss, deze van de motoren met een 110mm, welk merk ???
                Maar voor een toestelletje van die prijs, niet slecht volgens mij.

                Zullen we Puerte dan toch gelijk moeten geven.
                Last edited by Guest42; 10 oktober 2011, 07:19.

                Comment


                • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                  Verdikke!

                  Het had niet veel gescheeld of we hadden een NEX-7 tijdens BelgiumdigitalLite gehad!
                  Spijtig genoeg is het testexemplaar dan in Nederland

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Er moet wel bijgezegd, dat de 6200 iso foto vermoedelijk gemaakt is met de 24mm Zeiss, deze van de motoren met een 110mm, welk merk ???
                    Vermoedelijk Sony Ik denk de nex 55-210!

                    Tenzij je het merk motoren bedoelde

                    Comment


                    • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Zullen we Puerte dan toch gelijk moeten geven.
                      Ik heb nooit getwijfeld aan de fotokwaliteit van een Nex of welke dan ook, maar wel aan de bedienbaarheid en dat was juist zo makkelijk alles via het menu....

                      Zie toch wel ernstige verscherpingsrandjes bij het acheterwiel.
                      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                      Comment


                      • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                        Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
                        Het had niet veel gescheeld of we hadden een NEX-7 tijdens BelgiumdigitalLite gehad!
                        Spijtig genoeg is het testexemplaar dan in Nederland
                        Ik denk dat ik de persoon ken die van dat toestel een tijdje mag genieten en er mee mag spelen in Nederland ...First come, first served, neem ik aan...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                          Oorspronkelijk geplaatst door marc1201 Bekijk bericht
                          Wie/wat zet je in de auto?Het fotomateriaal of de vrouw...
                          Da's een keuze die ieder voor zich moet maken hé
                          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                          Comment


                          • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                            Er moet wel bijgezegd, dat de 6200 iso foto vermoedelijk gemaakt is met de 24mm Zeiss
                            Awel, dat zie ik helemaal zitten... Zowel die 6200 iso als die Zeiss
                            Last edited by K-2; 10 oktober 2011, 19:26.
                            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                            Comment


                            • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                              als er ruis in zit zal geen enkele lens dat tegen houden ook niet een lens van 2000 euro
                              Last edited by koen1950; 11 oktober 2011, 12:22.

                              Comment


                              • Re: Sony NEX3,NEX5,NEX7

                                Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                                als er ruis in zit zal een geen enkele lens dat tegen houden ook niet een lens van 2000 euro
                                Nee, maar van ruis is alvast niet veel te zien.
                                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                                Comment

                                Working...
                                X