Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens uit Exif achterhalen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens uit Exif achterhalen

    Rare vraag misschien, maar als ik met mijn D60 een foto en zie in de EXIF-info dat de brandpuntsafstand 50mm is, dan kan de foto bij mij met 2 lenzen zijn gemaakt. Is er achteraf nog op één of andere wijze te achterhalen met welke lens de foto is gemaakt.
    Ervanuitgaande uiteraard dat ik het zelf niet meer kan herinneren...
    www.lowspark.nl

  • #2
    ergens in de exif staat er max aparture value, misschien je het daaraan kunt achterhalen, ik neem aan dat beide lenzen niet even lichtsterk zijn.
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

    Comment


    • #3
      Er staat toch "lens" en "focal length" ? Bij het ene moet de gebruikte lens staan vb 28-135, bij het tweede de gebruikte brandpuntsafstand, bvb 50.

      Met welke soft lees je de exif ?
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

      Comment


      • #4
        Het is afhankelijk van het exif leesprogrammaatje, zoals Dama al liet verstaan. Exif Reader geeft een veld weer waarin het bereik van de lens te vinden is. Ik geloof dat ook Capture One dat veld weergeeft.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Ehh...tja...hoe ga ik dit vertellen...

          In Capture One inderdaad ook focal length... In de Canon Raw Converter ook inderdaad het veld lens met de bijbehorende min-max-zoomafstanden. Ik dacht dat die velden dezelfde info hadden, maar dat is natuurlijk ook logisch als je een paar foto's checkt die allemaal met een prime zijn gemaakt... Foutje, bedankt....
          Net even wat andere foto's gecheckt en die geven wel 18-50 aan als lens.
          Ik zal Exif Reader eens downloaden, makkelijker dan elke keer de Canon converter op te moeten starten.

          Additioneel vraagje: In Capture One heb ik een vinkje gezet bij de mogelijkheid om EXIF-info mee te "developen". Maar in de uiteindelijke JPEG is geen EXIF-info te zien, doe ik (weer) iets fout??

          www.lowspark.nl

          Comment


          • #6
            Originally posted by mikekiwi
            Additioneel vraagje: In Capture One heb ik een vinkje gezet bij de mogelijkheid om EXIF-info mee te "developen". Maar in de uiteindelijke JPEG is geen EXIF-info te zien, doe ik (weer) iets fout??
            Vreemd. Bij mij doet hij dat wel...
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment

            Working...
            X