Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 100-400+1.4convertor voorbeeld

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• canon 100-400+1.4convertor voorbeeld

heb eens een convertor gekocht om te proberen op men 100-400 en het resultaat is infeite beter dan dat ik verwacht heb.
    De autofocus werkt wel niet meer, maar de IS wel, maar zelfs met IS is het nu wel wat moeilijk om het boeltje stabiel te houden en is een statief wel aan te raden.

hieronder een voorbeeld op 560mm (DSLR = 896mm)

eerste foto is een resize van het origineel plus een beetje opgescherpt, dit omdat voor de meeste mensen het eindresultaat telt en zo zie je wat je ermee kan doen.

hieronder een uitsnede uit de originele foto, zonder enige bewerking, dus geen USM of wat dan ook

had die duif tanden gehad, kon ik ze zeker tellen

exif : shutterspeed 1/90sec, iso 200 f16, focal lenght 560mm
    visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Thx. Nu weet ik bijna zeker dat ik voor de 100-400 ga....
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Knappe combinatie !
      En dan nog een typische foto voor op Valentijn !

Frederic, wat zijn die donkere vlekjes aan de linker zijkant, net boven de nok ? Is dit vuil op de sensor of iets onscherp dat voor of achter het onderwerp ligt ?
      www.damafoto.be
      Facebook Damafoto

Comment

Frederic, wat zijn die donkere vlekjes aan de linker zijkant, net boven de nok ? Is dit vuil op de sensor of iets onscherp dat voor of achter het onderwerp ligt ?
        wist eerst ook niet wat het was, maar niets op de sensor bij andere foto's, mar ik vermoed (foto vanuit mijn kamer getrokken, met statief op vensterbank) dat door de wind het gordijn een beetje voor de lens gewaaid is.
        visit my website : http://www.freewallpapersite.com

Comment

Tja, als je de ebste convertor koopt, wat wil je dan hé? probeer dat maar eens met ne sigma!!!

Comment

Awel Rudy, ik zou het ook wel eens willen zien en wedden dat er weinig tot geen verschil te zien zal zijn...
            Fuji S602Z & extra's
            www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by CooMa
              Awel Rudy, ik zou het ook wel eens willen zien en wedden dat er weinig tot geen verschil te zien zal zijn...
              Vergeet dat maar zenne, Hoe beter de lens, hoe meer verschil je zal zien. De sigma die ik had was zelfs niet close!!! Na 5 minuten was ie al "vertikaal geklasseerd"
              Maar hé, ieder zijn keuze hé. Al blijf ik vinden dat op een fijn stuk glas zoals de 100-400 L IS een evenwaardige convertor moet.

Comment

Misschien had je gewoon een slecht exemplaar. De 2 die ik naast elkaar gebruikt heb, lagen heel dicht in elkaars buurt, en beiden hadden hun + en - punten...
                Ieder zijn goesting en portefeuille . En een witte convertor staat beter bij een witte lens (maar dan kan het ook nog een Kenko zijn natuurlijk)
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Originally posted by CooMa
                  Misschien had je gewoon een slecht exemplaar. De 2 die ik naast elkaar gebruikt heb, lagen heel dicht in elkaars buurt, en beiden hadden hun + en - punten...
                  Ieder zijn goesting en portefeuille . En een witte convertor staat beter bij een witte lens (maar dan kan het ook nog een Kenko zijn natuurlijk)
                  Kan zijn, een slecht exemplaar, dan klasseer ik dat maar gelijk bij mijn andere slechte exemplaar, de 24-70 EX.
                  OP welke lens heb jij het vergelijk eigenlijk gemaakt, en met welk toestel?

Comment

10D icm 70-200/4.0...

Als ik trouwens nog eens wat tijd heb, wil ik nog eens dezelfde test herhalen tussen de Canon en de Kenko...
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Working...
                    X