Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor de canon eos 300D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor de canon eos 300D

    Hoi

    Ik ben op zoek naar een goede lens voor mijn canon eos 300D.

    Het hoeft geen super tele-lens te zijn.


    Mogelijkheid tot macro-fotografie mag.

    Kwalitatief goede lens mag.(liefst breedhoek)

    Dus, ik ben eigenlijk op zoek naar een goede lens waar je altijd mee op de baan kan maar toch haarscherpe foto's geeft

    Aanbiedingen voor goede,kwalitatieve tweedehands mag ook.

    Wie helpt me? (Ben zelf niet goed op de hoogte van dit alles)

    mvg
    nonkelween

    Canon eos 300D KIT
    Canon eos 300 KIT - Canon 300D KIT - Canon 28-135 IS USM - Sigma 105 macro - Canon 70-200/4l

  • #2
    De 28-135 IS (beeldstabilisatie) USM (snelle en stille scherpstelmotor) is heel goed, maar niet goedkoop.
    Ik dacht dat er bij de koopjes nog eentje te koop stond, voor een redelijke prijs.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      De 28-135 is inderdaad een aanrader (heb ik al vaak gehoord, heb er zelf geen, maar staat wel op het lijstje) en anders - als je een alles-in-één zoekt - de Tokina 24-200... Toch tele (>300mm omgerekend), maar ook een redelijke groothoek. Ook deze heb ik zelf niet, maar ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als jij en kijk al een tijdje rond...

      www.lowspark.nl

      Comment


      • #4
        Canon 28-135mm IS, echt een aanrader. Gezien voor 380 USD, betekent rond de 300 euries!! Dan is degene bij 2e handskoopjes.... toch een beetje te duur. Voor dat geld mag je de mijne ook overnemen.....

        Groeten René
        Canon 300D
        18-55mm
        28-135mm IS
        70-200mm f/4

        Comment


        • #5
          Mwoaahhh....als je de filters en de zonnekap erbij optelt (die niet in die prijs van 380USD zit, evenals waarschijnlijk de verzendkosten en evt. douanekosten), dan komt het toch wel errug close...
          www.lowspark.nl

          Comment


          • #6
            Klopt! maar geef mij maar een ongebruikte lens, filters en zonnekap!!
            Heb net de 70-200mm f4, 2 filters en 1 zonnekap voor 28-135mm voor het bedrag waarvoor je hier een 2e hands 28-135mm kan kopen....Mwoaahhh!!
            Canon 300D
            18-55mm
            28-135mm IS
            70-200mm f/4

            Comment


            • #7
              Maar niet iedereen durft het aan om iets uit KH of de VS te laten komen; bij bestellen via internet in NL, BE of DE heb je voor 480 euro de lens alleen (excl. verzendkosten), maar die prijzen lopen al snel op boven de 500 euro...

              Ik ben er zelf ook al achtergekomen dat 2dehands niet altijd betekent dat je de helft van de nieuwprijs betaald; als een lens goed wordt behandeld, houdt hij lang zijn waarde.
              www.lowspark.nl

              Comment


              • #8
                De "normale" verkoopprijs van die 28-135 IS USM is hier in Belgie iets meer dan 800 euro. Bij Action Shop kon ik die voor 714 euro kopen (korting gevraagd), maar ik heb ze bij sdcard.be gekocht voor 559 euro (verzending inbegrepen).
                Om zo'n bestelling te doen, ergens heel ver weg, en dan nog moeten betalen met een visa-kaart, daar ben ik niet echt voor te vinden.
                Als er dan wat misgaat, ben je gewoon het geld kwijt (of zelfs nog meer, omdat ze je visa-nummer hebben).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Hallo,

                  De 28-135 mm IS USM van Canon is een fijne lens voor een 610 € bij Audiophil in Aken (AC-Foto = iets meer, internet) en dit met zonnekap en filter.

                  Veel succes.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by pjotr
                    Hallo,

                    De 28-135 mm IS USM van Canon is een fijne lens voor een 610 € bij Audiophil in Aken (AC-Foto = iets meer, internet) en dit met zonnekap en filter.

                    Veel succes.
                    pas gekocht bij AC-foto voor 465€, zonder verzendingskosten( reken 25€). prijs gevraagt bij Actionshop 799€ en er kon geen korting af en bij Fnac 899€ en eveneens geen korting.
                    bij AC-foto hoef je pas te betalen bij levering dus geen enkel risico en je bespaart bijna de helft uit.

                    Waarom is het hier eigenlijk zo duur, in totaal heb ik op mijn 10D +grip +2cf512Mb + 2 batterijen + EF 28-135 IS zomaar even 860€ minder moeten betalen dan dat ik alles bij Fnac zou kopen (verzendingskosten inbegrepen !!!) op één week tijd besteld en thuis geleverd door UPS.
                    Groetjes Mac Patrick
                    Sometimes you can't make it on your own
                    Make Poverty History www.one.org
                    They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

                    Canon dinges
                    BDxxxBE

                    Comment


                    • #11
                      ik heb een sigma 24-135mm f2.8-4.5 te koop staan in de koopjeshoek ,
                      mischien ook een goed alternatief vermits toch een beetje meer groothoek , met de crop van 1.6 = dit een 38-216mm en een 28 (44.8)mm
                      is toch net iets te veel vind ik.

                      Cy.
                      Groetjes Cy.
                      lidnummer:BD0234BE
                      een Canon 20d met sigma 18-125 + een canon 100-400 IS en een canon A 75

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb voor verschillende hobby's ontzettend veel uit de USA besteld, tot nu toe enkelt positieve ervaringen. En waarom zou je meer betalen!!? Wanneer meer mensen naar andere continenten uitwijden zullen ze de prijzen in de benelux en duitsland misschien een keer aanpassen, wie weet....... maar daar ga ik niet op wachten........

                        Mvg,

                        René
                        Canon 300D
                        18-55mm
                        28-135mm IS
                        70-200mm f/4

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by bono

                          pas gekocht bij AC-foto voor 465€, zonder verzendingskosten( reken 25€)...
                          Is dat geen 28,23 € voor een bestelling onder rembours en levering via UPS ?
                          Maar bij vooruitbetaling "slechts" 14,31 € ...

                          Ludovic
                          EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                          BD0118BE

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by igor
                            Originally posted by bono

                            pas gekocht bij AC-foto voor 465€, zonder verzendingskosten( reken 25€)...
                            Is dat geen 28,23 € voor een bestelling onder rembours en levering via UPS ?
                            Maar bij vooruitbetaling "slechts" 14,31 € ...

                            Ludovic
                            voor alles samen betaalde ik 52€voor levering onder rembours, maar voor het objectief alleen weet ik niethoeveel het zou zijn dus schatte ik25€. Doch dit is maar een peulschil van hetgeen ik uitspaarde.
                            Groetjes Mac Patrick
                            Sometimes you can't make it on your own
                            Make Poverty History www.one.org
                            They Don't Need Your Money, They Need Your Voice

                            Canon dinges
                            BDxxxBE

                            Comment

                            Working...
                            X