Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D90 aankopen of niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nikon D90 aankopen of niet?

    Ongeveer een jaar geleden kocht ik de D90 als eerste fototoestel , ik was ( in automatische stand ) direct onder de indruk van de kwaliteit van de foto's . Samen met het toestel kocht ik de 18-105 mm waarvan ik voor huis tuin en keuken-fotografie zeer tevreden over ben . Mijn voorkeur ging na een tijdje uit naar macro-fotografie en daarvoor heb ik me dit jaar een sigma 150mm lens aangeschaft . Pas nu zie ik tot wat dit toestel in staat is . Voor mij een klein minpuntje , in macro-fotografie gebruik je de functie "spiegelvoorontspanning" , om bewegingsonscherpte , zelfs van het afdrukken , tegen te gaan . Bij de D90 is dit met een seconde uitgestelde ontspanning en soms mis ik daar het moment mee . Maar dat is enkel een detail , en dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de foto's . Natuurlijk had ik ook graag een afgedicht toestel gehad , maar als je kijkt naar de prijs dan denk ik dat je niet beter kan kopen dan de D90 .
    Alvast succes met je keuze , je kan niet miskopen .

    Grtz .

    Dirk .
    Nikon D90 - 18-105mm - Sigma 150mm Macro

    Comment


    • #17
      Re: Nikon D90 aankopen of niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door sanderdude Bekijk bericht
      Wat ik wel vreemd vind is wanneer ik niet kijk door de zoeker, maar via het lcdscherm, golft het beeld daar precies op... Nog iemand?
      Bedoel je dit?
      Dat is normaal bij dit type sensors (Cmos).
      Merci en groetjes :)
      Insta | Flickr | Facebook

      Comment


      • #18
        Re: Nikon D90 aankopen of niet?

        Hier ook een tevreden gebruiker van de D90 sinds een paar jaren.
        En of je het toestel nu privé of professioneel wil gebruiken, het resultaat van de vastgelegde beelden heb je grotendeels zelf in de hand en vallen onder eigen verantwoordelijkheid

        Ik ben gestart met een de 18-200VR en dat was wat mij betreft de perfecte keuze waarmee je alle kanten uit kan.

        Veel succes met je beslissing.
        Nikon D90 ~ Nikkor 35mm 1.8 G + Nikkor 18-200VR + Micro 85VR ~ SB900
        Carlo

        Comment


        • #19
          Re: Nikon D90 aankopen of niet?

          Ik heb ook een D90 en ben er super tevreden van MAAAR als ik nu zou moeten kiezen zou het zeker de D7000 zijn, betere sensor, beter focus, betere video en bovenal beter gebouwd dus hij gaat wat langer mee gaan dan D90.

          Comment


          • #20
            Re: Nikon D90 aankopen of niet?

            Ik heb hem gehad..........en ik verkies nu terug mijn D90

            grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment

            Working...
            X