Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix LX5

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Panasonic Lumix LX5

    Hallo Pol;

    Neen zeer zeker niet als je de camera aanzet dan komt de lens naar voor en drukt zo de drie klepjes uitéén...deze klepjes zijn verbonden met een veertje dat zo licht is dat dit geen enkel probleem geeft voor de lens om deze opzij te duwen....ik gebruikte het automatic lenskapje vooral bij uitstappen op verlof...omdat het dan nogal eens handig is om geen losse lenskap te hebben....en ik moet zeggen heeft effectief zijn gemak opgeleverd en de kap sluit hetzelfde af als een ander dus....ik vond het wel wat geld maar toch de moeite waard....nu terug thuis en voor gewoon een paar foto's hier en daar heb ik terug de originele lenskap geplaatst.....hieronder nog een filmpje van hoe het in zijn werk gaat. zie linkje
    Model ALC-5 Self-opening lens cap for the Panasonic DMC-LX5DMC-LX3 users know you can jam a Ricoh LC-1 Lens Cap on the camera, even though it wasn't made for...


    Plus hierbij nog wat vb van foto's met lx5

























    Oordeel zelf!!!

    Grtz

    Templar
    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

    Comment


    • #17
      Re: Panasonic Lumix LX5

      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
      Hallo Pol;

      Neen zeer zeker niet als je de camera aanzet dan komt de lens naar voor en drukt zo de drie klepjes uitéén...deze klepjes zijn verbonden met een veertje dat zo licht is dat dit geen enkel probleem geeft voor de lens om deze opzij te duwen....ik gebruikte het automatic lenskapje vooral bij uitstappen op verlof...omdat het dan nogal eens handig is om geen losse lenskap te hebben....en ik moet zeggen heeft effectief zijn gemak opgeleverd en de kap sluit hetzelfde af als een ander dus....ik vond het wel wat geld maar toch de moeite waard....nu terug thuis en voor gewoon een paar foto's hier en daar heb ik terug de originele lenskap geplaatst.....hieronder nog een filmpje van hoe het in zijn werk gaat. zie linkje
      Model ALC-5 Self-opening lens cap for the Panasonic DMC-LX5DMC-LX3 users know you can jam a Ricoh LC-1 Lens Cap on the camera, even though it wasn't made for...


      Plus hierbij nog wat vb van foto's met lx5


























      Oordeel zelf!!!

      Grtz

      Templar
      Ziet er inderdaad perfect uit.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #18
        Re: Panasonic Lumix LX5

        Heb toch even moeten lachen toen ik het filmpje zag over de montage van de automatische lenskap. De man of vrouw had nogal wat moeite om het kapje op de lens te schroeven en wist blijkbaar niet dat dichtschroeven = rechts draaien.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #19
          Re: Panasonic Lumix LX5

          Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
          Heb toch even moeten lachen toen ik het filmpje zag over de montage van de automatische lenskap. De man of vrouw had nogal wat moeite om het kapje op de lens te schroeven en wist blijkbaar niet dat dichtschroeven = rechts draaien.
          Inderdaad lachwekkenden dan nog een sentimenteel deuntje erbijhelemaal de max....

          Allez veel plezier met je aankoop nog...heb er nog geen moment spijt van.

          grtz

          Templar
          D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
          Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

          Comment


          • #20
            Re: Panasonic Lumix LX5

            Nog geen minuut spijt gehad van mijn LX5. Tijdens de motoreis naar Schotland had mijn echtgenote dit toestel bij zich, modus iA, en ben heel tevreden met het resultaat.
            Zelf dit weekend, op fietstour in Parijs( had geen zin om met een reflextoestel rond mijn nek te fietsen), op diafragmaprioriteit gewerkt én "natuur" als opname-mode (standaard idd teveel saturatie):aangename kleuren en goeie belichtingsresultaten.
            Werk niet meer in RAW omdat ik de meegeleverde convertor niet praktisch vind en met de convertor in PS kan ik de beelden niet openen.
            Zou misschien moeten bekijken waar het probleem zit maar voel niet meteen de noodzaak aangezien de JPEG beelden al heel goed zijn.
            www.petervdg.net/Portfolio

            Comment


            • #21
              Re: Panasonic Lumix LX5

              Oorspronkelijk geplaatst door luna Bekijk bericht
              Nog geen minuut spijt gehad van mijn LX5. Tijdens de motoreis naar Schotland had mijn echtgenote dit toestel bij zich, modus iA, en ben heel tevreden met het resultaat.
              Zelf dit weekend, op fietstour in Parijs( had geen zin om met een reflextoestel rond mijn nek te fietsen), op diafragmaprioriteit gewerkt én "natuur" als opname-mode (standaard idd teveel saturatie):aangename kleuren en goeie belichtingsresultaten.
              Werk niet meer in RAW omdat ik de meegeleverde convertor niet praktisch vind en met de convertor in PS kan ik de beelden niet openen.
              Zou misschien moeten bekijken waar het probleem zit maar voel niet meteen de noodzaak aangezien de JPEG beelden al heel goed zijn.
              Hier zijn deRAW-beelden wel te openen in PS CS5 (Mac). Alleen lukt het niet in mijn Capture NX 2 van Nikon. Toch vervelend dat men die beelden in software van de concurrentie niet kan openen.
              Heeft iemand hier een oplossing voor? Kwestie van niet telkens te moeten veranderen van software.
              Last edited by enero; 19 augustus 2011, 21:03.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #22
                Re: Panasonic Lumix LX5

                Oorspronkelijk geplaatst door Sennheiser Bekijk bericht
                Ik heb sinds 1jaar zijn voorganger, de LX3, en ben zeer tevreden.
                Heb wel één en ander ingesteld zoals max ISO en 2 voorgeprogrammerde standen waarvan 1 z/w.
                Denk dat de LX5 wel bij de top van de compacte fototoestellen hoort.
                Die lensdop vond ik eerst nogal "ambetant" maar ben er ondertussen aan gewend geraakt.
                Ik neem omzeggens altijd foto's RAW, het bijgeleverd programma Sylkipix is prachtig, spijtig genoeg niet in het Nederlands (Engels, Frans, ... maar geen Nl)
                Ik heb dus problemen om RAW bestanden te openen in mijn software van Nikon. Dus weer een triestig verhaal met de merken en hun incompatibele software. Heb ondertussen Sylkipix geïnstalleerd en die werkt ook op Mac. Dus nog een programmaatje meer. Teveel van het goeie zou ik zeggen.
                Last edited by enero; 19 augustus 2011, 21:02.
                Leeft en LAAT LEVEN !

                Comment


                • #23
                  Re: Panasonic Lumix LX5

                  Ik werk met Raw Therapee. Kan ik zowel de raws van mijn Canon als die van mijn LX5 mee
                  openen en bewerken. Silkypics werkte ik niet graag mee. Maar mijn vrouw gebruikt de
                  LX5 meer dan ik. En zij trekt altijd in jpeg. Toch verrassend hoe vaak zij mooie beelden
                  schiet.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Panasonic Lumix LX5

                    Inderdaad doudeke...Ben blij dat ik je raad heb opgevolgt en toch ben gegaan voor de LX5....is echt wel een klein wonderdoosje vind ik....sommige foto's waren in mijn ogen even scherp als met mijn D90....en de ruis is ook mee te leven....beter dan ik had verwacht.....Straks gaan we BBQ'en bij vrienden en dan nemen we hem zeker mee.

                    Grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Panasonic Lumix LX5 (automatische lensdop)

                      Die lensdop ziet er wel handig uit. Maar zit die niet in de weg bij het gebruik van het lederen tasje van Panasonic?

                      Comment


                      • #26
                        Re: Panasonic Lumix LX5

                        Ja dat kan.....want het steekt ietskes meer uit dan de originele dop...maar aangezien ik geen lederen tasje heb...heb ik daar geen problemen mee...

                        grtz

                        Templar
                        D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                        Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Panasonic Lumix LX5

                          Ik heb ook het lederen tasje, en dat zit uiteraard heel krap.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment

                          Working...
                          X