Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop nieuw toestel - update

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• aankoop nieuw toestel - update

hallo, ik ben van plan om mijn huidig toestel (Minolta E203) te vervangen door een nieuw toestel nml. de Canon A80 of de Sony dsc-V1. Maar ik kan maar geen besluit nemen. Ik heb van beide toestellen al foto's gezien en ze bevallen me van beide.
    Wat de Sony nu voor heeft op de Canon is de grotere optische zoom en het extern flitsschoentje. Daartegenover staat dan dat de sony werkt op lithiumbatt. => is die zo snel te vervangen als met gewone aa-batterijen ?
    Wie kan me helpen met mijn keuze ?

Voor een Canon A80 kan je zelf oplaadbare NiMH batterijen en een lader kopen.

Bij een Sony krijg je een oplaadbare batterij + lader meegeleverd.

Zie details in review van DPReview:

http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv1/page3.asp
    http://www.dpreview.com/reviews/sonydscv1/page4.asp

Jan.

Comment

Veel belangrijker ( duurder ook ) is het geheugen dat in de camera moet.
      Slikt een A80 CompactFlash, een Sony komt alleen voor een memory stick zijn bed uit.
      Verder raad ik je aan om eens een winkel te bezoeken en beide camera's eens vast te houden.
      Uiteindelijk vertelt je gevoel wel welke camera je moet hebben.
      Een miskoop heb je met beide toestellen niet.
      Canon EOS450D

Comment

Hi Guest_007,

Zelf heb ik ooit op het punt gestaan om een dsc-v1 aan te schaffen maar omdat de levering steeds werd uitgesteld is het uiteindelijk iets anders geworden. De eerste kritieken waren vrij scherp en de eerste foto's op internet waren ook niet altijd van de beste kwaliteit. Achteraf gezien is het een goed toestel met een paar kleine nadelen (zoals elk toestel van om het even welk merk). De flits zit bijvoorbeeld op een nogal ongelukkige plaats.
        Na maandenlang vertoeven op forums moet ik toch vaststellen dat de canon A80 ook heel mooie plaatjes schiet. Als ik nu zou moeten kiezen tussen de sony en de canon denk ik dat het de laatste wordt.
        Maar zoals de andere mensen hier vertellen, vertrouw niet op ons en probeer de toestellen eens uit. By the way, ga eens naar Dpreviev.com,
        er staat een nieuwe sony te pronken sinds vanavond.

Groetjes,

Dany.

Comment

ivm het geheugen sta ik dus ook nog in twijfel. Van de Canon A80 weet ik ondertussen al dat deze in staat is om in redelijk korte tijd foto's na elkaar te nemen. Het toestel heb ik al persoonlijk in handen gehad, en die beviel me wel.
          Op dpreview staat bij de sony dsc-v1 dat ie minder goed in de hand ligt (omwille van de kleine afmetingen).
          Overinges vraag ik me af of het prijsverschil wel verantwoord is tov de canon a80. Ik was al tevreden met de foto's van mijn minolta e203.
          Dus heb ik nu meer de neiging om naar de Canon A80 te gaan.

Comment

Net terug van de winkel om eens wat uitleg te vragen en de toestellen eens te testen
            De canon bevalt me dus 100/100 (enig minpunt dat ik hier kan vinden is dat de optische zoom "slechts" tot 114mm gaat, maar dat kan dan via een opzetlens gaan tot 245mm, maar dan moet ik extra accesoires meesleuren)Maar de keuze was gemaakt.
            Maar NU lag daar een Olympus C-740 in promotie aan 499€ (laatste toestellen aan die prijs) met een extra kaart van 64mb, een lader + 4 batterijen + een tasje. Maar de viewfinder is ook digitaal(EVF). Is dit een minpunt of niet ? Dit leek me nogal traag te werken tov een optische. Voor de rest leek me dit ook een prachtig toestel en heb ik mijn aankoop dus nog maar even uitgesteld. (tot ik meer verneem over dit Olympus toestel)

grrr..wat nu weer kiezen ?

Comment

Mijn vader heeft de A80, en dat draaibare schermpje is wel ongelooflijk handig. Bovendien moet je er ook rekening mee houden dat xd-cards duurder zijn dan compact flash-cards. De A80 heeft ook meer pixels dan de C-740. Anderzijds heeft de Olympus natuurlijk veel meer optische zoom, als ik me niet vergis. Blijft een moeilijke keuze, denk ik, maar persoonlijk zou ik voor de A80 gaan.
              EOS 80D

Comment

Als het even eenvoudig is om een goede 10x zoom lens te maken als een goede 3x zoom lens, waarom hebben dan niet alle fototoestellen een 10x zoom lens ?

Comment

Minpuntjes aan mijn A80 : de optische zoeker kan je niet meer gebruiken als je meer dan 2x inzoomt (teveel parallaxfout).
                  Wanneer je de adapter met tele of wide convertor erop plaatst worden de optische zoeker en de flits half afgedekt . Je moet dan altijd het lcd scherm gebruiken en flitsen gaat niet meer.

Met 4 AA NiMH batterijen van 2100mA kan je meer dan 250 flitsopnames maken aan hoogste resolutie (met lcd scherm continu aangeschakeld)

Comment

Ik heb besloten ... ik blijf bij de Canon A80 (mijn eerste keus)
                    Tenslotte kan ik nog altijd via de pc digitaal inzoomen.

Comment

Originally posted by Guest_007
                      Ik heb besloten ... ik blijf bij de Canon A80 (mijn eerste keus)
                      Heel verstandig, naar mijn idee.
                      Ga je geen spijt van krijgen.
                      Canon EOS450D

Comment

Working...
                      X