Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Panasonic Lumix DMC-FZ10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Panasonic Lumix DMC-FZ10

Weet iemand of de Lumix DMC-FZ10 reeds in belgie op de markt is? Waar is hij dan te verkrijgen en wat is de prijs?

Volgens www.topfoto-online.de kost hij 599€ en zou moeten te verkrijgen zijn.
    De prijs in belgie zal dan wel ongeveer tussen de 700 en 800 € schommelen.
    http://www.vannecke.be
    Canon 10D /Canon 350D /Canon Powershot G5
    Sigma 12-24 / Tamron 28-75/Canon 28-135 / Sigma 180 macro / Canon EF 50 1.8II / Sigma 50-500 / Speedlite 420EX/ Speedlite 580EX/ X-drive II / Manfrotto 055BWB + 329RC4

Comment

Deze Panasonic lijkt me wel een redelijke camera met natuurlijk een fiks (hoe schrijf ik dit) zoombereik, de leica lens is ook enorm lichtsterk. Is dit een aan te bevelen camera wanneer je een groot zoombereik belangrijk vind ? OF, heeft de nieuwe canon Powershot S1 betere papieren ? Prijs zal ongeveer gelijk zijn, Wie heeft hier een uitgebalanceerde mening over ? Ik wil dit voorjaar een nieuwe digitale camera aanschaffen en sta dus voor het bekende keuzedilemma!

Comment

Een uitgebalanceerde mening hebben is moeilijk, aangezien de Canon nog niet op de markt is.

Ik zou eens rondkijken naar reviews van de camera('s) en ze dan eens gaan uittesten. Dan moet je wel een beslissing kunnen nemen.
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

Comment

Ik heb natuurlijk al rondgekeken naar wat reviews cq previews, over de Panasonic is wel e.e.a. te vinden, de Canon is net aangekondigd, daarover is dus wat minder bekend.

De Canon schijnt een te kleine ccd (beeldsensor) te hebben, dus veel ruis, maar ja, welke camera heeft daar nu geen last van, behalve dslr's

De Panasonic lijkt me een puike camera, schijnt wel wat ruis te hebben bij avond of nachtfoto's, maar in hoeverre wijkt dit af van andere camera's in het zelfde categorie ? Is er hier iemand die wat ervaring heet met de FZ10 ? of gaat de belangstelling meer uit naar dslr's.

Is de Minolta A1 of Nikon cp 5700 beter als je het hebt over avondfoto's en ruis ? Wel minder zoombereik natuurlijk.

Ik hoop dat er toch nog wat meer mensen zijn met verstand van zaken die willen reageren.

Comment

krijgt toch een goede beoordeling in Chasseur d'Images nr 261

heb zelf de CP5700 en ben er vree content van
            't schijnt dat de A1 nog beter is (is ook recenter hé)

'k wacht nu op de D70
            ben er wel nog niet uit of ik mijn CP5700 verkoop of hem hou
            't zou wel handig blijven om mee te nemen op reis
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Comment

Ik heb de FZ10 inmiddels een week of 3 en ben er zeer tevreden over.
              Leica + IS + 35-420mm is natuurlijk een fantastische combinatie.
              Het enige wat me een beetje tegenvalt is de hoeveelheid ruis, vooral op ISO200 en 400. Maar zoals hierboven ook al gemeld; dit hebben veel digicams.
              Buitenshuis maakt ie echt prachtige foto's
              www.irrigatieproject-kenia.nl --> zoekt sponsors

Comment

Hallo ko9,

Ik heb je foto's bekeken die je gepost hebt, ziet er goed uit moet ik zeggen. Jij bent momenteel dus DE man met FZ10 ervaring op dit forum.

Het voordeel van de Panasonic boven de Canon Powershot S1 is dat er een externe flitser op kan worden aangesloten. Heb je die flitser ook echt nodig of voldoet de "onboard" flitser ?

Hoe gaat het scherpstellen bij weinig licht in z'n werk, m'n huidige sony P52 heeft zo'n infrarood laserlicht om scherp te stellen, heeft de FZ10 dit ook ?

Heb jij deze camera in de VS gekocht, aangezien hij nog niet leverbaar is in Europa volgens mij ? Hoe zit het dan met de Nederlandse aansluiting van de batterijlader ? (stekkers zijn in de VS tocht anders) en de garantie ?

Het is momenteel wel heel verleidelijk om over de grote plas via internet te kopen, scheelt wel erg veel geld.

Het schijn dat die Teleconverter van Olympus, de TCON 17, ook op de FZ10 gebruikt kan worden ! 420mm x 1,7 = 714 mm, WOW, ben benieuwd of de IS dan nog voldoet en je geen driepoot nodig hebt ?

By the way; Succes met je Kenia Project. Je gaat er waarschijnlijk mooie foto's maken

Comment

Allereerst wil ik even melden dat ik (nog) niet zo'n ervaren fotograaf ben, maar al doende heb ik al een hoop geleerd.
                  Ik vind zelf dat flitser behoorlijk sterk is, ik heb ook met een externe flitser geprobeerd maar op 1 of andere manier had ik er dan af en toe overbelichte foto's tussen zitten
                  Scherpstellen bij weinig licht is inderdaad een probleem bij deze cam, infrarood laserlicht heeft ie in ieder geval niet. Als je heb dus op manual focus zet, verschijnt er in het midden van je beeld een rechthoekje dat op die plek het beeld uitvergroot hiermee kun je vrij makkelijk manual focussen. Alleen als het erg donker is wordt dit erg moeilijk.

Ik heb de cam bij progress.nl gekocht, dit is een nederlandse winkel die de camera's uit de VS of Canada haalt (ik denk canada). Batterijlader is gewoon Nederlands (Eurostekker en 110-240V) dus dat is geen probleem.
                  Voor garantie kan ik de cam gewoon naar Progress opsturen en handelen zij het verder af, als dit echter nodig is vrees ik wel dat het enkele weken zal duren voordat ik hem terug zal hebben Maar aan de andere kant is deze cam zo robuust (in tegenstelling tot Minolta Z1) dat ik het idee heb dat ie niet zo snel kapot zal gaan.
                  Met die TCON17 heb ik geen ervaring, maar hierover zijn op het panasonic forum van dpreview wel meerdere topics te vinden. Ik heb zelf inmiddels wel een UV-filter gekocht, deze past op de draad van de lenshood (72mm).

Mijn reden om deze cam te kopen is vooral het zoombereik en de IS. In kenia zal ik toch voornamelijk buiten foto's maken, dus van die ruis en het focusprobleem zal ik weinig last hebben. Verder vind ik hem erg stevig aanvoelen en lekker in de hand liggen.
                  Nog meer vragen? stel ze gerust
                  www.irrigatieproject-kenia.nl --> zoekt sponsors

Comment

Hoi
                    Ik ben ook erg benieuwd naar deze Lumix DMC-FZ10 Hoe onder andere de bediening is. Ik twijfel namelijk tussen de Lumix DMC-FZ10 en de Minolta dimage A1 het nadeelbij deze A1 de macro stand kan niet zo dichtbij komen (50cm) en een 7x zoom tegen een 12x zoom op de Lumix DMC-FZ10. Wel kun je veel instellingen direct via knoppen op de camera bedienen.Ik ben dus erg benieuwd hoe de bevindingen van de Lumix DMC-FZ10 zijn die in maart in Nederland uit schijnt te komen
                    vrgrt Michiel

Comment

de A1, fz10 (beide uitvoeringen) en de finepix 5ooo waren vorige maandag bij Top photo alle uitverkocht, worden echter volgens Ingo wekelijks aangevoerd, raadzaam eerst een mailtje te sturen
                      voor de tcon ga je best naar onlinephotographers.com , bij cameras en lens vind je verschillende topics over deze lens
                      D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                      Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                      en ewa flitsspeelgoed

Comment

Deze link hieronder geeft een mooi beeld van de pana met de sony teleconvertor. Deze zou beter zijn dan de TCON maar spijtig genoeg ook duurder.
                        http://genji.image.pbase.com/u39/fotoman/upload/25421592.IMG_8369.JPG

Erwin
                        Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                        http://album.zoom.nl/user/lindberg/

Comment

Ko9, eerst nog bedankt voor het posten van je ervaringen, waar ik me nog wel zorgen over maak is de focussnelheid, kun je daar nog iets over zeggen ?, heb je via Progress trouwens wel een Nederlandse handleiding gekregen, of hebben alle handleidingen ook een NL vertaling ?

Voor alle andere geďnteresseerden;

Ik vond via een Duits forum nog een leuke link naar een of ander blad die alle mogelijke Superzoom Digicams heeft getest. Camera's die getest werden zijn;

-olympus c-755
                          -olympus c-745
                          -toshiba m700
                          -fuji s-5000
                          -panasonic fz10
                          -panasonic fz2
                          -minolta z1

De link is een beetje abacadabra maar werkt wel; gaat dit zien !

EUHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH,

ik kan de link niet goed voor elkaar krijgen, waarom weet ik niet, dan post ik maar de plek waar ik deze link vond;

http://forum.digitalkamera.de/dcboard.php?az=show_mesg&forum=5&topic_id=27968&me sg_id=27968&listing_type=search

Uit deze test blijkt dat de Panasonic FZ10 onder de aanwezigen hoge ogen scoort. Werd door de testers uitgekozen tot "Beste Keus".

D'r zal binnenkort nog wel wat meer bekend worden over de nieuwe Canon Powershot S1, en hoe deze zich verhoudt tot de FZ10. Zal t.z.t. een beslissing nemen.

Comment

Nog een leuke link voor Wide- en Teleconverter -geďnteresseerden;

Greetz,

John

Comment

Hallo

De panasonis is in belgie ook al te koop in Keerbergen www.memorykaart.be en dit vvorr de prijs van 598€.
                              Voor de ogenblik is de stock nog 0.
                              Groetjes

Comment

Working...
                              X