Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

actie mediamarkt

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: actie mediamarkt

    Oorspronkelijk geplaatst door Zahra Bekijk bericht
    Dat is dus een veronderstelling.
    Als dat kwijtraken bij het herstelatelier gebeurt en als zij Konijnenberg aan het lijntje zouden houden,
    dan zou het eindresultaat mogelijk precies hetzelfde zijn als bij Mediamarkt of eender welke andere zaak.
    Maw, als een toestel, zoals al vermeld, uit handen gegeven wordt om te herstellen, dan is het wellicht niet
    meer vanzelfsprekend om degene waar je hebt afgegeven daar zondermeer verantwoordelijk voor te stellen.
    Wel als die diegene je niet juist en duidelijk informeert zoals bij de Mediamarkt gebeurt, dan wisten ze niet meer waar die was en dat was ie al terug, maar was ie er nog niet en ga zo maar door
    Ik denk niet dat ze dat bij Konijnenberg doen.
    De Mediamarkt is een dozenschuiver die soms goed is met z'n prijzen, maar de service is er niks en ook hebben ze geen verstand van zaken
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

    Comment


    • #17
      Re: actie mediamarkt

      Ik weet niet over wel filiaal van MM het hier gaat, maar zoals ik al eerder heb geschreven (hoewel ik geen enkele connectie heb met die winkel) zijn mijn ervaringen hier in Antwerpen héél anders!
      Ten eerste zijn de verkopers op de fotografieafdeling gewoonlijk enorm vriendelijk en veelal gediplomeerde fotografen. Ik heb daar op rustige momenten ook al wel een een uur mee staan babbelen. Hun prijzen zijn ook niet altijd vast, er is vaak nog ruimte voor 'onderhandelen', iets wat ik in zo'n winkel niet direct zou verwachten. Als ze voor iets te duur zijn geven ze dat ook gewoon toe.
      Ten tweede heb ik eens een laptop teruggebracht die na 1,5 maand niet meer wou opstarten en die hebben ze teruggenomen als DOA, dat zie ik ook niet overal gebeuren, ik mocht gewoon in de winkel een andere gaan halen

      Mijn 40D was daar toonzaalmodel (voor 150 euro korting, terwijl die toen nog maar net uit was in België en voor de rest overal uitverkocht) en werkt sindsdien al 45000 foto's zonder één probleem, maar dat is natuurlijk wel gewoon geluk hebben.

      Overigens koop ik bij een +- gelijke prijs wsl ook nog wel liever bij Fotorubens of Grobet hoor, al was het maar om de plaatselijke economie te steunen
      Last edited by oermens; 13 augustus 2011, 14:15.
      Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

      Comment


      • #18
        Re: actie mediamarkt

        Tuurlijk kan het per filiaal schelen, maar hier zijn ze zeker niet gediplomeerd!
        Ik heb deze ervaring niet alleen, heb het van meerdere mensen gehoord.
        Maar goed iedereen moet natuurlijk kopen waar hij zelf wil, het lijkt me alleen beter bij een lokale winkel
        Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
        Cybershot Photo Website!

        Comment


        • #19
          Re: actie mediamarkt

          Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
          Tuurlijk kan het per filiaal schelen, maar hier zijn ze zeker niet gediplomeerd!
          Ik heb deze ervaring niet alleen, heb het van meerdere mensen gehoord.
          Maar goed iedereen moet natuurlijk kopen waar hij zelf wil, het lijkt me alleen beter bij een lokale winkel

          Het lijkt alsof je in dit topic de kans grijpt Mediamarkt te bashen.
          Mediamarkt is duur maar hun actieprijzen zijn vaak erg aantrekkelijk.
          De service is er niet anders dan gemiddeld, je moet een uitschieter in positieve of negatieve zin niet gebruiken als de norm.
          Bovendien moet je je afvragen hoe groot de kans is dat je van de garantieregeling gebruik moet maken.
          Het komt relatief weinig voor.

          Ik zou de TS willen zeggen dat je bij Mediamarkt met een gerust hart kunt kopen als zij een mooie aanbieding hebben.

          Comment


          • #20
            Re: actie mediamarkt

            Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht

            Mijn 40D was daar toonzaalmodel (voor 150 euro korting, terwijl die toen nog maar net uit was in België en voor de rest overal uitverkocht) en werkt sindsdien al 45000 foto's zonder één probleem, maar dat is natuurlijk wel gewoon geluk hebben.
            Waarom geluk hebben?
            Ik zie er niets anders in dan een heel normale situatie.

            Comment


            • #21
              Re: actie mediamarkt

              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
              Waarom geluk hebben?
              Ik zie er niets anders in dan een heel normale situatie.
              Hehe, ik weet het, maar als je op online berichten afgaat dan lijkt het soms wel alsof 9 vd 10 40D's binnen een paar jaar last krijgt van de gevreesde err99
              Dat was ook direct de reden van mijn vorig bericht, ik snap de reacties van HereIsTom wel hoor, ik reageer soms ook zo op een topic waarin het gaat over een lens die zonder enige reden de geest gaf (wie niet?), maar dit geeft bijna altijd een negatief vertekend beeld wanneer je reacties een bepaald product of winkel gaat zoeken online.

              Edit: en toch vind ik het ook nog wel een knappe prestatie van mijn camera, ik ben er niet erg voorzichtig mee geweest, niet in de zin van zomaar laten vallen, maar een beetje regen moest hij toch maar tegen kunnen, of onderin een volle rugzak meegaan enzo, ik had de extra 3 jaar garantie tegen 'alles wat ermee kan gebeuren' genomen, maar dus niet nodig gehad
              Last edited by oermens; 13 augustus 2011, 16:13.
              Sony α7, 28-70 | Canon FD 20 2.8, 24 2.8, 35 2.8 TS, 50 3.5 M, 55 1.2 ASPH, 100 2.8, 200 2.8, 300 4 L, 500 8 Reflex | CZ 35 2.8, 50 1.7, 135 2.8 | Rokkor 58 1.2 | Vivitar S1 90 2.5 | Nikkor 105 1.8 | Takumar 50 1.4, 55 1.8, 135 2.5 | Tair 300 4.5...

              Comment


              • #22
                Re: actie mediamarkt

                Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                Het lijkt alsof je in dit topic de kans grijpt Mediamarkt te bashen.
                Mediamarkt is duur maar hun actieprijzen zijn vaak erg aantrekkelijk.
                De service is er niet anders dan gemiddeld, je moet een uitschieter in positieve of negatieve zin niet gebruiken als de norm.
                Bovendien moet je je afvragen hoe groot de kans is dat je van de garantieregeling gebruik moet maken.
                Het komt relatief weinig voor.

                Ik zou de TS willen zeggen dat je bij Mediamarkt met een gerust hart kunt kopen als zij een mooie aanbieding hebben.
                Is geen uitschieter hoor ik ken heel veel mensen die dezelfde ervaringen hebben en ik vertel alleen mijn mening, als iemand dan toch zo graag bij de MediaMarkt wil kopen moet hij dat vooral doen, maar niet later gaan klagen dat het toch allemaal niet zo goed is
                Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                Cybershot Photo Website!

                Comment


                • #23
                  Re: actie mediamarkt

                  Oorspronkelijk geplaatst door oermens Bekijk bericht
                  Hehe, ik weet het, maar als je op online berichten afgaat dan lijkt het soms wel alsof 9 vd 10 40D's binnen een paar jaar last krijgt van de gevreesde err99
                  Dat was ook direct de reden van mijn vorig bericht, ik snap de reacties van HereIsTom wel hoor, ik reageer soms ook zo op een topic waarin het gaat over een lens die zonder enige reden de geest gaf (wie niet?), maar dit geeft bijna altijd een negatief vertekend beeld wanneer je reacties een bepaald product of winkel gaat zoeken online.
                  Het valt inderdaad niet mee om inzicht te verwerven in de cijfers.
                  De negatieve dingen, falende apparatuur, verkopers, winkels worden vaak op internet geplaatst terwijl alles wat goed is zelden het www bereikt.
                  Welk percentage van de 40D's zouden error 99 geven?
                  Ik verwacht dat je dan over 10-en of 100-en van een procent spreekt.
                  En dan nog, wat is de reden uiteindelijk?
                  Vocht, stoten, vallen etc. wat pas later tot een storing leidt?

                  Comment


                  • #24
                    Re: actie mediamarkt

                    Bij Art&Craft staat die combinatie 519€, dus die prijs van Mediamarkt is niet zo superlaag.
                    mvg Guido
                    Canon 550D Sigma 17-70/2.8-4 DC Macro OS HSM 55-250IS met extension tube set (3st) van Kenko en 50-1.8 Metz 36AF-4C + Canon S3-IS

                    Comment


                    • #25
                      Re: actie mediamarkt

                      Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                      Is geen uitschieter hoor ik ken heel veel mensen die dezelfde ervaringen hebben en ik vertel alleen mijn mening, als iemand dan toch zo graag bij de MediaMarkt wil kopen moet hij dat vooral doen, maar niet later gaan klagen dat het toch allemaal niet zo goed is
                      't Is maar hoe je het bekijkt.
                      Wij hebben jaren terug een sony breedbeeld gekocht bij een kleine handelaar, dat was toen een 800€. Net buiten garantie brokken, wilde niet meer aan. Resultaat: 200€ kosten... repareren?? Yeah right...
                      We zijn dan naar de carrefour gereden en hebben een 32" samsung lcd gekocht in reclame, 499€, die staat hier nu 3 jaar en werkt nog, wat is er dan goedkoper?
                      Moraal van het verhaal, screw service, buiten garantie brokken ben je beter af nieuw te kopen, en in 99% van de gevallen heb je tijdens de garantie geen brokken, dus ik koop goedkoop zonder service.
                      Nikon D5100 + 18-105mm VR
                      Een beroeps kijkt hoeveel hij er aan kan verdienen. Een amateur zorgt ervoor dat hij de duurste spullen heeft. Een fotograaf kijkt naar het licht.

                      Comment


                      • #26
                        Re: actie mediamarkt

                        Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                        (...) daar is de tijd dan waarschijnlijk blijven stilstaan want daar kan je zeker nog een sociaal babbeltje doen. (wel geen uren)
                        Ik probeer uiteraard wel op de rustigere momenten te gaan.
                        Ik heb zo deze middag bij Foto Tecqmenne (Dendermonde, erg goede winkel overigens ) nog denk ik een halfuur staan babbelen met iemand die toevallig dezelfde dingen fotografeert als ik ...'t Was er nu wel wat rustiger op dat moment, onder andere door het weer.

                        "Op die mensen moet je niet letten, dat is winkelvulling.")
                        (Dixit de eigenaar .)

                        Ik ben ook voor een gewone winkel te vinden, in plaats van zo'n superstore...
                        Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                        Comment


                        • #27
                          Re: actie mediamarkt

                          Oorspronkelijk geplaatst door CIB Bekijk bericht
                          't Is maar hoe je het bekijkt.
                          Wij hebben jaren terug een sony breedbeeld gekocht bij een kleine handelaar, dat was toen een 800€. Net buiten garantie brokken, wilde niet meer aan. Resultaat: 200€ kosten... repareren?? Yeah right...
                          We zijn dan naar de carrefour gereden en hebben een 32" samsung lcd gekocht in reclame, 499€, die staat hier nu 3 jaar en werkt nog, wat is er dan goedkoper?
                          Moraal van het verhaal, screw service, buiten garantie brokken ben je beter af nieuw te kopen, en in 99% van de gevallen heb je tijdens de garantie geen brokken, dus ik koop goedkoop zonder service.
                          Ik heb het over service tijdens de garantie en bij mijn lokale winkel krijg ik een toestel in bruikleen als er iets aan m'n eigen toestel moet gebeuren, kom daar maar eens om bij die dozenschuivers
                          Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                          Cybershot Photo Website!

                          Comment


                          • #28
                            Re: actie mediamarkt

                            Oorspronkelijk geplaatst door HereIsTom Bekijk bericht
                            Ik heb het over service tijdens de garantie en bij mijn lokale winkel krijg ik een toestel in bruikleen als er iets aan m'n eigen toestel moet gebeuren, kom daar maar eens om bij die dozenschuivers
                            Krijg je dan bij konijnenberg gratis een vervangtoestel mee als je je camera daar binnenbrengt? K geloof t ni. Konijnenberg, cameranu.nl , kamera-express, .... Allemaal dozenschuivers... Die denken alleen maar aan verkopen. Een kleine handelaar denkt daar ook aan, maar volgens mij net iets minder dan een 'dozenschuiver' want door hun iets hogere prijs is de winst evengroot.

                            Over de service van mediamarkt wordt nu wel geklaagd, maar hoe is de service van kamera-express of cameranu? Ze hebben wel beiden een winkel, maar ik zie er niet snel iemand heen rijden om ff een camera te halen. Denk da ze het voor een groot stuk van de internet verkoop moeten hebben. En hoe doet die persoon t dan met garantie, die stuurt t op, da duurt al enkele dagen, dan moeten de mensen van de winkel m nog s doorsturen, weer een week verder, en dan de herstelling en de terugweg tot bij jou...
                            Denk da je m dan ook lang kwijt bent. En ook zonder vervangtoestel.

                            K heb veel van mn spul bij konijn gehaald, maar tegenwoordig rij ik toch rapper naar een lokalere kleinere fotoboer... Ongeveer evenduur, over service weet k nog nix, maar hij weet ook waar ie t over heeft, en t is veel korter bij...

                            Als mediamarkt veel goedkoper is, dan is het zeker ni slecht om daar te kopen.
                            Nikon D7200 - Nikkor 50mm f1.8 - Nikkor 35mm f1.8 - Sigma 17-70 f2.8-f4 - Nikkor 70-210 - 2x Nikon SB700

                            Comment


                            • #29
                              Re: actie mediamarkt

                              Oorspronkelijk geplaatst door Tiësto(m) Bekijk bericht
                              ... Die denken alleen maar aan verkopen. Een kleine handelaar denkt daar ook aan, maar volgens mij net iets minder dan een 'dozenschuiver' want door hun iets hogere prijs is de winst evengroot
                              leg eens uit?
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment


                              • #30
                                Re: actie mediamarkt

                                Als ik moet kiezen hier bij ons tussen een lokale fotoboer en Media Markt, dan is de keuze snel gemaakt en wordt het MM.
                                Als ik de prijzen vergelijk is het verschil toch ongeveer 10% goedkoper bij MM, bij de onlineshops in NL heb je ook de 10% op die winkelketens zolas MM en Vandenborre.
                                Op de Foto-winkels zoals Konijn, Studio 73 ....scheelt het dan weer iets minder en kom je uit op een 3 a 4% dat ze duurder zijn, voor mij genoeg om in NL te kopen, dan hoef ik geen benzine te verbruiken en met de verzendingskosten erbij gerekend heb ik nog iets over en netjes aan de deur geleverd.
                                Al heb ik een jaartje terug nog gediscussieerd over de prijs van de Canon 85 f/1.8 bij MM en zeiden ze me dat ze aan online prijzen niet mee doen, na wat gejank probeerde de verkoper toch even te polsen bij z'n chef en kreeg ik hem met grote verbazing toch aan die online prijs, éénmalig en de prijs werd in de winkel niet aangepast.
                                Zo slecht zijn ze nu ook weer niet hé
                                Dacht toch aan een verschil van een 100 euro, op lenzen zijn ze nu eenmaal veel duurder, al vlug een verschil van 15 a 20% en dat vind ik toch al de moeite om eens uit te kijken naar zo'n onlineshop.
                                Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

                                Comment

                                Working...
                                X