Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verkoop Canon 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verkoop Canon 50D

Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
    Ik kan er moeilijk een echte overtuigende reden opplakken, maar toen ik mijn 7D moest vervangen door een 50D terwijl die in reparatie was, voelde ik me echt niet op mijn gemak.
    Ik merkte dat de foto's een pak meer ruis bevatten, ik mistte de vele AF punten en ik kon me niet van het idee ontdoen dat de algemene kwaliteit van de foto's een pak lager lag.

Ik weet het, niet echt concreten punten, en het zat misschien in mijn hoofd maar toch, ik dacht dat het wel de moeite was om te vermelden

In mijn ogen is de upgrade van een 50D naar 7D de moeite waard
    Toen de 7D uitkwam heb ik m'n 50D direct weggedaan, de 7D is een volledig nieuwe camera.
    Ook tov de 5DII valt het gebruiksgemak op.

Ondertussen een 40D gekocht als backup en eigenlijk valt die vreselijk mee als je zijn beperkingen kent.
    Een 50D is uiteraard beter (en ik had hem dus niet moeten verkopen).

Tenzij je wil filmen of valt op het uitklapscherm moet je gek zijn om een 50D te verkopen voor een 60D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht

Tenzij je wil filmen of valt op het uitklapscherm moet je gek zijn om een 50D te verkopen voor een 60D.
      Ik ben dus gek geweest...... Of zou het zijn omdat ik door omstandigheden nog moeilijk door de knieën kan gaan en het uitklapscherm daarom top vind, en omdat het lichter is, en omdat het kleiner (iets handiger) is .
      Voor de kwaliteit van de foto's moet je het niet doen, die is identiek, niet beter, maar zeker ook niet slechter.
      Groetjes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
        Naar een 60D zou ik niet upgraden, heb het toestel in m'n handen gehad en tvoelt veel kleiner aan, de 7D zou ik nog overwegen, ben eigenlijk alleen geinteresseerd als ik upgrade in een FF nl de 5D MK II, das pas een upgrade
        dacht ik ook altijd tot ik hoorde over de autofocus probleempjes, ben ik even gelukkig met mn 7D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht
          Naar een 60D zou ik niet upgraden, heb het toestel in m'n handen gehad en tvoelt veel kleiner aan...
          Da's geen nadeel per sé, maar een verschil. Kan maw ook een voordeel zijn.
          Last edited by Zahra; 13 augustus 2011, 20:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Userke Bekijk bericht

en ik kan ook snappen waarom zenne, ik heb nu 40d's en je zal mss afvragen waarom maar had te maken met budgetredenen (niet de middelen op die moment voor de 50d) maar vooral de kwaliteit / ergonomie willen van de xxD reeks t.o.v. de xxxD reeks (had een 300d).
            wel eerlijk gezegd hebbek liever de 40D dan de 50D hoor heb ook 2x 40D gehad en mijn ouders hebben een 50D, heb ze beide eens vergeleken en het was echt de moeite niet om over te gaan naar 50D, de 40D presteerde zelfs beter vond ik. Nu met de overstap naar een 5D mkII voel je wel degelijk het verschil in beeldkwaliteit

voor je 50D zou je nog 500 of dergelijke kunnen vragen. is wel een prima backup toestel.
            UnicornPictures on Facebook & Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Oli Bekijk bericht
              wel eerlijk gezegd hebbek liever de 40D dan de 50D hoor heb ook 2x 40D gehad en mijn ouders hebben een 50D, heb ze beide eens vergeleken en het was echt de moeite niet om over te gaan naar 50D, de 40D presteerde zelfs beter vond ik. Nu met de overstap naar een 5D mkII voel je wel degelijk het verschil in beeldkwaliteit

voor je 50D zou je nog 500 of dergelijke kunnen vragen. is wel een prima backup toestel.
              50D heeft wel een aantal nuttige verbeteringen tov de 40D (meer mps dus meer detail, je ziet op de zoeker echt wat op de foto staat, AF microadjust, maar intrinsiek is het een XXD.
              Voordeel van de 40D is dat je minder moet nabewerken (er is toch niets meer uit te halen).
              Naast een 7D zie je wel degelijk verschil in details, lichtmeting, snelheid en mogelijkheden van focus.

Prijzen blijven constant 300 voor een 40D en 500 voor een 50D.
              Alletwee degelijke en zeer bruikbare toestellen.

Comment

Hey TS, is deze 50 D nog/al te koop?
                * Canon 5DmkIII + 5D mkII - 70-200 f/2.8 IS II L - 24-70 f/2.8 L - 85 f/1.8 - 50 f/1.2L -580EXII-mac-my website-my facebook page-my flickr*

Comment

Working...
                X