Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 + tamron 18-270mm: waas

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D7000 + tamron 18-270mm: waas

    Tja, de optische kwaliteit van dat soort "superlenzen" (objectieven met een zoombereik van >10x) kan natuurlijk nooit tippen aan die van afzonderlijke lenzen (b.v. een standaardbreedhoek 18-55 en een tele 70-200 of iets dergelijks). Zo'n superlens is alleen maar makkelijk omdat je niet moet wisselen. Maar daarvoor heb je geen dSLR gekocht, of wel?
    Als je het objectief samen met je camerabody gekocht hebt, kun je misschien in de winkel vragen om deze op elkaar af te stemmen.
    Maar een foto met EXIF-waarden is om dit soort problemen te beoordelen wel makkelijk, zoals Francis al heeft aangehaald. Heb je b.v. alle scherpstelpunten gebruikt (niet doen!!!), of slechts eentje? Dat kan ik uit de EXIF waarden niet aflezen.

    Hoe je je foto's in de camera kunt verbeteren zou je in de handleiding van je D7000 moeten kunnen lezen. Misschien vind je bepaalde bronnen op het internet? Enfin, zo heb ik destijds de instellingen van mijn 350D aangepast naar aanleiding van een bepaald artikel dat ik vond. Daarbij... met elk toestel zul je moeten leren werken, dus ook met je D7000.
    Last edited by LesC; 8 augustus 2011, 09:25.
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #17
      Re: D7000 + tamron 18-270mm: waas

      Je hebt wel een punt dat zo'n megazoom niet kan tippen aan afzonderlijke lenzen, maar de Tamron 18-270 moet veel beter kunnen presteren hoor. Ik heb die getest op zowel Fuji S5 als op Nikon D300 met zeer goede resultaten, veel beter in ieder geval als in bovenstaande foto's... Staat er toevallig een filter op dit objectief? anders hem er eens afhalen en zien wat dat zegt. Persoonlijk vond ik het echt een goed lensje die 18-270 van tamron.

      Comment


      • #18
        Re: D7000 + tamron 18-270mm: waas

        Heb je de front/backfocus al getest en ingesteld??
        Verder denk ik inderdaad dat zo'n Tamron op 220 niet veel soeps is, zeker met een wat minder exemplaar, dus sowieso testen op F/B en met de juiste instellingen nog eens testen. Is het dan nog steeds zo zorgen dat je een nieuwe lens krijgt. Hetzijn een beter exemplaar, hetzij een objectief dat in het algemeen beter presteert.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #19
          Re: D7000 + tamron 18-270mm: waas

          Inderdaad een super-zoom heeft niet de allerbeste kwaliteiten, de tamron 18-270 is een prima superzoomlens ( misschien wel de beste op de markt) en presteert veel veel beter dan wat ik hier met de voorbeelden zie. De redenatie van t,ja het is dan ook een superzoom, is een te gemakelijke uitleg.
          Zoals al aangegeven, controle op front en backfocus, eventueel ééns vanop een statief met de 2sec ontpanner, leg dan wel de vc af. En onthou vooral de gouden regel met zo'n lens : sluitersnelheid minstens gelijk aan brandpuntafstand.
          En anders terug naar de winkel leg uw probleem uit, en het exemplaar eventueel omruilen, er kan altijd iets aan mankeren.

          Comment


          • #20
            Re: D7000 + tamron 18-270mm: waas

            Dit probleem komt niet door de lens maar door de D7000 volgens mij...de D7000 heeft nu eenmaal goed glas nodig om er alles uit te halen, en de 16MP laten meer fouten zien dan bv de 12MP van de D90. Heb er ook last van gehad,je moet natuurlijk ook je back en frontfocus afstellen voor elke lens bij de D7000....en de AF moet je ook onder de knie krijgen want die is zeer snel en soms zit hij er al eens naast...ik zou eens proberen om één AF-punt te gebruiken i.p.v. allen.
            Ik vond dat de 18-105VR ook beter presteerde op de D90 dan op de D7000 toen.
            Maar oké de Tamron is geen superlens maar wel een zeer goede allroundlens die zeker scherpe plaatjes geeft en veel beter dan de vb...hierboven.
            De D7000 moet je gewoon worden eens dat zo is is het een topcamera.

            Grtz

            Templar
            D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
            Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

            Comment


            • #21
              Re: D7000 + tamron 18-270mm: waas

              De foto is ook vrij veel onderbelicht zie ik,
              die onderbelichting (de donkere partijen) zijn iets opgetrokken waardoor je een lichte waas kunt krijgen. Andersom is dat niet zo, een lichte partij kun je zonder waasvorming donker maken.
              De volgende keer wat meer rechts belichten (overbelichten), dat geeft je in ieder geval minder waasvorming, en je kunt beter verscherpen naderhand.
              Met vr. groet,
              Paul

              Comment


              • #22
                Re: D7000 + tamron 18-270mm: waas

                het probleem lag aan de lens, vrijwel logisch, een tele + groothoek gecombineerd neemt beeldkwaliteit weg, heb de lens in kunne ruile voor twee afzonderlijke lenze
                bedankt voor de hulp
                mvg
                SHOT-UP 'jacky bucks photography'
                www.wix.com/jackybucks/schot-up
                nikon D7000 + tamron 17-50mm f/2.8 + nikkor 55-200mm f/4-5,6

                Comment


                • #23
                  Re: D7000 + tamron 18-270mm: waas

                  Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
                  het probleem lag aan de lens, vrijwel logisch, een tele + groothoek gecombineerd neemt beeldkwaliteit weg, heb de lens in kunne ruile voor twee afzonderlijke lenze
                  bedankt voor de hulp
                  mvg
                  Sorry maar met een tamron 18-270mm trek je wel wat betere beelden als die jij gepost hebt denk ik.....dus hopelijk heb je nu betere foto's dan als het volgens u aan de lens lag.
                  D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                  Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                  Comment


                  • #24
                    Re: D7000 + tamron 18-270mm: waas

                    Oorspronkelijk geplaatst door inspace00 Bekijk bericht
                    het probleem lag aan de lens, vrijwel logisch, een tele + groothoek gecombineerd neemt beeldkwaliteit weg, heb de lens in kunne ruile voor twee afzonderlijke lenze
                    bedankt voor de hulp
                    mvg
                    Makkelijk om de schuld aan de lens te geven, terwijl die volgens mij toch bij jou zit.
                    Is niet waar, een tele-groothoek kan goede opnamen maken, maar dan moet je wel je best ervoor doen.
                    Enfin, pruts maar door.
                    Met vr. groet,
                    Paul

                    Comment


                    • #25
                      Re: D7000 + tamron 18-270mm: waas

                      ik heb hier een paar voorbeeld foto's gepost van mijn D7000 met oa een standaard kitlens. Ik vind die persoonlijk scherp genoeg...

                      Forum voor discussies, vragen en antwoorden over digitale camera's. Bijvoorbeeld: Hulp en advies bij aanschaf van een nieuw toestel, problemen bij de bediening of gebruik, etc ...
                      Last edited by Cytochrome; 28 augustus 2011, 12:14.
                      facebook

                      500px

                      Comment

                      Working...
                      X