Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goedkoper in Tenerife?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goedkoper in Tenerife?

    Hallo allemaal,

    Een vriend van mijn pa gaat eind deze maand naar Tenerife, en mijn pa zegt dat de 300D daar goedkoper is, kan iemand dit bevestigen?

    Ik wil de 300D echt enorm graag! Ik denk dat ik de body neem + de Sigma 28 - 200 lens, is dit goed?

    Groetjes!
    Rutger
    Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

  • #2
    Over het algemeen zijn foto- en videotoestellen daar inderdaad een beetje goedkoper (lager BTW tarief). En er zijn veel winkels die tax free verkopen aan touristen.

    Let wel op dat je geen namaak koopt. Ik heb in een aantal winkels wel eens video camera's van SONNY zien liggen en fototoestellen van CANNON...


    Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      ben al verscheidene malen naar tenerife geweest en heb heroïsche negotiaties met paki's achter de rug

      mijn eindconclusie : body's en lenzen zeker niet kopen gezien volgende argumenten
      - prijzen nooit geafficheerd, à la tête du client, 99% van de gepensioneerden worden bedot (zolang ze het zelf niet weten geen probleem natuurlijk)
      - prijzen zonder btw vergelijkbaar met belgische prijzen
      - laatste nieuwe toestellen nooit beschikbaar, je wordt dan handig naar ander toestel geleid dat je niet wil
      - import rechtstreeks uit Japan (preproducties, niet juiste instructieboekjes, wat met garantie ?)
      - risico douane bij terugkomst
      - gehaaide verkopers die om het even wat vertellen om hun toestel aan hun prijs aan de man te brengen
      - meestal oude stock

      memory sticks en andere geheugenkaarten kan je kopen indien je belgische prijzen goed kent
      We all go a little mad sometimes. Haven't you?
      Eindelijk webstek http://patrickfranqui.zenfolio.com

      Comment


      • #4
        ik heb enkele jaren gelden mijn eerste digitaal toestel een ixus 300 ook in tenerife gekocht zonder enig probleem, alle handleidingen en software was erbij.
        Ik geeft iedereen de raad ALLEEN maar te kopen in effectieve fotowinkels en niet in de gekende galereiën waar het krioelt van namaak spul.

        Prijs was ginder toch beter dan hier, 3% BTW tov 21% in belgie is het verschil, in de offficiele winkel wordt afdingen niet op prijs gesteld en extra batterei kan je maximaal uit de brand slepen. (ik toch)
        il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
        Sport & Event Photography

        Comment


        • #5
          Tis al in het begin van mijn digitale periode dat ik er was, maar toen waren er toch wel zaakjes te doen. Ben toen eens met iemand op kooptocht geweest, een kenner van Sonyvideocamara's, hij heeft er toen 5 gekocht wat hem hier toch een winst van 50000 oude BFr zou opleveren, en de last minute kostte toen voor 5 dagen VP een dikke 10000 BF. Ik had toen net een Minolta S404 gekocht en bij navraag kon ik hem toen daar voor ongeveer de helft van de prijs kopen.
          Misschien nog eens een idee om een lastminute daarheen.
          Maar toch zal het daar opletten blijven want die winkels lijken toch allemaal geconnecteerd met mekaar (ik denk dat het allemaal Indiërs zijn).

          Comment


          • #6
            Hallo,

            OK bedankt allemaal. Ik denk dan toch dat het niet beter is om die daar te kopen? Dan ga ik hem waarschijnlijk bij Top Foto halen ... als ik mag van ouders

            Groetjes en bedankt!
            Rutger
            Canon 300D + Canon 18-55 EF-s HSM

            Comment


            • #7
              Ik heb er zelf slechte ervaringen mee. Was wel geen digicam maar een PDA, maar het principe is wel hetzelfde. (was op Fuerta Ventura, buureiland van tenerife)

              Had een PDA zien liggen in z'n winkel die allemaal fototoestellen, kleine electro verkocht.
              Prijs gaan vragen, maar was duurder dan in Belgie, dus gezegd dat ik geen interesse had. Verkoper begon wat in prijs te zakken, maar niet ver genoeg naar mijn mening. Uiteindelijk vroeg hij dan "hoeveel wil je er dan wel aan geven" waarop ik mijn bedrag zei. Hij zei toen dat hij dan verlies zou maken en het niet kon doen voor die prijs. Waarop ik buitenwandelde....

              Toen ik reeds buitenwas kwam hij mij achterna gelopen, en zei me dat hij toch wel voor die prijs wou verkopen

              Ik had toen moeten beseffen dat deze verkoper niet al te vertrouwbaar was, maar kocht het toestel dan toch maar aan het bedrag dat ikzelf eraan wou besteden...

              Toen ik achteraf de afrekening van m'n VISA krijg, zag ik echter onmiddelijk dat er iets niet klopte. De winkel waar ik de PDA had gekocht had mij idd effectief het juiste (lage) bedrag aangerekend, maar er stond ook een afrekening op van een andere fotowinkel die ik niet kende. Waar kwam dit plots vandaan? Verder nazicht leerde me dat het bedrag van fotowinkel 1 + het bedrag van fotowinkel 2 exact identiek hetzelfde totaal opleverde als de prijs van de PDA die de verkoper mij origineel had verteld !!!

              Deze verkoper heeft dus achter m'n rug een tweede factuur gemaakt op een andere naam, met mijn visa nummer op!

              Ik heb toen onmiddelijk een kopie van alle bewijsstukken opgevraagd bij Visa, en het papier van de 2° winkel stond onder "omschrijving" vermeld "Digital Camera"
              Vermits ik helemaal geen camera gekocht had wist ik direct dat deze persoon mij bedrogen had. Ik heb onmiddelijk klacht ingediend bij Visa, en heb dit geld dan ook wel teruggekregen, maar leuk is anders!

              Bovendien bleek dan, eens thuisgekomen (gekocht op de laatste dag net voor vertrek) dat alle software en handleidingen uitsluitend in het Spaans waren, en vermits ik geen spaans spreek ik dus eigenlijk met die PDA niks kan aanvangen! Op de doos (verpakking) stond alle tekst nochtans in het Engels, en was er nergens sprake van een "spaanse versie" Wss ook al misbruik en gefoefel van die verkoper....
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment


              • #8

                - risico douane bij terugkomst

                is toch een deel van de EU, dus toch vrij verkeer van goederen voor particulieren?

                Comment


                • #9
                  Met creditcards moet je daar inderdaad enorm opletten, ik heb een aantal jaren geleden eens een ruzie gezien in zo'n winkel op Gran Canaria omdat de verkoper 2 afdrukjes van de kaart had gemaakt omdat het eerste zogezegd mislukt was, de eigenaar van de kaart eiste dat de verkoper dat eerste verscheurde maar die weigerde dat.
                  Mark (300D)

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by fotofiel

                    - risico douane bij terugkomst

                    is toch een deel van de EU, dus toch vrij verkeer van goederen voor particulieren?
                    Toen wij terugkwamen van Tenerife, gingen we ook eerst via EU gaan, maar moesten non-EU nemen

                    't is raar maar waar
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Da's omdat Tenerife weliwaar een staatkundig deel is van de E.U., maar het behoort niet tot het zgn. 'BTW-gebied' van de E.U.
                      Een ander voorbeeld hiervan zijn bv. de Kanaaleilanden.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Dirtyharry71
                        Toen wij terugkwamen van Tenerife, gingen we ook eerst via EU gaan, maar moesten non-EU nemen

                        't is raar maar waar
                        idd. Van fuerta ventura moesten we ook passeren via Non-EU!
                        Ik had het geluk dat ik nogal lang op m'n bagage moest wachten, en ik had gezien dat er nogal veel mensen werden tegengehouden voor douane-controle. Nu had ik die PDA bij, maar ik had de verpakking achtergelaten in het hotel en enkel de adapter/pda/boekjes mee dus dat viel eigenlijk niet op. Ik had echter ook 2x zoveel reukwaren bij dan toegelaten dus dat was wel een probleem.

                        Gewoon even afgewacht tot m'n bagage er was, en het juiste moment afgewacht dat alle douane-mensen bezig waren, en dan gewoon met m'n beste poker-face er straal doorgelopen!

                        Maar toch, heel de affaire heeft me geleerd om dubbel op te passen met aankopen in het buitenland. Ik zit nu met het probleem dat ik een nieuwe digicam wil en overweeg duitsland, maar ben echt wel aan't rondzien deze keer!

                        Vanuit de canarische eilanden breng ik niks meer mee moest ik er nog komen!
                        Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

                        Comment

                        Working...
                        X