Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

    Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
    Lazy Charles blijkbaar drie dan nog wel
    Ja daar mag ie er wel veel van hebben of hij moet niet veel foto's maken
    Ik gebruik nu 32GB kaartjes
    Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
    Cybershot Photo Website!

    Comment


    • #17
      Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

      ok, er bleef een deel van de formule in het toetsenbord steken: 16mb*1024 dus 16 gig. De meesten zullen dat wel begrepen hebben omdat er natuurlijk op 16mb geen twintig foto's of twee minuten video passen in de hoogste kwaliteiten van de 60D
      Ze kunnen zelfs goedkoper dan 30 euro geweest zijn maar ik heb de gewoonte, of is het altzheimer, direct nadat ik iets betaald heb het bedrag te verdringen.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #18
        Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

        Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
        Ik heb uren gegoogled en dit toch niet kunnen oplossen lol
        class 6 is meestal niet voldoende zahra, misschien van sandisk maar de andere merken zijn beduidend minder en goedkoper.
        Ik heb de aanbeveling in de handleiding van Canon gevolgd en gebruik een Class 6 van Sandisk 8GB, gekocht voor 24,95€ bij Selexion-Clix (in aanbieding).
        Om verzekerd te zijn van een goed opslagmedium vind ik de vraagprijs voor een SD kaart niet te hoog, we stoppen zo'n dingen uiteindelijk in een
        camera/lens combinatie die vaak meer dan 1000€ gekost heeft, dus alles in verhouding genomen wil ik daar geen risco's voor nemen. Mijn SD kaart doet
        het in ieder geval zonder problemen. Blijft inderdaad de vraag of alle class 6 kaarten het ook echt zijn. Nog een reden om voor zeker te gaan.

        Comment


        • #19
          Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

          Dat is een goede koop Zahra, ik vind Sandisk zelf een goed merk, wel iets duurder dan de goedkoopste, maar ik heb laatst bij aankoop van een Sandisk 16GB 45Mb/s een gratis programma erbij gekregen om evt. bij fouten van de kaart de foto's er van af te kunnen halen (Photo Recovery Software),
          En als je een dure camera koopt, dan ga je toch niet afdingen op het belangrijkste materiaal, de zgn. beelddrager. Ik ben geen voorstander van goedkope kaartjes, vooral omdat ik pas heb gelezen dat er op Ebay valse kaartjes (van Transcend) zonder art.nummer te koop zijn, die bijv. i.p.v. 16Gb maar 8Gb blijken te zijn.
          Maar dat is mijn standpunt.
          Met vr. groet,
          Paul

          Comment


          • #20
            Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

            Die software zat er bij mij ook bij. Heb ik dan maar eens getest op gewist materiaal en dat werkt in ieder geval (is ook niet zo
            heel moeilijk te realiseren, maar op externe opslagmedia is normaal gezien geen vuilbak om het er terug uit te halen)
            Op beschadigde beelden heb ik het (gelukkig) nog niet kunnen proberen.

            Comment


            • #21
              Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

              Ik heb net mijn SDHC Sandisk Extreme 32GB Class 10 (30MB/s) van http://www.memorystunter.nl/contents...e_(32_GB).html ontvangen voor €64,- en hier zit ook de RescuePRO software bij
              Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
              Cybershot Photo Website!

              Comment


              • #22
                Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                Mocht iemand goedkopere suggesties hebben dan sandisk hoor ik het graag......
                klik

                Sandisk is natuurlijk wel sneller, maar het zijn de snelste klasse 10 kaartjes van de goedkopere klasse.
                Het prijsverschil tussen Sandisk kaartjes en Transcend is redelijk groot vind ik, en dan is het zeker de moeite om het eens uit te testen.

                Ik zou wel eens die Extreme Pro kaartjes van Sandisk willen uitproberen

                En de site van HereIsTom is ook wel handig en goedkoop!
                Wel spijtig dat de verzending redelijk duur is.
                Merci en groetjes :)
                Insta | Flickr | Facebook

                Comment


                • #23
                  Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Eitje Bekijk bericht
                  klik

                  Sandisk is natuurlijk wel sneller, maar het zijn de snelste klasse 10 kaartjes van de goedkopere klasse.
                  Het prijsverschil tussen Sandisk kaartjes en Transcend is redelijk groot vind ik, en dan is het zeker de moeite om het eens uit te testen.

                  Ik zou wel eens die Extreme Pro kaartjes van Sandisk willen uitproberen

                  En de site van HereIsTom is ook wel handig en goedkoop!
                  Wel spijtig dat de verzending redelijk duur is.
                  Die van Transcend zijn een Stuk minder snel, schrijf snelheid is maar 16MB/s en van Sandisk is dat 30MB/s, dat is dus 2x zo snel
                  Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                  Cybershot Photo Website!

                  Comment


                  • #24
                    Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                    ik betwijfel of je snellere kaart nodig hebt dan 30mb. ik zou het verschil niet kunnen zien tussen 30 en 45 ( heb ze beide)

                    Transcend class 10 lijkt niet altijd te werken ( video) en ik belde met memorystunter en hij zei dat ze het niet zouden terugnemen als het niet werkt.
                    De 32gb sandisk 30mb/sec is mooi geprijsd, canon support wist niet of die zou gaan werken, 16gb wel. goed ik ga het toch bestellen denk ik en zie wel.....

                    Comment


                    • #25
                      Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                      Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                      ik betwijfel of je snellere kaart nodig hebt dan 30mb. ik zou het verschil niet kunnen zien tussen 30 en 45 ( heb ze beide)

                      Transcend class 10 lijkt niet altijd te werken ( video) en ik belde met memorystunter en hij zei dat ze het niet zouden terugnemen als het niet werkt.
                      De 32gb sandisk 30mb/sec is mooi geprijsd, canon support wist niet of die zou gaan werken, 16gb wel. goed ik ga het toch bestellen denk ik en zie wel.....
                      Dit las ik net; http://www.flickr.com/groups/canoneo...7626380705386/

                      M.a.w. Die heeft ook een 60D en een Sandisk 32GB en dat werkt prima.
                      Olympus E-500, Sony Cybershot DSC HX9V, Neem eens een kijkje op mijn foto website;
                      Cybershot Photo Website!

                      Comment


                      • #26
                        Re: SD-kaartjes Class 10 voor Canon EOS 60D?

                        Oorspronkelijk geplaatst door aras Bekijk bericht
                        ik betwijfel of je snellere kaart nodig hebt dan 30mb.
                        Dat denk ik ook. En wellicht zelfs dat niet!
                        Ik zou niet weten waarom een fabrikant van een fototoestel een lagere minimumsnelheid voor een kaart zou opgeven dan werkelijk nodig is.
                        Wat dan overblijft is de geloofwaardigheid van de snelheden die de fabrikanten van de kaarten vermelden.

                        Comment

                        Working...
                        X