Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop spiegelreflex

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Aankoop spiegelreflex

    Waarom eigenlijk een spiegelreflex? Je zal met een moderne "bridge" even mooie foto's nemen van de door jou opgesomde onderwerpen, en minder budget nodig hebben. Ook het gewicht van spiegelreflex en de noodzaak om lenzen te wisselen kunnen nadelig opspelen, evenals het feit dat je met een bridge veel minder opvallend foto's kan nemen.

    Comment


    • #17
      Re: Aankoop spiegelreflex

      Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
      Waarom eigenlijk een spiegelreflex? Je zal met een moderne "bridge" even mooie foto's nemen van de door jou opgesomde onderwerpen, en minder budget nodig hebben. Ook het gewicht van spiegelreflex en de noodzaak om lenzen te wisselen kunnen nadelig opspelen, evenals het feit dat je met een bridge veel minder opvallend foto's kan nemen.
      feit, maar dan zal ik ook niet meer kunnen uitbreiden, als ik het echt leuk vind daarom n reflex

      Ik denk voorlopig dat het de 550D zal worden, mss toch het goedkopere model de 500D, of het gelijkaardige van Nikon, of een 'oudere versie" in 2ehands die toch wat beter is...

      Trouwens iemand een idee hoeveel het kost om dergelijke toestellen ergens te verzekeren? Tegen diefstal en laten vallen enzo?

      Comment


      • #18
        Re: Aankoop spiegelreflex

        Oorspronkelijk geplaatst door bereboot Bekijk bericht
        Waarom eigenlijk een spiegelreflex? Je zal met een moderne "bridge" even mooie foto's nemen van de door jou opgesomde onderwerpen, en minder budget nodig hebben. Ook het gewicht van spiegelreflex en de noodzaak om lenzen te wisselen kunnen nadelig opspelen, evenals het feit dat je met een bridge veel minder opvallend foto's kan nemen.
        TS heeft trouwens ook nergens aangegeven dat hij/zij twijfelt tussen een bridge en een DSLR...
        Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

        Comment


        • #19
          Re: Aankoop spiegelreflex

          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
          Proficiat voor de tentoon gespreide kennis... Maar je kan ook heel simpel zeggen dat de lenzen daterende van voor het EOS systeem enkel op een EOS camera passen met een adaptor, dat alle EF lenzen op alle EOS camera's passen en dat de EF-S lenzen op alle body's behalve de 5D en de 1D passen...
          Daaraan mag je nog toevoegen dat de enige goede adapter onvindbaar en onbetaalbaar is.
          Geen rekening houden met die lenzen dus.....

          Comment


          • #20
            Re: Aankoop spiegelreflex

            Oorspronkelijk geplaatst door sanderdude Bekijk bericht
            feit, maar dan zal ik ook niet meer kunnen uitbreiden, als ik het echt leuk vind daarom n reflex

            Ik denk voorlopig dat het de 550D zal worden, mss toch het goedkopere model de 500D, of het gelijkaardige van Nikon, of een 'oudere versie" in 2ehands die toch wat beter is...

            Trouwens iemand een idee hoeveel het kost om dergelijke toestellen ergens te verzekeren? Tegen diefstal en laten vallen enzo?
            550D is een prima toestel, zal je geen spijt van hebben. Het zou kunnen dat je familiale je toestel verzekerd bij inbraak, maar dat zou je eens aan je verzekeraar moeten vragen. Van eens te vallen zal hij normaal gezien niet kapot gaan.

            Comment


            • #21
              Re: Aankoop spiegelreflex

              Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon Bekijk bericht
              Daaraan mag je nog toevoegen dat de enige goede adapter onvindbaar en onbetaalbaar is.
              Geen rekening houden met die lenzen dus.....
              Dat stond ook in mijn ' bijdrage ' ... die blijkbaar niet gepast was ...

              Comment


              • #22
                Re: Aankoop spiegelreflex

                Aangezien je zegt dat de camera vooral zou dienen om "familiemomenten, uitstapjes, reizen, steden en om hier en daar 's 'n eigen reportageke te maken", en "het vastleggen van snelle, bewegende objecten of sporters en dergelijke meer..." minder de bedoeling is, zou ik een spiegelloos toestel voorstellen, in plaats van een klassieke spiegelreflex .

                De Panasonic GF1/2/3, of een Pen van Olympus (De E-P3 denk dat ik het tegenwoordig is ? Er is ook de mini Pen, de E-PM1 en de Pen Lite, de E-PL3), of een Sony NEX-3, -5 of misschien een nieuwe NEX-C3 ...
                Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

                Comment


                • #23
                  Re: Aankoop spiegelreflex

                  Geen ruzie maken hé

                  Okay, ik heb stillaan nog 2 keuzes over

                  Canon EOS 550D + s EF-S 18-55 IS & EF-S 55-250 IS voor 851€...

                  Nikon D90 + 18-105mm VR voor 701 € ... Laat nog ruimte voor extra breedhoek bv of een 55-200 lens ofzo ...

                  Hook me up Forumy's

                  Comment


                  • #24
                    Re: Aankoop spiegelreflex

                    Ik heb van t weekend mijn 500D met 18-55 en 55-250 nog eens gebruikt op reis (wou de 70-200 mm op de 5D of 1D niet meezeulen), en eigl vind ik de foto's niet zo goed,niet scherp genoeg. Er ontbreekt gewoon iets.
                    Canon-man. Concerten en natuur.
                    Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                    Comment


                    • #25
                      Re: Aankoop spiegelreflex

                      De keus is en blijft lastig. Laten we een ding voorop stellen: Zowel de D90 als 500/550D zijn prima camera's om mee te starten. De keuze maken tussen beiden kun je pas echt goed als je een tijdje met beiden hebt gefotografeerd. Meestal komt dat er niet van, dus doe je een aankoop en weet je pas na enkele maanden gebruik wat voor jou de beperkingen zijn van camera A of B. Maar mocht je de mogelijkheid hebben om ze beiden uitgebreid te testen dan is dit wel aan te raden...maar goed je wil graag binnen 1-2 weken aan de slag...

                      Redenen om eventueel voor canon of nikon te kiezen buiten de redenen die al genoemd zijn: wat hebben je vrienden/kennissen voor camera's. Heeft iedereen een merk A, dan kan het handig zijn om zelf ook dat merk te kopen om diverse lenzen te lenen en zo proberen of die lens iets voor je is.

                      Het enige dat je zonder ervaring met een spiegelreflex en langdurig testen kunt ondervinden in de winkel is hoe de camera in de hand ligt (en evt wat je van de menustructuur vindt)

                      je doet geen miskoop met een van beide camera's en wij hier op het forum zullen de knoop niet voor je doorhakken.

                      ennuh...laat je niet sturen door opmerkingen als hieronder..
                      Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                      Ik heb van t weekend mijn 500D met 18-55 en 55-250 nog eens gebruikt op reis (wou de 70-200 mm op de 5D of 1D niet meezeulen), en eigl vind ik de foto's niet zo goed,niet scherp genoeg. Er ontbreekt gewoon iets.
                      (Logisch dat na jaren rijden in een grote Audi het ritje in een suzuki alto niet meer zo bevalt. )
                      Last edited by Fritzer; 8 augustus 2011, 18:10.
                      Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
                      Canon powershot s120

                      Comment


                      • #26
                        Re: Aankoop spiegelreflex

                        Als ik mij niet vergis heeft de 550 een betere sensor dan de 500. Dus zou ik de 550 nemen in combinatie met een EF 18-55 IS en EF 55-250 IS.
                        Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

                        Comment


                        • #27
                          Re: Aankoop spiegelreflex

                          Nog iemand geniale ingevingen die mij de keuze makkelijker maken?

                          Ik weet het gewoonweg niet meer...

                          De Nikon is goedkoper, maar ik vrees dat de Canon daardoor iets beter moet zijn?

                          Ik wil gewoon weten welke camera in principe beter is... VOOR FOTO's, het filmen itneressert mij geen bal...



                          Wat n hel, volgens mij is een reflex kopen moeilijker dan een kind kopen

                          Comment


                          • #28
                            Re: Aankoop spiegelreflex

                            Dit kan je misschien helpen: De canon 60D is t/m zaterdag 13/8 te koop bij foto Klein voor €789. Dit toestel kost overal meer dan 900. Enkel de body is dat wel, maar voor 75 en je al een 18-55 IS lens 2e hands.
                            Ik ga die kopen en zal mijn 450D te koop zetten. En de lenzen houd ik uiteraard.

                            Canon 60D biedt een flexibele display, full HD video, magnesium behuizing, een heel stuk beter dan de 500D/600D reeksen ook nog. Na lang overwegen heb ik beslist deze te kopen. Eerst dacht ik nog aan een 2e hands 50D maar die heeft geen video functie. De 60D zal ook in de hogere prijsklasse blijven ook wanneer je deze later weer verkoopt, in tegenstelling tot de 400D/500D/600D reeksen.

                            De video functie kan je beschouwen als bijkomstig, voor fotografie is dit de meest geavanceerde camera in die prijsklasse. Daarboven kom je al in het (semi) pro segment met de 7D en hoger.
                            Last edited by Lumen; 10 augustus 2011, 16:29.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Aankoop spiegelreflex

                              In feite wordt het prijsvoordeel nog groter wanneer ik een lens er bij koop zoals de 17-85 is of de 18-135is, die komen er bijna gratis bij omdat de korting €250 wordt ipv 100. Ik dacht aanvankelijk een 2ehands lens nog te kopen (1 van de genoemde) maar pff het totaal zit gewoon zo ver onder de prijs dat het stom zou zijn geen lens mee te pakken. Met 87-135 lens komt de D60 op €837 en dat vind je echt nergens verder aan die prijs. Ik realiseer me wel daarjuist dat Foto Klein in NL zit maar maar bon je doet er mee wat je wilt

                              Comment


                              • #30
                                Re: Aankoop spiegelreflex

                                Het is beslist!

                                Deze middag de D90 besteld

                                Nu spannend afwachten op de koerierdienstkoerier

                                eeepz

                                Comment

                                Working...
                                X