Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

tweedehands nikon D70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: tweedehands nikon D70

    Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
    Als je vaak met z'n tweeën gaat fotograferen zul je nog wat lenzen moeten dubbelen.
    m'n man is niet zo verslaafd als ik ben, gaat er dus om dat hij m'n standaardlenzen kan gebruiken en in ieder geval ook m'n andere als dat nodig is, als hij met canaon blijft doorgaan heb je geen keuze..... daarom, ik heb ze toch en kan er maar 1 per keer opzetten, niet?

    Comment


    • #17
      Re: tweedehands nikon D70

      Oorspronkelijk geplaatst door jvdk Bekijk bericht
      Dat vind ik best hoge bedragen, tijdje terug een D50 body voor mijn zoon op de kop kunnen tikken voor 60 euro.
      Voor alleen de body zou ik de eerste 2 prijzen delen door 2.
      De D80 weet ik niet. Overigens heb je voor plusminus 400 een tweedehands D90 body.
      als je ze voor minder vind ben je een gelukzak en dat de prijs voor de D50 hoger is dan de D70 is normaal die camera is ook jonger, leeftijd zegt ook niets zag nog een nikon FM3 op ebay bieding liep nog en hij stond op 305 euro
      Last edited by koen1950; 30 juli 2011, 09:41.

      Comment


      • #18
        Re: tweedehands nikon D70

        Ik zou nooit een D50 nemen het ontbreken van een aantal essentiële knoppen vond ik een groot nadeel, ik dacht dat je voor de iso en de meetmethode het menu in moest en die verstel je toch weleens.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: tweedehands nikon D70

          Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Ik zou nooit een D50 nemen het ontbreken van een aantal essentiële knoppen vond ik een groot nadeel, ik dacht dat je voor de iso en de meetmethode het menu in moest en die verstel je toch weleens.
          Enkel voor meetmethode, voor iso is een knop aanwezig. Heb ooit een D50 gehad, en het is allemaal een kwestie van gewoonte.
          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

          Comment


          • #20
            Re: tweedehands nikon D70

            En heeft de D50 ook niet een groter schermpje

            Comment


            • #21
              Re: tweedehands nikon D70

              Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              En heeft de D50 ook niet een groter schermpje
              Yep, 2" ipv 1.8"
              Nikon Df, Nikon 20-35 2.8 AF-D, Nikon 50 1.8 AF-S, Nikon 50 1.2 Ai-s, Nikon Micro 60mm 2.8 AF-S, Nikon 70-200 2.8 AF-S VR, Nikon 85 1.8 AF-D, Nikon 105 2.5 Ai-s, SB600, SB20
              Pentax K1, Pentax 24-70 2.8

              Comment


              • #22
                Re: tweedehands nikon D70

                ik heb hier onlangs een D200 gekocht voor 300€
                perfecte staat...
                een D200 is nog altijd een zeer fijn toestel!

                gewoon een advertentie zetten bij vraag&aanbod met de prijs die je er voor wilt geven...
                ik kreeg een paar voorstellen...
                Last edited by d_oracle; 31 juli 2011, 08:07.
                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

                Comment


                • #23
                  Re: tweedehands nikon D70

                  Maar de D200 houd nog altijd een redelijke prijs , omdat het een zeer gewilde camera is

                  Comment


                  • #24
                    Re: tweedehands nikon D70

                    Ik zou gewoon een mooie tweedehands D90 erbij nemen.....de D70 is goed maar zeer verouderd nu....en de hoge iso-waarden zijn ook niet echt wauw....ruis vanaf 400 iso...
                    enfin zo denk ik erover...

                    Grtz

                    Templar
                    D7200 + Sigma 17-50mm 2.8f OS +Nikon 70-200mm 2.8f VRII + Nikon 35mm 1.8F Prime + Nikon flits SB600.
                    Compact Canon ixus 870 + Canon G7X Mark II + Sony RX100MIII en Panasonic FZ1000.

                    Comment


                    • #25
                      Re: tweedehands nikon D70

                      Oorspronkelijk geplaatst door Templar Bekijk bericht
                      Ik zou gewoon een mooie tweedehands D90 erbij nemen.....de D70 is goed maar zeer verouderd nu....en de hoge iso-waarden zijn ook niet echt wauw....ruis vanaf 400 iso...
                      enfin zo denk ik erover...
                      Plus dan nog de piepkleine zoeker bij deze reeks toestellen (D70-D50)

                      Comment


                      • #26
                        Re: tweedehands nikon D70

                        D40 body staat hier bij de fotoboer voor 99 euro.
                        @ Devid: in welk jaar was dat?
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

                        Comment


                        • #27
                          Re: tweedehands nikon D70

                          Die kwam uit in 2006 november

                          Comment


                          • #28
                            Re: tweedehands nikon D70

                            Voordeel van een camera uit de D70/D50 (en D40) reeks is dat je je flits kan syncen tot 1/4000 en korter dankzij de electronische sluiter. Was voor mij ook de reden om toch nog een D70s te kopen. En de D70s heeft meer de bediening die ik gewoon ben (2x draaiwieltjes ipv één, etc...) dan bijvoorbeeld een D40.

                            Als je ver weg blijft van exotisch strobisme, is een D80-D90-D200 natuurlijk een veel logischere keuze.

                            Qua lenscompatibiliteit zijn deze bodies allemaal gelijk. Behalve de D40, daarbij heb je geen AF bij AF-D lenzen (wel bij AF-S)

                            Comment

                            Working...
                            X