Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 5D Mark II hulp gevraagd.

Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
    Voor ik de m stand heb gebruikt,gebruikte ik sluitertijdvoorkeuze 1/125ste omdat ik dat ook heel vaak op het internet leesde voor concertfotografie.Resultaat was dat de 2.8 constant pinkte.Op dat festival zei er mij dan iemand om gewoon op m in te stellen op F4 en 12/125ste en dat er beter resultaten zouden geboekt worden want dat versie 1 van de 70-200 dan pas op zijn scherpste is.
    Zoals al hier gezegd, blindelings een instelling overnemen is no go. Belichting is nooit hetzelfde.
    In M mode werken is geen probleem, maar dan moet de belichting wel min of meer constant blijven en moet je goed je meter in de gaten houden. Als die spots voortdurend bewegen of veranderen van intensiteit etc... dan zal de belichting ook constant veranderen. Dan is het beter om halfautomatisch te werken.
    Ik denk dat je best es een basiscursus fotografie leest en nog es de begrippen van sluitertijd, diafragma en ISO leest. Als je die zaken goed beheerst en de effecten ervan kent + weet hoe belichting werkt, dan zal je zeker betere foto's maken.

Om op die 1/125ste sluitertijd te komen... een vaak gebruikte vuistregel om bewegingsonscherpte te voorkomen is om een sluitertijd in te stellen van 1/brandpuntsafstand. Dus 1/70 als je op 70mm schiet, 1/125 als je op 125mm schiet (en dit bij stilstaande onderwerpen). Dit zijn natuurlijk gewoon hulpmiddeltjes he.
    Probeer anders m'n tip van m'n vorige post uit en ik denk dat je zeker betere resultaten zult verkrijgen.

Comment

- De bestandsgrootte van de crop is zeer klein. Kan er moeilijk iets over zeggen op dat manier.

- De 70-200 is wel scherp genoeg op 2.8. Ik denk (ben er zeker van) dat er niets mis is met uw toestel of lens. Zou kunnen gaan over een back of front- focus, maar de kans dat het bij beide lenzen dezelfde is, is miniem.

Meer lezen en oefenen zal u vast wel helpen. Goede apparatuur is maar 1/3de van de weg tot een goede foto.
      Canon - Youtube slideshow: https://www.youtube.com/watch?v=XtytfbVcV0s

Comment

Lees hier alvast even waarom je foto overbelicht is (lees: weten wat spotmeting nu precies is).
        Jij krijgt het op je heupen dat je toestellen niet werken, ik krijg het op mijn heupen door je manier van reageren tov anderen (zie ook je andere topic).
        Hier zitten héél veel mensen die je met raad en daad willen bijstaan maar als er enige kritiek te horen is op je manier van fotograferen dan is het forum te krijg voor Dirkske "Bond" 007.

Al eens geprobeerd met andere concertfotografen die naast je staan een rustig babbeltje te doen? Kijken hoe hun werken? Tips vragen?

Comment

Working...
        X