Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D300S

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Nikon D300S

tom hogans : master your D300/S in depth , een lijvig werkje over al de mogelijke instellingen , ben hier al een maand in aan het lezen en testen , ffffffff still a long way to go
    dewiene
    Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Sprokeq Bekijk bericht
      Ik snap niet helemaal goed waarom je zo'n duur toestel hebt gekocht als je niet eens weet hoe je een camera instelt...

Begin eerst eens met een compact of een instap-reflex.

Ik vind ook dat ze RTFM moet toepassen, en zelf veel oefenen.Maar met het idee dat ze eerst een compactje zou moten aanschaffen,ben ik minder akkoord.De bediening op een D300/s is zo intuïtief, juist door het ontbreken van allerlei standjes als "avond","landschap",actie" e.d. dat de steile leercurve vlug doorploegd is.M.a.w. een ideale camera om snel vorderingen te maken.

Walter
      D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
        Ik vind ook dat ze RTFM moet toepassen, en zelf veel oefenen.Maar met het idee dat ze eerst een compactje zou moten aanschaffen,ben ik minder akkoord.De bediening op een D300/s is zo intuïtief, juist door het ontbreken van allerlei standjes als "avond","landschap",actie" e.d. dat de steile leercurve vlug doorploegd is.M.a.w. een ideale camera om snel vorderingen te maken.

Walter
        Volledig terechte opmerking.
        Bovendien steile leercurve: dat is zwaar overroepen. Begin met de P-stand. De A- en de S-standen zijn trouwens ook automatisch... en lees je manual!
        Last edited by pol parasol; 7 augustus 2011, 13:09.

Comment

P stand heb ik nog nooit ,maar dan ook nog nooit gebruikt , mijn vrouw heeft een fobie voor allerlei knopjes en die weet zelfs wat ze aan A stand of S stand heeft. , staat wel in de manual , en voor de ongeduldigen staat dit ook al in de quick start guide , en dan maar in je haar krabben dat je een apparaat gekocht hebt waar je niet weet wat je er mee kunt.
          Stel je voor dat je een snijbrander , metaaldraaibank,afkortzaagmachine , asphaltaanlegmachine ( en misschien hoort een keukenrobot ook in dit rijtje thuis) in je handen krijgt met evenveel kennis , durf jij dan nog op de start knop drukken?????

mvg dewiene
          Nikon D300s + D70s + 70-200/2.8/VR + 18/70 Dx Ed +17/55 dx 2.8 +Sigma 8-16 + SB900 & Canon Powershot G10 voor in de zakken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
            ... en lees je manual!
            ...en soortgelijke opmerkingen in deze thread: de manual vertelt wat een functie doet, maar vertelt niet in welke gevallen je het beste de ene of de andere functie kunt gebruiken. Dus een 'wat doet dit knopje'- of 'hoe moet ik'- vraag kun je met de manual wellicht oplossen. Maar de toepassing van al die mogelijkheden, wanneer wat wel en wat niet, daar zit de kneep en volgens mij is dat ook wat Jessy bedoelt.

Trouwens, laten we voorzichtig zijn met (snel) oordelen. Om er maar eens een reactie bij te pakken: "Als je niet eens weet hoe je een camera instelt". Dat is een beetje kort door de bocht. Weet je zeker dat dat het probleem is? Ik kwam van een D70S en had in het begin ook even moeite om de vele malen uitgebreidere instelmogelijkheden van de D300S te doorgronden (als ik dat al helemaal heb gedaan). Maar dat wil niet zeggen dat ik daardoor maar naar een compact moet!

Dit forum is om elkaar te helpen. Dus mensen vragen om hulp. Niemand zit dan te wachten op een waarde-oordeel. Als je zo gaat beginnen, kun je op heel veel posts op BD soortgelijke antwoorden gaan geven. Is dat dan de bedoeling?
            Het enige product dat je vermenigvuldigt door het te delen, is kennis

Comment

Alle beetjes helpen:

Groeten Hervé.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jpfoto Bekijk bericht
                ...en soortgelijke opmerkingen in deze thread: de manual vertelt wat een functie doet, maar vertelt niet in welke gevallen je het beste de ene of de andere functie kunt gebruiken. Dus een 'wat doet dit knopje'- of 'hoe moet ik'- vraag kun je met de manual wellicht oplossen. Maar de toepassing van al die mogelijkheden, wanneer wat wel en wat niet, daar zit de kneep en volgens mij is dat ook wat Jessy bedoelt....
                Tut tut... niet tegenpruttelen. Een camera leer je kennen door zijn gebruiksaanwijzing te bestuderen. Leren fotograferen is iets anders.
                En als ik de openingspost herlees lijkt mij dat het probleem is dat TS de camera niet onder de knie krijgt. En daar dient nu juist een gebruiksaanwijzing voor.
                En nee, het is geen steile leercurve, maar een steile leescurve.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                  Tut tut... niet tegenpruttelen.
                  Dat maak ik zelf wel uit.

Misschien is het een goed idee als de schrijver/ster van het oorspronkelijke bericht verduidelijkt wat hij/zij bedoelt met ´onder de knie krijgen´. Zoalng dat niet duidelijk is, is domweg verwijzen naar een manual kort door de bocht. En wat zou je zelf denken als je op een forum als dit vraagt om hulp (toegegeven, de vraag is wat breed geformuleerd) en het antwoord dat je krijgt is: lees de gebruiksaanwijzing?

Prutteldeprutteldepruttel.....
                  Het enige product dat je vermenigvuldigt door het te delen, is kennis

Comment

wow, ineens veel reacties

bon, ik kan zoveel zeggen maar zal het kort houden, ik heb de handleiding steeds bij mij en bij elke vrije moment lees ik deze. De opmerking dat ik maar met een kleine camera moet beginnen vind ik ook niet kunnen, ik kom van de D70 en die had ik volledig onder de knie. Nu heb ik de D300S en die krijg ik niet volledig onder de knie, ik doe wat de handleiding me vertelt maar ik ben niet tevreden van de resultaten, daarom dat ik hier vragen kom stellen. Als iedereen zo tegen een muur van opmerkingen moet opbotsen zal er denk ik niet veel bijgeleerd worden.
                    aan degenen die mij wel willen helpen, thx, ik heb de linkjes nog niet open gedaan maar zal er snel werk van maken. Aan degenen die denken dat ik met deze camera niet om kan, zullen mij met hun commentaren denk ik niet veel verder helpen..

Dus bij deze hoop ik nog wat te leren...

groetjes

Jessy
                    Breeder of Pinto Arabian Horses, Horse photography

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jessy Loockx Bekijk bericht
                      wow, ineens veel reacties

bon, ik kan zoveel zeggen maar zal het kort houden, ik heb de handleiding steeds bij mij en bij elke vrije moment lees ik deze. De opmerking dat ik maar met een kleine camera moet beginnen vind ik ook niet kunnen, ik kom van de D70 en die had ik volledig onder de knie. Nu heb ik de D300S en die krijg ik niet volledig onder de knie, ik doe wat de handleiding me vertelt maar ik ben niet tevreden van de resultaten, daarom dat ik hier vragen kom stellen. Als iedereen zo tegen een muur van opmerkingen moet opbotsen zal er denk ik niet veel bijgeleerd worden.
                      aan degenen die mij wel willen helpen, thx, ik heb de linkjes nog niet open gedaan maar zal er snel werk van maken. Aan degenen die denken dat ik met deze camera niet om kan, zullen mij met hun commentaren denk ik niet veel verder helpen..

Dus bij deze hoop ik nog wat te leren...

groetjes

Jessy
                      Met een handleiding begin je niet veel. Je weet als je ze enkele keren gelezen hebt waar de knopjes voor dienen en waar de menu's zijn ondergebracht en hoe je de basis instellingen kunt doen. Verder hebben ze geen toegevoegde waarde. Er zit geen diepgang in, het waarom wordt niet beantwoordt. En ik denk dat mede daarom een forum is opgezet en kan draaien. Om het waarom te beantwoorden. Andere bezitters van zo'n camera en mensen die hun sporen verdient hebben in de fotografie met veel meer ervaring kunnen hun ervaring delen met mensen op een forum die nog tegen onverwachte problemen aan lopen en nog niet zo veel ervaring hebben. Prachtig toch.

Nog een tip voor jessy, enkele post eerder heb ik jou de link gegeven om binairebestanden te downloaden en rechtstreeks naar jou camera over te brengen. Wil je je camera leren kennen gebruik deze mogelijkheden dan niet. Je zult er jou camera niet door leren kennen het tegendeel gebeurt Je bent straks aan het fotograferen en je moet je eigen afvragen waarom dat bepaalde dingen gebeuren zoals ze gebeuren. Je hebt er totaal geen grip op omdat het niet je eigen doordachte instellingen zijn.

P.S die D300s krijg je ook onder de knie, het is een fijne camera. Maar oefen, oefen, oefen en nog eens oefen.
                      Last edited by Zwarte; 8 augustus 2011, 21:27.
                      "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

Comment

Maar oefen, oefen, oefen en nog eens oefen.
                        en dat maakt het nu net leuk allemaal gelukkig.. :-)
                        www.aeri-photography.be

Comment

Working...
                        X