Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke reflex zou ik kopen? (beginner)

als je lenzen geen AF lenzen zijn kan je alle merken kopen want voor die lenzen moet je geen sony kopen want ze passen er toch niet op, een nikon gebruiker zal je een nikon aanprijzen en een conongebruiker een canon , ik zou zeggen ga eens kijken in de winkel en neem ze eens allemaal in je handen je zal wel voor één vallen

Comment

uhu dus ik moet niet specifiek sony kopen want die lenzen gaan er eigenlijk toch niet meer op! ja ik snap dat je moet testen maar in de meeste winkels kan je dit niet daarom vraag ik jullie mening ook!

alvast bedankt

Comment

Ik heb nog steeds zo'n set met een 500d in de verkoop staan, nog met garantie.
        Je mag me steeds een bod doen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door cameraken Bekijk bericht
          uhu dus ik moet niet specifiek sony kopen want die lenzen gaan er eigenlijk toch niet meer op! ja ik snap dat je moet testen maar in de meeste winkels kan je dit niet daarom vraag ik jullie mening ook!

alvast bedankt
          De vraag die jij stelt, wordt hier wekelijks gesteld...en overigens ook steeds met veel plezier beantwoord. Er is in deze categorie niet echt een duidelijk winnaar; beiden zijn goed. De D90 is wat ouder, maar erg solide en de bediening gaat wat meer richting een professionele camera: twee stelwieltjes en klein scherm (hoe noem je dit) boven op de camera. De D51000 en D3100 en ook de 500-600D zijn wat nieuwer en hebben een weer andere voordelen. Vind je bijvoorbeeld HD-film belangrijk, dan kun je beter voor de nieuwere modellen gaan. Ik heb veel gelezen en getest met canon en nikon, dus over andere merken (sony, pentax...) weet ik niets.

Jij zult de keuze moeten maken en pas na een tijdje gebruik weet je echt wat je zelf fijn vind aan een bepaald type camera. Voor mij is het uiteindelijk canon geworden; onder andere omdat meerdere mensen in mijn omgeving canon hebben...makkelijk voor lenzen uitwisselen.

succes met de keuze...
          Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
          Canon powershot s120

Comment

heb een canon 40D, voor als je meteen in de xxD klasse wil instappen! -> pm bij interesse

Comment

Working...
            X