Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Het (hopelijk) grote Panasonic GF1/2/3 topic

Ik heb een 50mm f2 en een 135 f2.8 M42 die ik wel eens wil proberen, Canonlenzen gebruiken zal inderdaad niet zoveel voordeel bieden, zeker niet omdat je dat diafragma niet kan regelen.

Comment

Samyang 7.5mm MFT lens :-)

Comment

nieuwe lenzen van panasonic! oa een pancake zoom!
        パナソニック株式会社のウェブサイトです。

Comment

nieuwe objectieven lijken op het eerste zicht een knap staaltje van inventiviteit en high tech te zijn, 2 zoom snelheden maken objectieven ook uiterst geschikt voor video.

Comment

Ben als Nikon gebruiker ook in het bezit van de GF1 , prima toestel maar... ik mis echt die zoeker, waardoor ik later een opsteekzoeker heb gekocht (wat niet goedkoop was)
            De menu's zijn ook niet zo overzichtelijk en weinig lenzen beschikbaar .(zo logisch ervaar ik het dus niet)
            Kan ook te maken hebben dat ik gewoon ben overal een knopje voor te hebben op het toestel zelf
            Dus ik hou het liever bij mijn DSLR
            Maar voor de rest is het een leuk toestel hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
              nieuwe objectieven lijken op het eerste zicht een knap staaltje van inventiviteit en high tech te zijn, 2 zoom snelheden maken objectieven ook uiterst geschikt voor video.
              Blijkbaar zijn die lenzen (of enkel die gekke functies) niet compatibel met de GF1

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                Ik heb een 50mm f2 en een 135 f2.8 M42 die ik wel eens wil proberen, Canonlenzen gebruiken zal inderdaad niet zoveel voordeel bieden, zeker niet omdat je dat diafragma niet kan regelen.
                maar in deze adaptor kun je diafragma zetten zodat je er wel een canon lens op kunt zetten ...

Comment

Wat vinden jullie van je GF1/2/3?
                  De GF3(x) met deze Pancake zoomlens. Supercompact en de Lens is nauwelijks groter dan de 17mm.

Canon R6 MKII , Canon RF VCM 35 1.4, Canon RF 85 1.2 L, Canon , Canon RF 100-500 L

Comment

Blijkbaar zijn die lenzen (of enkel die gekke functies) niet compatibel met de GF1
                    zo gek zijn die functies niet hoor, en het zou heel dom zijn ze niet te voorzien omdat ze niet compatibel zijn met oudere toestellen. het belangrijkste is dat je die objectieven kunt gebruiken zoals elk ander objectief op de oudere toestellen.

Comment

http://www.samyang.pl/article,8,news

Samyang 7.5mm MFT lens :-)
                      prijs wordt €299 !

Comment

Ik heb sinds een paar maanden een GF1 en ik ben er heel tevreden mee.temeer deze camera ook in raw fotografeert heb je dus meer controle over je uiteindelijke bewerking in photoshop.
                        dit miste ik bij mijn oude nikontje welke helaas is overleden na een foto gemaakt te hebben buiten het raam van de auto.
                        ook de lichtgevoeligheid van de bijgeleverde lens is zeer goed n.m. 20mm F1.7

deze camera heb ik gekocht voor erbij, wat makkelijk is in het buitenland als ik op werk gestuurd wordt.

ik heb zelf ook een d300 en nog een aantal lenzen, maar deze GF1 voldoet voor mij zeer goed als reiscamera.

mvg, jacques
                        Nikon en glaswerk

Comment

Working...
                        X