Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Microdrive tikt bij schudden -> ok?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Microdrive tikt bij schudden -> ok?

    Ik heb sinds kort een microdrive (1 GB) en ik heb een kort vraagje...
    Ik heb hem geformatteerd in m´n camera (CP5700) en daarna wat foto´s gemaakt, alles werkt perfect.
    Ik heb hem weer uit de camera gehaald, en (uit zuiver nieuwsgierigheid) zachtjes heen en weer geschud. Daarbij maakt de MD een zacht tikkend geluid. Het lijkt alsof er aan de binnenkant iets tegen de behuizing tikt. Ik vraag me nu af of dit ok is, en of andere mensen dit ook ervaren. (Het is me niet opgevallen voordat ik de drive gebruikte).
    Is het trouwens mogelijk/verstandig om de drive te "parkeren" zoals we dat een jaar of 10 geleden ook altijd met onze computer-hard-disks moesten doen?

    Alvast bedankt voor de antwoorden !
    -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

  • #2
    ik monteer veel 2.5" hard drives in notebooks
    die tikken ook altijd, daar de microdrive ook een mini hard drive is, denk ik niet dat je je zorgen moet maken.
    Nikon D300 + 17-55 2.8 + 70-300D
    Lidmaatschap : BD0225BE
    franky@rosscom.be

    Comment


    • #3
      Originally posted by Sandeman
      Is het trouwens mogelijk/verstandig om de drive te "parkeren" zoals we dat een jaar of 10 geleden ook altijd met onze computer-hard-disks moesten doen?
      Alle hedendaagse schijven (ook de microdrive) parkeren automatisch als ze zonder stroom komen te zitten (via kleine condensatortjes blijft er genoeg reststroom over om dit uit te voeren).


      Jörg
      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

      Comment


      • #4
        Ik zou nooit uit mezelf op het idee gekomen zijn op met mijn Microdrive langs mijn oor te gaan zwaaien, maar je hebt gelijk: er rammelt ook iets in de MD die ik me onlangs heb aangeschaft. We zullen ons dus maar geen zorgen maken zeker?

        Comment


        • #5
          Ok dan
          Ik had niet verwacht dat er iets verkeerds aan was, maar ik wou het gewoon even controleren. Bedankt voor alle antwoorden.

          Binnen een uur weet ik precies wat ik wil weten... Wat een geweldig forum is dit toch

          Ik ben een beetje vreemd met dit soort dingen, dat weet ik. Een normaal mens gaat niet met aan zo´n ding luisteren . Ik ben alleen verschrikkelijk nieuwsgierig naar hoe dit soort dingen werken, en omdat ik weet dat het een harddisk is, was ik benieuwd of ik kon horen dat er bewegende delen inzaten. Ik had niet verwacht dat ik het zou kunnen horen, dus ik dacht ik vraag hier eventjes of het normaal is.
          -= Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both. =- (Benjamin Franklin)

          Comment


          • #6
            Wat is eigenlijk de levensverwachting van zo'n beestje ?
            Gisteren had mijn oom een probleem met de zijne (microdrive voor de twisted minds onder ons ), die geeft een error 2 in de cam, en produceert een stille fluittoon, dood vermoeden we !
            Hij was ongeveer anderhalf jaar oud
            Mark (300D)

            Comment


            • #7
              Is normaal, ik associeerde het in het begin ook niet echt met het begrip kwaliteit maar blijkbaar hoort het erbij. Vraag me niet waardoor het tikkende geluid wordt veroorzaakt, ik weet alleen dat een *klikkend* geluid het begin van het einde is.

              Ongelooflijk trouwens wat die dingen nog kosten. Twee jaar geleden betaalde ik er een goeie 300 achterwielen voor in Duitsland (in België kostten ze een slordige 400), de opvolgers van Hitachi (die de Microdrive-technologie kocht van IBM) kosten nog de helft.

              Frank

              Comment


              • #8
                Originally posted by Cyrox
                Wat is eigenlijk de levensverwachting van zo'n beestje ?
                Gisteren had mijn oom een probleem met de zijne (microdrive voor de twisted minds onder ons ), die geeft een error 2 in de cam, en produceert een stille fluittoon, dood vermoeden we !
                Hij was ongeveer anderhalf jaar oud
                Ze zijn in 1999 op de markt gekomen en naar het schijnt circuleren nog heel van van die oorspronkelijke drives dus slecht zullen ze wel niet zijn.

                Het probleem is dat mensen er niet altijd even voorzichtig mee zijn. Ze kunnen veel minder hebben dan een CF-kaart. Het gaat tenslotte om een harde schijf in miniatuurvorm.

                Frank

                Comment


                • #9
                  heb mijn MD van mei 2002. werkt nog steeds perfect. en heb net nog een nieuwe bijbesteld (2.2GB voor 199€ ! ).
                  ToM.___ //Fuji s602.
                  www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                  It goes to 11 you know? 1 louder.

                  Comment

                  Working...
                  X