Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem Canon 60d en canon objectief dure herstelling

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Probleem Canon 60d en canon objectief dure herstelling

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
    Ik weet niet waarom men geen vervangfototoestel mag meekrijgen .Indertijd dat ik een zaak had dan kregen de mensen ook een video of tv in vervanging.Iemand die op verlof vertrekt mag dan toch een compactje als vervanging verwachten.
    dan komen ze klagen dat ze geen evenwaardig toestel meekrijgen en zo is het altijd wel iets

hoeveel TVs of video's herstelde jij in je zaak of kreeg je ter herstelling aangeboden?
    With Canon, I can (or at least try)
    Photastic.be ~ Passion for the picture
    Nieuwe site

Comment

Ik had een tiental vervangtoestellen staan , daar kon ik mij uit de slag trekken , iemand zonder tv zetten dat ging helemaal niet.( Ik heb geen zaak meer en toch nog altijd een 15 tal tv toestellen en een tiental videorecorders).

Comment

kosten vallen goed mee. Voor hetzelfde was het zo duur dat het de moeite niet is te maken
        Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
        website: http://www.hung.be
        facebook - Instagram

Comment

Ok zal dus wel toeval zijn. Maar blijf het wat vreemd vinden. Vooral de service van Canon vind ik bedenkenswaardig. Geen bereidheid verder onderzoek te doen of vervanging te overwegen. En dan herstelkosten : 160 euro herstelkosten voor een lens die ondertussen via Konijnenberg voor 299 euro nieuw te koop is, niet duur? Ik ben maar een heel eenvoudige amateur en ken maar weinig van fotografie of van de fotografiewereld: maar vind dit dus wel heel bedenkelijk als praktijk.

Comment

Jouw andere lens gaat niet kapot - dat lijkt mij voldoende 'onderzoek' om te besluiten dat het om toeval gaat.
            En dat de herstelkosten niet weinig zijn ivm met de kostprijs van de lens ligt eerder aan het feit dat het geen dure lens is lijkt mij.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door danhac Bekijk bericht
              . En dan herstelkosten : 160 euro herstelkosten voor een lens die ondertussen via Konijnenberg voor 299 euro nieuw te koop is, niet duur? Ik ben maar een heel eenvoudige amateur en ken maar weinig van fotografie of van de fotografiewereld: maar vind dit dus wel heel bedenkelijk als praktijk.
              Het op voorraad houden van reserveonderdelen voor de enorme verscheidenheid aan
              consumentenelectronica (daar vallen objectieven tegenwoordig onder) is al een onderschatte kostenpost voor een fabrikant.
              Dat opgeteld bij de uurprijs voor een een gekwalificeerd vakman + administratie van het gebeuren vind ik die 160€ bepaald geen absurd bedrag.
              Dat dat in de buurt komt van de helft van een nieuw exemplaar is vervelend, maar onvermijdelijk bij de dalende nieuwprijzen van degelijke producten.

Comment

Bepaalde herstellingen zijn gewoon duur in vergelijking met de prijs voor iets nieuw. Ga maar 's vragen om de sensor te vervangen...
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Hallo, om het maar eens even over die overstap naar Nikon te hebben;

Ik heb zopas mijn D300 binnengedaan bij Procirep omdat ik problemen had met de AF op grote F-waarden en die bleek idd ontregeld.
                  Initieel bestek; 329€ en dit na amper 15000foto's. Dat vond ik ook niet kunnen en heb daarom ook naar hen en Nikon gebeld om dit dus te zeggen.
                  Ik heb van Procirep een tegemoetkoming gekregen wat ik heel mooi vind maar wat ik wil zeggen is dus dat je ook bij Nikon pech kunt hebben.

mvg Jozef
                  D800 en een goed glasservies

Comment

De 17-85 is op zich wel een lens met fouten. van alle lenzen die problemen hebben staat die wel bovenaan.
                    - Frederik Herregods Photography -
                    Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

Comment

In dit specifieke geval zou ik overwegen toch een nieuw exemplaar aan te schaffen.
                      MVG. Hugo

Comment

Dit is een bekend probleem met de canon 17-85mm lens. Ik heb zelf ondertussen enkele van deze lenzen gerepareerd. Ik kan jouw lens repareren voor € 80,- . Wil je de lens niet meer laten repareren, dan bied ik jouw tussen € 50 en € 75 voor de lens, afhankelijk van leeftijd en accessoires. m.vr.gr. Bert B.

Comment

Ik onlangs 550D gekocht en op 2 maand tijd drie objectieven waarvan een 2 canon en 1 tamron defect met error en reinig contacten etc..... Begin ook te vermoeden dat het aan de Body's ligt...Die drie objectieven gingen al geruimle tijd mee op mijn 400D toestel.En ik hoor meer en meer van zulke defecten. Aangezien mijn objectieven niet nieuw zijn zie ook ertegen op om ze te herstellen....En Canon die wimpelen alles af. Idd gewoon pech zeggen ze dan .... 3 op zo een korte tijd... Sorry maar ik geloof reeds lang niet meer in Sint Niklaas etc....

Comment

Kan je misschien enkele verwijzingen bezorgen naar andere gelijkaardige voorvallen?
                            Ik kan daar, althans op het web, niet direct iets van terugvinden, maar mogelijk zoek in niet goed.

Comment

Working...
                            X