Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen Canon 5D en 50D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Verschil tussen Canon 5D en 50D

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
    onthoud ook wel dat je Tamron 17-50 NIET werkt op een 5D.
    Doet het WEL gewoon hoor.

Comment

Heb een tijdje een 50D en een 5D mk1 gehad. In die periode heeft de 50D veel stof gepakt.
      5D2>5D1>50D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Keeskanon

Doet het WEL gewoon hoor.
        een antwoord op jouw niveau... Zijn we gewend, geen meter constructief, zeveraar.

De 17-50 is geen fullframe lens en dus niet gemaakt voor een 5D maar voor cropcameras tenzij je je spiegel naar de kl0ten wil helpen of vignettering om U tegen te zeggen wil.
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

Comment

Heb zelf onlangs een 5D gekocht (hier op het forum) en het is stilaan mijn lievelingscamera aan het worden.

Heb nog een 7D die ik meer inzet als ik extra mm wil en snelle focus belangrijk is, maar je zult je zeker niet beklagen van die 5D. Heb die zelf ook gekocht met het oog op "aan het wachten" op die MkIII Dankzij die 5D classic is mijn nieuw-speeltje-verslaving alvast goed bevredigd en is de wachttijd erg aangenaam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
            een antwoord op jouw niveau... Zijn we gewend, geen meter constructief, zeveraar.

De 17-50 is geen fullframe lens en dus niet gemaakt voor een 5D maar voor cropcameras tenzij je je spiegel naar de kl0ten wil helpen of vignettering om U tegen te zeggen wil.
            Dat is bij de EFs lenzen, maar de Tamron is geen EFs lens, maar heeft alleen een kleinere cirkel, dus ook jouw bijdrage was niet echt konstruktief....
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen
              Dat is bij de EFs lenzen, maar de Tamron is geen EFs lens, maar heeft alleen een kleinere cirkel, dus ook jouw bijdrage was niet echt konstruktief....
              dat meen je toch niet... Die Tamron is net hetzelfde als een EFs lens maar het kind heeft een andere naam omdat het een Tamron is.

Constructief was mijn antwoord dus zeker.

Bottom line : die Tamron 17-50 is NIET gemaakt/geschikt voor een 5D! Als je dat weerlegt, ben je een kalf
              With Canon, I can (or at least try)
              Photastic.be ~ Passion for the picture
              Nieuwe site

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
                Wat voor soort portretten maak je? Je kan toch gewoon kiezen waar je de foto's maakt zodat je niet in hoge iso's moet werken?
                ....

5D is een ouder model, pak het eens vast als je de kans hebt. ...
                Vrees voor ruis is m.i. geen reden om naar een vroeger model te gaan zelfs geen FF. Cropcameras zijn daarin ook wat beter geworden als je correct belicht en leert nabewerken (roemt nog iemand de mindere ruis van de 40D tov de 50D of 7D ?).

Voor het overgrote deel van de opnamen is de beeldkwaliteit van een crop tot ISO 400 ruim voldoende, daarna lossen ze de rol tegen een FF.
                De achterstand wordt echter niet groter dan 1 tot 1,5 stop, dit kan deels worden gecompenseerd door een lens met grotere lichtsterkte, wat vooral bij teles sneller haalbaar is.

Voor groothoek en normaalbereik gaat dit argument minder op.

FF is natuurlijk beter, maar is het voor jou de flinke meerprijs waard ?

Comment

Er staan toch wel wat 5D MII's tweedehands te koop geloof ik.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Working...
                  X