Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D en fijnafstelling lens

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7D en fijnafstelling lens

Voor mij blijft het een raadsel waarom niet alle camera's uitgerust zijn met deze mogelijkheid. Immers, heel wat lens - camera combinaties hebben last van backfocus/frontfocus.

Zelfs op camera's als de Canon 60D en de Nikon D90 zit het er niet op.
    Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Er moet toch ergens een reden zijn om een duurder toestel te kunnen verkopen . Als de kleinere toestellen dezelfde kenmerken moesten hebben als de grotere waarom dan nog een grotere ( duurdere )kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        Voor mij blijft het een raadsel waarom niet alle camera's uitgerust zijn met deze mogelijkheid. Immers, heel wat lens - camera combinaties hebben last van backfocus/frontfocus.
        Mij is het een raadsel waarom ze het niet gewoon goed maken.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
          Mij is het een raadsel waarom ze het niet gewoon goed maken.
          Geen enkele fabrikant steekt er de tijd in om elke camerabody en elke lens 100% correct af te regelen (dat is veel te duur).
          Ze hebben voor alle componenten dus een bepaalde tolerantie of afwijking.
          Het is mogelijk dat de lens die je pas hebt gekocht net tegen de grens van de tolerantie zit, en de camera ook, en dat beide fouten elkaar versterken.
          Op dat ogenblik zit je dus met een zichtbare front of backfocus die voor problemen kan zorgen.
          Je kan dan de camera en die lens opsturen om die te laten kalibreren (als er geen AF correctie mogelijkheid in de camera zit), en dan ben je die al zeker een paar weken kwijt.
          Als die camera dan terug komt, dan is het niet zeker dat je andere lenzen wel goed werken op de aangepaste camerabody.
          Je zou dan al je lenzen en camerabody's tegelijk moeten opsturen om alles 100% correct te krijgen.
          De rekening zal dan ook wel oplopen.

Daarom kan je bij de meeste nieuwe camera's zelf alles zo goed mogelijk afregelen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X