Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

oude analoge reflex camera's

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: oude analoge reflex camera's

Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
    Om je enig idee van prijzen te geven Jonas.
    Voor alles wat je hier op de foto ziet (alles in prima staat) heb ik 150 euro gekregen.
    Veel of weinig ? Ik zou het niet weten, maar het lag reeds jaaaaaaaaren in een schuif oud te worden.
    Unreal ... een AE-1 P met 50er, enkele kloonlenzen en toebehoren ... zou de 50er een 1.2 zijn , dan zou het te begrijpen zijn ... heeeel goed verkocht in elk geval

ps : ook bij deze camera is er werk aan : lichtdichtingen rug moeten altijd vervangen, idem voor het spiegelschuim http://www.kyphoto.com/classics/seal/Canon_AE1.pdf, de lichtmeter is gemakkelijk een stop mis en de batterij is duur, zeker indien je bij de verkeerde bron aankoopt.
    ps2: moet het een Canon FAT series zijn, dus met FD/FDn mount, dan best een T70, maar ook hier moet je opletten met de staat van het niet simpel te vervangen back-up batterijtje
    ps3: heb je een digitale reflex , dan is de beste keuze een analoge af-body van hetzelfde merk ... welke digitale reflex gebruik je nu ?

Comment

dank u voor de link echt intressant, en ind de zenith gaak links laten liggen.
      ik woon in dendermonde, ik ben vandaag in de fotoshop geweest in gent en die had enkele oude pentaxen staan.
      ik ga nog wat door zoeken met jullie tips in het achterhoofd, ontzettend bedank!

Comment

AE-1 P gaat voor niet al te duur weg, en er zijn vele zgan te koop..de fd-lenskes zijn ook niet al te duur of ge moet de lichtsterke pro-lenskes van diene tijd willen kopen.. een ae-1 P body in sublieme staat is met een beetje zoekwerk voor ongeveer 75 euro te vinden op e-bay..(en dan is hij helemaal nagekeken, heeft LCA gehad en helemaal in mint-conditie..en het is een prachtig toestelleke hoor.. laat alles maar op P-standje staan, werkt perfect.)

lenskes zijn nog steeds goed te vinden en voor niet al te duur..(uitgezonderd de speciallekes dan, die enorm lichtsterk zijn en bv in L-kwaliteit.. die kosten nog een behoorlijke klap centjes..)
        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
          ik heb onlangs een yashica electro 35 gsn helemaal laten nakijken, met ombouw naar modernere batterijkes en zelfs een totale check-up met daarbij het beruchte pad-of-death laten aanpakken en ik was voor minder dan 100 euri klaar.. toestel is in mint conditie, en da´s een heel fijn meetzoeker-dingetje..

kan hem nog altijd verkopen als ik de boel beu ben..
          Amaai, ik heb dezelfde Yashica gekocht voor 35 euro in mint conditie en gewoon 4x 1,5V doorsnee batterijen ingestoken met wat papier rond en een metalen veer tussen batterij en deksel om de overtollige ruimte in het batterijcompartiment op te vullen en ik was klaar... Ik zou er nooit 100 euro aan geven om die even op te frissen. Dat is meer dan het dubbele van de waarde van het toestel... en je kan alles zelf...

En hier in Gent kan ik hem voor 25 euro laten checken en lichtdicht maken indien het nodig zou zijn - voorlopig alles dik in orde nog.

Is inderdaad zalig toestel. Lens is ook ontzettend scherp - ook al vollopen op f1.7.
          Alleen jammer van de volautomatisch belichting - maar die levert zeer betrouwbaar werk.

@TS
          Uit mijn eigen ervaring kan ik ook Nikon toestellen aanraden. Heb al in bezit gehad: FG, FE en FE2. En een moderne F100 die niet veel verschilt van mijn digitale D700. De FE2 (en F100 natuurlijk) is een blijver wegens TTL flitsmogelijkheden en de sluitertijd van 1/4000ste. De andere verkocht. De FG is iets compacter. Nog geen exemplaar tegengekomen waar lichtmeter of sluiter kapot is - ik test ze uiteraard eerst. Enige dingen die te vervangen zijn, zijn meestal lichtdichtingen. 25 euro in de meeste fotozaken.

Batterijen ook zeer simpel en geen problemen met batterijen die niet meer gemaakt worden: gewoon 2x 1.5 volt.

Prijzen tussen 50 (FG, FE, ..) en 100 euro (FE2, is nogal gewild).

Dat ik al mijn Nikon AF-D lenzen kan gebruiken op de oude FE2 is natuurlijk een gigantisch voordeel. Zo werkt de Sigma 15-30 - een lens die in de tijd van de FE2 ondenkbaar was - en mijn 85 f1.4 AF-D perfect op de FE2. Uiteraard altijd manuele focus - maar dankzij het matglas geen probleem.

Nikon heeft ook enorm aanbod tweedehands aan oude manuele lenzen (ai-s).

Zijn natuurlijk wel échte oude spiegelreflexen: volledig metaal en je kan er een spijker in de muur mee slaan. Hopelijk bedoel je niet "oude spiegelreflexen" zoals een plastieke Nikon F65 of Canon 300N...
          Last edited by caleido; 15 juli 2011, 04:55.

Comment

de beste werkende camera's zijn de nikon 's F301 /F401/F501/F601/F801 die werken handmatig en automatisch heel degelijke camera's en ze werken ook op AA baterijen
            ik heb er wel nog één dubbel die ik wel zou verkopen
            Unlimited space to host images, easy to use image uploader, albums, photo hosting, sharing, dynamic image resizing on web and mobile.
            Last edited by koen1950; 17 juli 2011, 11:01.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
              de beste werkende camera's zijn (...)
              Beetje overenthousiast statement, nee? Maarja, je hebt er eentje te koop staan...

Sowieso zit er al een pak meer electronica in die reeks die je opsomt, dus sowieso meer kans op mankementen.

Comment

ja ok, maar ze hebben een reputatie he , zijn stuk voor stuk sterke camera's dat ze vlugger kunnen stuk gaan is wel zo , maar dat doen ze daarom niet zomaar , één voordeel hebben ze op een mechanische, is dat ze AF zijn en automatiesch kunnen werken en ook manueel
                ik verkoop hem niet om daar winst op te maken ,zo een camera vind je nog overal op ebay, maar zonder lens ook ik heb spullen genoeg daarvan , ik heb ook niets aan een dubbele camera, die had ik gekocht voor de lens die erbij was , als ik iemand een plezier kan doen doe ik dat graag, ik heb er +/- 200 al de merken komen er in voor ,en heb er nog ooit maar eentje van verkocht aan een studente

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door koen1950 Bekijk bericht
                  (...) één voordeel hebben ze op een mechanische, is dat ze AF zijn en automatiesch kunnen werken en ook manueel (...)
                  Natuurlijk is AF automatisch... Bij de toestellen hierboven is er echter ook mogelijkheid tot automatische belichting.

Comment

ok zo een oud mechanisch wonder straalt stevigheid uit, ik heb er ook tientallen , maar die gaan hier niet weg ,zelfs als ik ze dubbel heb , maar als ik er één zou gebruiken om nog te fotograferen gebruik ik de F4 dijk van een camera , werkt wel aangenamer , weet je als ik normaal werk met mijn D300, dat ik altijd op manueel werk lichtmeeting dan he
                    Last edited by koen1950; 19 juli 2011, 13:19.

Comment

Ik heb nog een oude Nikkormat FTN liggen. Tank van een body en met de Nikkormat 50mm f/1.4 de ideale combo om 'in the field' nog eens wat analoog te gaan schieten.
                      Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
                      Focaldesign

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht

Sowieso zit er al een pak meer electronica in die reeks die je opsomt, dus sowieso meer kans op mankementen.

valt wel mee hoor..

nog nooit 1 enkel probleem gehad met mijn eos-3.. zit zelfs beter in elkaar geschroefd dan mijn 5dmkII..(en zal langer meegaan ook..) eos-3 heeft meer overeenkomsten met de pro-series dan met de meeste prosumer-dslr´s van tegenwoordig, zoals bv de 5dmkII, zal voor de analoge nikon-pro-series wel hetzelfde zijn denk ik..als eea goed onderhouden is, is er niets aan de hand..
                        EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Dat is pas echt weer fotogreferen , maar je moet daar tijd voor maken he, probleem zijn de baterijen vinden

Comment

Working...
                          X