Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 5d mark II, mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Canon 5d mark II, mark III

    Ik dacht "ik trek naar konijnenberg dan wordt het wel duidelijk", niet dus. Ik heb beide toestellen vast gehad, getest... Het leek op eerste zicht dat de 5D beter de kleuren kon weergeven in de winkel dan de 700d, die gaf een beeld dat toch echt geel was (maar ik heb natuurlijk niet alle settings gecontroleerd, dus dit kan een WB issue zijn).

    Qua scherpte e.d. was er na het inzoomen op het 3" scherm weinig te vertellen... maar die bodies op zich. Je mag ervan denken wat je wil maar als de D700 vast hebt en daarna een 5D mark II vast neemt, heb je echt het gevoel dat je een stukje speelgoed vast hebt. Ik had gehoopt dat er tussen mijn 400D en de 5D MKII toch fysisch ook verschil zat maar qua gevoel van het toestel vast te hebben, was daar weinig van te merken.

    De overstap naar f2.8 glas is sowieso nodig, ongeacht het merk. Ik ben er dus nog altijd niet uit. Enigste wat me rest is beide toestellen een dagje uit te lenen en dezelfde opnames, side by side, maken en dan de resultaten beoordelen.
    Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

    Comment


    • #17
      Re: Canon 5d mark II, mark III

      Oorspronkelijk geplaatst door tomclaessens Bekijk bericht
      Qua scherpte e.d. was er na het inzoomen op het 3" scherm weinig te vertellen... maar die bodies op zich. Je mag ervan denken wat je wil maar als de D700 vast hebt en daarna een 5D mark II vast neemt, heb je echt het gevoel dat je een stukje speelgoed vast hebt. Ik had gehoopt dat er tussen mijn 400D en de 5D MKII toch fysisch ook verschil zat maar qua gevoel van het toestel vast te hebben, was daar weinig van te merken.
      Nu ga je toch niet zeggen dat de 5D MK II als speelgoed aanvoelt of dat er geen verschil is met de 400D?
      Of bestaan er zoals bij gsm's fake bodies voor demo misschien?
      Of zoek je een zware body waar ze geen lichte materialen gebruikt hebben om het wat comfortabeler en sterker te maken? Die 5D MK II is anders al kloek genoeg.
      Beter in de hand liggen is bij iedereen wat anders en eigen keuze.
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #18
        Re: Canon 5d mark II, mark III

        "Speelgoed" was misschien niet zo'n goede woordkeuze. Maar los van het gewicht, die Nikon D700 voelt minder "plastic" aan en dus minder goedkoop (en hij is per slot van rekening ook duurder).

        De 7D van Canon stond vlak naast de 5D Mark II en eerlijk gezegd, moest je er niets van af weten, denk ik dat de meeste van oordeel zijn bij het bekeken en vergelijken van de camera's dat de 7D hoger geplaatst staat dan de 5D Mark II.

        Zoals ik al zei, een field test zal uitsluitsel moeten geven. Mijn verstand zegt ergens dat ze perfect evenwaardig zijn en ik gewoon bij Canon moet blijven, al was het maar voor het gemak (enkel body aankopen). Maar het gevoel zegt dan weer dat de Nikon robuuster is, makkelijker in gebruik dankzij het feit dat je niet in menu's moet duiken om sommige basis zaken aan te passen, het AF hulplicht dat handig is zeker bij urban exploration, gezien de geringe lichtomstandigheden die je daar vaak aantreft...

        De video is een dikke plus voor Canon en ook het grotere formaat van beeld. Maar video interesseert me niet... en grote prints, ik heb nu een 10 MP camera en de prints van +1m die hier aan de muur hangen thuis zijn goed gelukt.

        Langs andere kant, de mindere ruis op hoge iso voor Nikon is ook niet zo belangrijk. Vermits ik bij urbex. vooral op iso 100 werk op f8/f11. Dus dan wordt het verschil daar ook weer een stuk kleiner tussen beide toestellen.
        Canon 1DIV - Canon EF 24-70mm f/2.8 II L - Canon EF 50mm F 1.4

        Comment


        • #19
          Re: Canon 5d mark II, mark III

          Oorspronkelijk geplaatst door tomclaessens Bekijk bericht
          Maar los van het gewicht, die Nikon D700 voelt minder "plastic" aan en dus minder goedkoop (en hij is per slot van rekening ook duurder).
          Camerabody van de 5D is een magnesiumlegering, dus licht en sterk.
          Natuurlijk zijn er stukken waar plastiek overgetrokken is maar dat neemt niet weg dat de body robuust is.

          Zoals ik al zei, een field test zal uitsluitsel moeten geven.
          Da's de beste redenering ... niet enkel het uiterlijk bekijken (al mag dat meespelen) maar vooral zien wat u het beste ligt en voldoet aan de vereisten!
          Maar eens je met een merk begint ben je meestal wat gebonden ... lenzen, accessoires, ... toch heel wat merkgebonden.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Canon 5d mark II, mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door tomclaessens Bekijk bericht
            Win voor Nikon D700
            • 12 MP (meer MP zijn grotere prints / opnames maar vaak zijn de pixels op zich minder scherp)
            • Magnesium body
            ik weet niet wie je dat megapixel-verhaal heeft wijsgemaakt maar die mens zou ik niet te veel meer geloven... De 5D2 is momenteel een van de referenties op gebied van beeldkwaliteit en die heeft bovendien ook een magnesium body en is heel stevig.

            Veel mensen denken nog steeds dat het gras groener is aan de andere kant maar weet gewoon dat elk toestel (of dat nu 500 € kost of 5000 €) zijn voor- en nadelen heeft. Jij moet gewoon die op een rijtje zetten en zien of de voordelen opwegen tegen de nadelen.

            Tenslotte wil ik nog even zeggen dat zowel Canon als Nikon (en andere fabrikanten) in het segment waar jij naar aan het kijken bent geen slechte camera's meer maken. Dus of je nu een Nikon D700 koopt of een Canon 5D2, je haalt gewoon een TOPCAMERA in huis.

            Moest ik in jouw situatie zijn, kocht ik gewoon de 5D2 omdat je al goede lenzen hebt. Bovendien zou ik die 70-200 nog niet wegdoen hoor want ik begrijp niet echt dat die stof vergaart in je tas... Iedereen fotografeert natuurlijk zijn eigen gewenste dingen maar ik vind 70-200 een onmisbaar bereik; maar nogmaals : da's persoonlijk he
            With Canon, I can (or at least try)
            Photastic.be ~ Passion for the picture
            Nieuwe site

            Comment


            • #21
              Re: Canon 5d mark II, mark III

              Oorspronkelijk geplaatst door tomclaessens Bekijk bericht
              Ik dacht "ik trek naar konijnenberg dan wordt het wel duidelijk", niet dus. Ik heb beide toestellen vast gehad, getest... Het leek op eerste zicht dat de 5D beter de kleuren kon weergeven in de winkel dan de 700d, die gaf een beeld dat toch echt geel was (maar ik heb natuurlijk niet alle settings gecontroleerd, dus dit kan een WB issue zijn).
              Canon geeft 'out of the box' warmere kleuren dan Nikon, da's algemeen geweten.
              Canon-man. Concerten en natuur.
              Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

              Comment


              • #22
                Re: Canon 5d mark II, mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door tomclaessens Bekijk bericht
                "Speelgoed" was misschien niet zo'n goede woordkeuze. Maar los van het gewicht, die Nikon D700 voelt minder "plastic" aan en dus minder goedkoop (en hij is per slot van rekening ook duurder).

                De 7D van Canon stond vlak naast de 5D Mark II en eerlijk gezegd, moest je er niets van af weten, denk ik dat de meeste van oordeel zijn bij het bekeken en vergelijken van de camera's dat de 7D hoger geplaatst staat dan de 5D Mark II.

                Zoals ik al zei, een field test zal uitsluitsel moeten geven. Mijn verstand zegt ergens dat ze perfect evenwaardig zijn en ik gewoon bij Canon moet blijven, al was het maar voor het gemak (enkel body aankopen). Maar het gevoel zegt dan weer dat de Nikon robuuster is, makkelijker in gebruik dankzij het feit dat je niet in menu's moet duiken om sommige basis zaken aan te passen, het AF hulplicht dat handig is zeker bij urban exploration, gezien de geringe lichtomstandigheden die je daar vaak aantreft...

                De video is een dikke plus voor Canon en ook het grotere formaat van beeld. Maar video interesseert me niet... en grote prints, ik heb nu een 10 MP camera en de prints van +1m die hier aan de muur hangen thuis zijn goed gelukt.

                Langs andere kant, de mindere ruis op hoge iso voor Nikon is ook niet zo belangrijk. Vermits ik bij urbex. vooral op iso 100 werk op f8/f11. Dus dan wordt het verschil daar ook weer een stuk kleiner tussen beide toestellen.
                De 7D en de 5DmkII zijn ongeveer even groot maar het uitzicht van een camera hoeft niet te zeggen dewelke de beste is , anders was het een gemakkelijke keuze geweesd .De beelden van de 7D waren zeer goed maar de 5DmkII is toch nog iets beter .De 7D heeft andere capaciteiten .Zou geen van beiden kunnen missen.

                Comment


                • #23
                  Re: Canon 5d mark II, mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door johan de man Bekijk bericht
                  Canon geeft 'out of the box' warmere kleuren dan Nikon, da's algemeen geweten.
                  OOC wel ja, maar na een kleurprofiel op camerabasis is dat hetzelfde. En dan zitten we weer bij RAW/jpg... gaan we niet doen dus.
                  Als je bij één merk blijft, kan je opbouwen, vervangen (ééntje per keer),... terwijl je bij merkenwissels weer een leercurve hebt (zoals CLS bvb.) om daarna vast te stellen dat je van sommige zaken ook weer niet 100% overtuigd bent.
                  Zelf heb ik Canon gekozen (ook al had mijn grootmoeder vroeger Nikon en is mijn analoog materiaal van Olympus). En qua flitsmateriaal gaat het richting Elinchrom (met de skyports). heeft allemaal voor- en nadelen en goedkopere en duurdere onderdelen, maar dat ga je altijd wel hebben.
                  Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                  www.musicinframe.be

                  Comment


                  • #24
                    Re: Canon 5d mark II, mark III

                    Waar heb je de kleuren bekeken? Toch niet op het scherm van de camera mag ik hopen.
                    En het zijn beiden ongetwijfeld schitterende toestellen. Ik ken niemand met een 5D MII maar wel enkele met een Nikon D700 en het blijft voor velen een heel compleet toestel.

                    Laat je leiden door je gevoel en niet met argumenten voor en tegen. Koop je tegen je ggevoel ga je steeds twijfelen of die andere (C of N) niet beter zou zijn geweest.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Canon 5d mark II, mark III

                      [QUOTE=Sultana;3190076]
                      Laat je leiden door je gevoel en niet met argumenten voor en tegen. Koop je tegen je ggevoel ga je steeds twijfelen of die andere (C of N) niet beter zou zijn geweest.[/QUOTE

                      Zo heb ik de 5D MII gekocht tegen men gevoel .Kwou de 7D en konijn heeft me overtuigd voor de 5D M II

                      Comment


                      • #26
                        Re: Canon 5d mark II, mark III

                        Oorspronkelijk geplaatst door Dirkske007 Bekijk bericht
                        Zo heb ik de 5D MII gekocht tegen men gevoel .Kwou de 7D en konijn heeft me overtuigd voor de 5D M II
                        da's het probleem van veel mensen... als IK naar een fotowinkel ga om materiaal, weet ik perfect wat ik ga halen en dan moet een of andere verkoper daar niets aan proberen te veranderen.

                        Je kan een verkoper het natuurlijk niet echt kwalijk nemen dat hij je een duurder toestel probeert te verkopen he
                        With Canon, I can (or at least try)
                        Photastic.be ~ Passion for the picture
                        Nieuwe site

                        Comment


                        • #27
                          Re: Canon 5d mark II, mark III

                          Wanneer de 5D III uitkomt zal die geen 2000 EUR kosten. Zal eerder dichter bij de 3000 EUR zitten. Dus als 2000 EUR al duur is dan vrees ik dat ge nog dieper in uw beugel moet tasten.
                          Voor landschappen heb je niet echt meerwaarde met een snelle AF. Tis niet dat het gaan lopen
                          Ik zie regelmatig een 5D 2de hands verschijnen op BD. Misschien is dat een oplossing?
                          Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                          website: http://www.hung.be
                          facebook - Instagram

                          Comment


                          • #28
                            Re: Canon 5d mark II, mark III

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hans Swolfs Bekijk bericht
                            da's het probleem van veel mensen... als IK naar een fotowinkel ga om materiaal, weet ik perfect wat ik ga halen en dan moet een of andere verkoper daar niets aan proberen te veranderen.

                            Je kan een verkoper het natuurlijk niet echt kwalijk nemen dat hij je een duurder toestel probeert te verkopen he
                            Ik denk nu wel nie dat de verkoper perse voor een duurder toestel probeert te pushen. De winstmarge op een 7D of een 5D zal waarschijnlijk niet veel schelen. Heb geen idee, maar het zal zeker verwaarloosbaar zijn. Verkopers gaan gewoon af op gevoel en als de klant zijn wensen niet volledig uitdrukt is het puur aanvoelen. De ene verkoper is dan weer beter dan de andere.
                            Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                            website: http://www.hung.be
                            facebook - Instagram

                            Comment

                            Working...
                            X