Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

717 vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Originally posted by Sonyke
    @ bramluyckx : De nighshotframing en de nighshotmode is extra dat sommigen niet zullen gebruiken, maar ik heb daar dikwijls héél dankbaar mee gewerkt. Vooral bij IR-opnamen is dit voor mij zéér handig. Met geen enkele DSLR ga je dat kunnen zonder bewegingsonscherpte te hebben.
    Kan je mij dit uitleggen want ik zie niet in hoe dit zou kunnen helpen tegen bewegingsonscherpte.

    Bedankt.

    Comment


    • #17
      @cois : Mijn Sony F717 is nog geen jaar oud en ik ben daar zeer tevreden over,maar ge kunt dus geen lenzen verwisselen en ge ziet niet rechtstreeks door de lens.


      Vergeet je er even bij te vertellen , dat wat je door je zoeker ziet , 99.9 % van de uiteindelijke foto is Dus ik denk dat dat verschil te verwaarlozen is ....
      Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
      Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

      Comment


      • #18
        Originally posted by Cois
        Die memorysticks die hebben het altijd gedaan,ge kunt ze later natuurlijk niet gebruiken op een Canon...Nikon....enz.
        Maar ik koop nu een Canon 10D,met lenzen,batterijen,flits.
        Volgend jaar bijvoorbeeld zeg ik,toch liever een Nikon.
        Wat gebeurt er dan met die lenzen,batterijen en flits.
        Alles op nieuw kopen hé,want het werkt niet op die Nikon.
        Alleen die CF kaartjes kunt ge dan nog gebruiken op die Nikon.
        Absoluut gelijk Cois.
        Dat is een nadeel van de DSLR's en de reden waarom je goed moet nadenken over in welk camerasysteem je stapt. Want eenmaal in een systeem ga je niet snel veranderen en als je het doet kost het je geld. Volgens mij ook 1 van de dingen waar sommigen die op de D70 gaan springen misschien nog niet genoeg over nagedacht hebben.
        Maar langs de andere kant hebben de prosumers hetzelfde probleem want ook daar zijn de opties(lenzen, convertors, flash, etc) gebonden aan het merk en zelfs vaak nog minder bruikbaar over het hele gamma. En Sony heeft daar dus nog de memory aan toegevoegd spijtig genoeg. Voor de rest is Sony volgens mij een uitstekend merk. Verschillende zaken staan mij er niet van aan zoals overgesatureerde kleuren maar das subjectief natuurlijk en hangt van persoon tot persoon af.

        Comment


        • #19
          Originally posted by bramluyckx
          Ik ben van plan iets nieuws te kopen, en ik twijfel tussen een fuji s7000 en een sony 717. Ik heb nog baterijen en CF dus de fuji heeft wat voorsprong. Maar de nightframing optie bij sony lijkt mij wel interessant. nu vraag ik mij af of gebruikers hier veel gebruik van maken.
          Beiden zijn zeker goeie toestellen. Beste is denk ik ze eens vast te gaan nemen en kijken wat je aanstaat. En download eens wat foto's van beide camera's van bijv dpreview. Doe dan met deze files wat je zou doen moest hetjouw foto's zijn. Druk ze ev zo groot als je maar zou willen af. Dan zie je direkt of ze aan je wensen voldoen. Zelf vermijd ik ook liever Sony omwille van de meerkost die ze je opdringen maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit voor jou belangrijk is.

          Comment


          • #20
            Originally posted by Hanske
            @cois : Mijn Sony F717 is nog geen jaar oud en ik ben daar zeer tevreden over,maar ge kunt dus geen lenzen verwisselen en ge ziet niet rechtstreeks door de lens.


            Vergeet je er even bij te vertellen , dat wat je door je zoeker ziet , 99.9 % van de uiteindelijke foto is Dus ik denk dat dat verschil te verwaarlozen is ....

            Ik denk day cois het hier meer heeft over het nadeel van de evf tov een optische zoeker.

            Comment


            • #21
              Originally posted by Kevlar
              Originally posted by Sonyke
              @ bramluyckx : De nighshotframing en de nighshotmode is extra dat sommigen niet zullen gebruiken, maar ik heb daar dikwijls héél dankbaar mee gewerkt. Vooral bij IR-opnamen is dit voor mij zéér handig. Met geen enkele DSLR ga je dat kunnen zonder bewegingsonscherpte te hebben.
              Kan je mij dit uitleggen want ik zie niet in hoe dit zou kunnen helpen tegen bewegingsonscherpte.
              Bedankt.
              Als dat uit interesse is wil ik dat wel wat uitleggen, maar of jij dat gaat inzien is een andere kwestie.
              In nightframing en nightshotmode klapt het filter voor het CCD weg.
              Hierdoor zie je meer (vr de kadrering bv) en krijg je héél korte belichtingstijden (nightshot) Sony is zelfs verplicht geweest om die gevoelig te verminderen omdat je anders te veel zou zien (=géén grap). (De gevoeligheid is aangepast door de firmware te wijzigen)
              Een IR-filter (daarnaast gebruik ik ook nog een ND-filter, om de hoeveelheid licht nog te minderen), geeft je weinig licht (normaal moeilijk te kaderen dus) , en normaal dus langere sluitertijden.
              Bladeren van de bomen bewegen, en je krijgt dus zelfs met een statief bewegingsonscherpte. In nightshotmode bij Sony, door het opklappen, krijg je kortere belichtingstijden en géén bewegingsonscherpte.

              Comment


              • #22
                Originally posted by CooMa
                @Orval: hoezo de S7000 een miskleun. Het meeste wat ik er tot nu toe van gezien heb was MEER dan behoorlijk. Ook de gebruikers lijken mij er tevreden over te zijn. Waar heb je die info vandaan?
                Wat ik weet -maar dat zou opgelost worden- is dat wanneer de camera uitstaat, door (bepaalde ?) CF kaartjes de batterijen leeg lopen.
                Bekend gemaakt door een nieuwsbrief van Fuji zelf, maar sorry niet bij gehouden.

                Comment


                • #23
                  Bedankt allemaal voor jullie reactie.

                  bij de fuji is er inderdaad een probleem geweest in UK zijn (alle) toestellen terug geroepen.
                  site[/URL]

                  Comment


                  • #24
                    Originally posted by Sonyke
                    Als dat uit interesse is wil ik dat wel wat uitleggen, maar of jij dat gaat inzien is een andere kwestie.
                    In nightframing en nightshotmode klapt het filter voor het CCD weg.
                    Hierdoor zie je meer (vr de kadrering bv) en krijg je héél korte belichtingstijden (nightshot) Sony is zelfs verplicht geweest om die gevoelig te verminderen omdat je anders te veel zou zien (=géén grap). (De gevoeligheid is aangepast door de firmware te wijzigen)
                    Een IR-filter (daarnaast gebruik ik ook nog een ND-filter, om de hoeveelheid licht nog te minderen), geeft je weinig licht (normaal moeilijk te kaderen dus) , en normaal dus langere sluitertijden.
                    Bladeren van de bomen bewegen, en je krijgt dus zelfs met een statief bewegingsonscherpte. In nightshotmode bij Sony, door het opklappen, krijg je kortere belichtingstijden en géén bewegingsonscherpte.
                    Pure interesse hoor sonyke het is niet omdat je al eens ongelijk hebt en ik je dat duidelijk maak dat je nooit eens iets zinnigs te vertellen zou kunnen hebben hoor.

                    Dus als ik het goed begrijp gaat die nightframing het nadeel van de evf's in donkere omstandigheden compenseren door meer licht binnen te laten. Vermits er een filter minder op staat. Misschien ook gevoeligheid verhogen (zoals andere ook doen dacht ik). Maar dan heb je enkel een z/w beeld of zo veronderstel ik in je zoeker?

                    Nightshotmode doet hetzelfde maar ook als je de foto neemt. Dus met nightshot win je wat licht (heb je een idee hoeveel stops die filter waard is?). Maar dan gaat je uiteindelijke beeld toch ook maar rare kleuren en toning hebben of is het dan automatisch Z/W? Ook waarschijnlijk daarom dat het in de praktijk hoofdzakelijk nuttig is bij Infrarood fotografie.

                    Ben eigenlijk echt benieuwd hoeveel stops die filter waard is want meer dan 2 stops zou mij toch wel veel lijken. Als ie dan zijn sluitertijd hoog zet zit je dan niet vaak met onderbelichte foto's? Want tijdens nachtfoto's zit je toch altijd met te weinig licht om het zonder lange sluitertijden te doen. Of heeft de belichting minder belang bij IR fotografie? Of gebruik je dit dan gewoon in het midden van de dag.

                    Comment


                    • #25
                      Originally posted by Kevlar
                      Originally posted by Sonyke
                      Als dat uit interesse is wil ik dat wel wat uitleggen, maar of jij dat gaat inzien is een andere kwestie.
                      In nightframing en nightshotmode klapt het filter voor het CCD weg.
                      Hierdoor zie je meer (vr de kadrering bv) en krijg je héél korte belichtingstijden (nightshot) Sony is zelfs verplicht geweest om die gevoelig te verminderen omdat je anders te veel zou zien (=géén grap). (De gevoeligheid is aangepast door de firmware te wijzigen)
                      Een IR-filter (daarnaast gebruik ik ook nog een ND-filter, om de hoeveelheid licht nog te minderen), geeft je weinig licht (normaal moeilijk te kaderen dus) , en normaal dus langere sluitertijden.
                      Bladeren van de bomen bewegen, en je krijgt dus zelfs met een statief bewegingsonscherpte. In nightshotmode bij Sony, door het opklappen, krijg je kortere belichtingstijden en géén bewegingsonscherpte.
                      Pure interesse hoor sonyke het is niet omdat je al eens ongelijk hebt en ik je dat duidelijk maak dat je nooit eens iets zinnigs te vertellen zou kunnen hebben hoor.

                      Dus als ik het goed begrijp gaat die nightframing het nadeel van de evf's in donkere omstandigheden compenseren door meer licht binnen te laten. Vermits er een filter minder op staat. Misschien ook gevoeligheid verhogen (zoals andere ook doen dacht ik). Maar dan heb je enkel een z/w beeld of zo veronderstel ik in je zoeker?

                      Nightshotmode doet hetzelfde maar ook als je de foto neemt. Dus met nightshot win je wat licht (heb je een idee hoeveel stops die filter waard is?). Maar dan gaat je uiteindelijke beeld toch ook maar rare kleuren en toning hebben of is het dan automatisch Z/W? Ook waarschijnlijk daarom dat het in de praktijk hoofdzakelijk nuttig is bij Infrarood fotografie.

                      Ben eigenlijk echt benieuwd hoeveel stops die filter waard is want meer dan 2 stops zou mij toch wel veel lijken. Als ie dan zijn sluitertijd hoog zet zit je dan niet vaak met onderbelichte foto's? Want tijdens nachtfoto's zit je toch altijd met te weinig licht om het zonder lange sluitertijden te doen. Of heeft de belichting minder belang bij IR fotografie? Of gebruik je dit dan gewoon in het midden van de dag.
                      als ik me niet vergis krijg je bij oproepen van exif info van een "nightshot" opname
                      als ISO waarde 2500 of 3200 ASA, dus veel ruis.....
                      Maar voor alle zekerheid zal ik vanavond nog eens checken....
                      'k zit nu op 't werk
                      daVinci
                      www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                      Comment


                      • #26
                        Originally posted by daVinci
                        als ik me niet vergis krijg je bij oproepen van exif info van een "nightshot" opname
                        als ISO waarde 2500 of 3200 ASA, dus veel ruis.....
                        Maar voor alle zekerheid zal ik vanavond nog eens checken....
                        'k zit nu op 't werk
                        Je vergist je. Ik stel in op Iso 100. Als je de exif oproept van een foto in nighshotmode getrokken, staat daar Iso 100.
                        Niet de minste ruis dus. De sluitertijd is steeds 1/60ste.


                        Comment


                        • #27
                          Originally posted by Kevlar
                          Originally posted by Sonyke
                          Als dat uit interesse is wil ik dat wel wat uitleggen, maar of jij dat gaat inzien is een andere kwestie.
                          In nightframing en nightshotmode klapt het filter voor het CCD weg.
                          Hierdoor zie je meer (vr de kadrering bv) en krijg je héél korte belichtingstijden (nightshot) Sony is zelfs verplicht geweest om die gevoelig te verminderen omdat je anders te veel zou zien (=géén grap). (De gevoeligheid is aangepast door de firmware te wijzigen)
                          Een IR-filter (daarnaast gebruik ik ook nog een ND-filter, om de hoeveelheid licht nog te minderen), geeft je weinig licht (normaal moeilijk te kaderen dus) , en normaal dus langere sluitertijden.
                          Bladeren van de bomen bewegen, en je krijgt dus zelfs met een statief bewegingsonscherpte. In nightshotmode bij Sony, door het opklappen, krijg je kortere belichtingstijden en géén bewegingsonscherpte.
                          Pure interesse hoor sonyke het is niet omdat je al eens ongelijk hebt en ik je dat duidelijk maak dat je nooit eens iets zinnigs te vertellen zou kunnen hebben hoor.
                          Volgens u, had ik ongelijk ! Ieder zijn zienswijze ! Nogmaals memorysticks zijn niet de reden waarom ik geen Sony koop. Die memorysticks neem ik er gewoon bij als de Sony me kan geven wat ik wil ! Punt Amen en uit.
                          De ND-filter die ik ervoor zet is dikwijls al -10 stops. Je hebt alle gegevens, je kan het zelf uitrekenen.
                          Ik ben het beu !


                          Comment


                          • #28
                            Originally posted by Sonyke
                            Originally posted by Kevlar
                            Originally posted by Sonyke
                            Als dat uit interesse is wil ik dat wel wat uitleggen, maar of jij dat gaat inzien is een andere kwestie.
                            In nightframing en nightshotmode klapt het filter voor het CCD weg.
                            Hierdoor zie je meer (vr de kadrering bv) en krijg je héél korte belichtingstijden (nightshot) Sony is zelfs verplicht geweest om die gevoelig te verminderen omdat je anders te veel zou zien (=géén grap). (De gevoeligheid is aangepast door de firmware te wijzigen)
                            Een IR-filter (daarnaast gebruik ik ook nog een ND-filter, om de hoeveelheid licht nog te minderen), geeft je weinig licht (normaal moeilijk te kaderen dus) , en normaal dus langere sluitertijden.
                            Bladeren van de bomen bewegen, en je krijgt dus zelfs met een statief bewegingsonscherpte. In nightshotmode bij Sony, door het opklappen, krijg je kortere belichtingstijden en géén bewegingsonscherpte.
                            Pure interesse hoor sonyke het is niet omdat je al eens ongelijk hebt en ik je dat duidelijk maak dat je nooit eens iets zinnigs te vertellen zou kunnen hebben hoor.
                            Volgens u, had ik ongelijk ! Ieder zijn zienswijze ! Nogmaals memorysticks zijn niet de reden waarom ik geen Sony koop. Die memorysticks neem ik er gewoon bij als de Sony me kan geven wat ik wil ! Punt Amen en uit.
                            Ik ben het beu !
                            Tja het was maar een reactie op uw :
                            Als dat uit interesse is wil ik dat wel wat uitleggen, maar of jij dat gaat inzien is een andere kwestie.
                            Als je steken geeft moet je tegen een reactie kunnen zou ik zeggen. En tot nog toe heb ik altijd alleen maar gereageerd!

                            Maar de rest dat je hier zegt daar kan ik mij in terugvinden hoor. Tis ook de eerste keer dat het zinnig is over dit onderwerp. Voor jou maakt het niet uit en dat heb ik nooit tegengesproken maar het is niet omdat voor jou iets een onbelangrijk nadeel is dat het voor niemand een nadeel is. Maar over de stickjes ging dit topic niet ik wil er hier dus niet opnieuw over beginnen.

                            En het was dus pure interesse hoor en ik ben nog steeds geinteresseerd in de antwoorden op de vragen die ik hier gesteld heb.

                            Comment


                            • #29
                              Originally posted by Sonyke
                              Originally posted by daVinci
                              als ik me niet vergis krijg je bij oproepen van exif info van een "nightshot" opname
                              als ISO waarde 2500 of 3200 ASA, dus veel ruis.....
                              Maar voor alle zekerheid zal ik vanavond nog eens checken....
                              'k zit nu op 't werk
                              Je vergist je. Ik stel in op Iso 100. Als je de exif oproept van een foto in nighshotmode getrokken, staat daar Iso 100.
                              Niet de minste ruis dus. De sluitertijd is steeds 1/60ste.



                              hoe verklaart U dit ?




                              Original date/time: 2004:02:02 21:56:01
                              Exposure time: 1/20
                              F-stop: 2.4
                              ISO speed: 2500
                              Focal length: 32.8000
                              Flash: Not fired
                              Orientation: Top-left
                              Light source: Unknown
                              Exposure bias: 0.0000
                              Metering mode: Center Weighted
                              Exposure program: Not defined
                              Digitized date/time: 2004:02:02 21:56:01
                              Modified date/time: 2004:02:02 21:56:01
                              Image description:
                              Scene type: Photograph
                              Compression: 6
                              Camera make: SONY
                              Camera model: CYBERSHOT
                              X resolution: 72.0000
                              Y resolution: 72.0000
                              Resolution unit: Inches
                              Colorspace: sRGB
                              File source: DSC

                              en nu van iets dichter genomen



                              Original date/time: 2004:02:02 21:55:19
                              Exposure time: 1/30
                              F-stop: 2.3
                              ISO speed: 1200
                              Focal length: 21.7000
                              Flash: Not fired
                              Orientation: Top-left
                              Light source: Unknown
                              Exposure bias: 0.0000
                              Metering mode: Center Weighted
                              Exposure program: Not defined
                              Digitized date/time: 2004:02:02 21:55:19
                              Modified date/time: 2004:02:02 21:55:19
                              Image description:
                              Scene type: Photograph
                              Compression: 6
                              Camera make: SONY
                              Camera model: CYBERSHOT
                              X resolution: 72.0000
                              Y resolution: 72.0000
                              Resolution unit: Inches
                              Colorspace: sRGB
                              File source: DSC

                              Ik weet het dus U ook....





                              daVinci
                              www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                              Comment


                              • #30
                                Heel interessant op zich, maar we wijken af van de initiële vraagstelling.
                                Cooma, ik concludeerde dat de S7000 een miskleun was (misschien wel te sterk uitgedrukt) omdat hij slechter scoort op 2 punten t.o.v. zijn voorganger, nl de kleurenweergave, vooral van de huidtinten onder sterk licht, en de shutter lag. Laat dit nu juist 2 criteria's zijn die ik belangrijk vind.
                                mijn bronnen: eigen ogen in pBase-search bij camera, www.imaging-resource.com, dpreview, andere forums die ik indertijd gelezen heb maar niet direct kan citeren. Als ik mij schromelijk vergis, overtuig mij en ik koop hem direct. A propos, heeft iemand hem hier al?
                                Ondertussen heb ik vanavond in de Fnac de A1 in de hand gehad. Ligt ook wel lekker. Je kunt hem ook op je buik houden om te fotograferen, hoewel niet zo goed als de Sony. Hij is wel minder omvangrijk om mee te dragen, hoewel dat volgens de verkoper bij de Sony nog meevalt omdat je hem in de draagtas met de lens naar beneden houdt, zoals een revolver langs je lichaam dus. Wat is de ervaring van onze F717ers in dat verband?
                                Of toch wachten op de Leica D2?
                                mmm heerlijke twijfel twijfel
                                BD0252BE

                                Comment

                                Working...
                                X