Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Begin van het einde?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Begin van het einde?

Oorspronkelijk geplaatst door Jefzor Bekijk bericht
    Kan je eens een normale foto tonen waar het probleem opduikt? Lijkt mij nog altijd makkelijk weg te werken mocht het storen in echte situaties.
    De onderstaande foto is nu een met een iso waarde van 200 en een sluitertijd van 5 sec. Deze waarden vind ik niet overdreven hoog voor nachtfotografie, of vergis ik me?.
    De witte stippen op de foto zijn voor alle duidelijkheid geen sterren (zie tweede foto) en de rode stip rechtsboven komt voor op al mijn foto's, wat mijn instellingen ook zijn.

flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Snap Bekijk bericht
      De onderstaande foto is nu een met een iso waarde van 200 en een sluitertijd van 5 sec. Deze waarden vind ik niet overdreven hoog voor nachtfotografie, of vergis ik me?.
      De witte stippen op de foto zijn voor alle duidelijkheid geen sterren (zie tweede foto) en de rode stip rechtsboven komt voor op al mijn foto's, wat mijn instellingen ook zijn.

indien u genoeg cropt, zult u onder deze omstandigheden bijna altijd dode pixels zien.. als de fabrikanten compleet foutloze sensoren op de markt zouden brengen, dan werden zowel uw als mijn toestel onbetaalbaar..(zeker met FF sensoren)..

er wordt een foutmarge gehanteerd, en ik denk, dat u zelfs op redelijke afdrukken er niets van zult zien.. 200% uitvergroting op beeldscherm is niet realistisch meer te noemen.(vind ik toch..)
      EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht
        indien u genoeg cropt, zult u onder deze omstandigheden bijna altijd dode pixels zien.. als de fabrikanten compleet foutloze sensoren op de markt zouden brengen, dan werden zowel uw als mijn toestel onbetaalbaar..(zeker met FF sensoren)..

er wordt een foutmarge gehanteerd, en ik denk, dat u zelfs op redelijke afdrukken er niets van zult zien.. 200% uitvergroting op beeldscherm is niet realistisch meer te noemen.(vind ik toch..)

Er staat toch helemaal niet dat dit een 200% uitvergroting is ? Als dit het ganse frame van de afbeelding is , dan heeft de TS wel degelijk een groot probleem , dit is niet een een enkel stuck pixeltje .

Walter
        D850

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door leontine1978 Bekijk bericht

Oorspronkelijk geplaatst door Phororhacos Bekijk bericht
          Er staat toch helemaal niet dat dit een 200% uitvergroting is ? Als dit het ganse frame van de afbeelding is , dan heeft de TS wel degelijk een groot probleem , dit is niet een een enkel stuck pixeltje .

Walter
          Zoals Walter al schreef en ik nu ook, er staat nergens dat het een crop is van 200%. Er staat: iso 200 en sluitertijd 5sec.
          De eerste foto is een printscreen (757x469 px) vanuit 'voorvertooning' en de onderste foto is een printscreen van die foto ingezoomd tot op 100%.
          flickr

Comment

Working...
          X