Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie, wat, waar en hoe?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Wie, wat, waar en hoe?

    Als ik zo even je reacties lees krijg ik het gevoel dat je nog wat meer moet lezen over spiegelreflex camera's en al hun toebehoren.
    Maar daar heb je tijd voor tot december dacht ik gelezen te hebben .
    De camera die je in je laatste post toonde is een compact. Geen spiegel die opklapt alvorens de sluiter open en dicht gaat,
    geen zoeker, (veel) kleinere sensor, geen verwisselbare lenzen.
    Je zal wel verschil merken (denk ik) als je hem vergelijkt met je moeders Panasonic, maar verwacht niet de zelfde prestaties als een echte DSLR.
    Mocht je toch iets goedkoper zoeken dan een echte DSLR zoek dan even bridge camera's op.
    Al brengt dit terug wat beperkingen met zich mee.

    Zoals andere al aangegeven hebben zou ik zelf ook voor de D90 van Nikon gaan, over de D7000 zal ik zwijgen aangezien dit zeker boven je budget is.
    Natuurlijk moet je ook de andere merken overwegen, vast nemen, en samen met je kennis over de specificaties en je gevoel er een uit kiezen.
    Mp's mogen zeker niet de doorslag geven. Tenzij je weet dat dit voor jouw doeleinden een 'must have' is.
    Bij jouw keuze moet je ook denken aan de toekomst. Zullen de duurdere lenzen met in body motor je niet beginnen tegensteken,
    het meer in de menu's moeten duiken om instellingen te wijzigen irriteren? Want dit zijn factoren die bij de d5000-d5100 horen.

    Het is wikken en wegen, lezen en leren, kijken en voelen. En dan beslissen.
    Merci en groetjes :)
    Insta | Flickr | Facebook

    Comment


    • #17
      Re: Wie, wat, waar en hoe?

      Oorspronkelijk geplaatst door Iam-a-laugh Bekijk bericht
      Bedankt voor de reactie!
      Ik wist niet dat het zou weinig uitmaakte op groot formaat, ik dacht inderdaad niet aan grotere vellen dan A3 dus dat moet dan geen probleem zijn!
      Het merk maakt mij helemaal niet uit hoor!
      Ik denk dat ik nog even wacht met het definitief kiezen van een toestel want het is nog zo ver weg maar ik blijf wel rond kijken en dingen vragen.
      Ik zag vandaag ook deze: http://www.sony.nl/product/dsc-h-series/dsc-hx9v
      Het is geen spiegelreflex maar zou dat voor de foto kwaliteit en mogelijkheden uitmaken? Want deze camera heeft meer megapixels, optische zoom en kan ook HD filmen dus wat is nu precies het verschil tussen deze camera en een spiegelreflex???

      Titus
      Als je er niet aan denkt om groter als A3 te printen, voldoen 12 MP ruimschoots!
      Wat is nu het verschil tussen het toestel dat jij nu aanhaalt? Wel, een spiegelreflex heeft een VEEL grotere sensor, waardoor de pixels op de sensor groter zijn dan bij een compactcamera, zeker als deze nog eens meer megapixels heeft. Het voordeel van grotere pixels is dat ze meer licht (en dus ook detail) kunnen opvangen. Bij een compactcamera heb je veel sneller ruis waardoor deze slecht bruikbaar in omstandigheden met slecht licht zonder flitser. Hier blinkt een spiegelreflex dus uit. Daarnaast zorgt de grotere sensor er ook voor dat je de achtergrond onscherp kunt maken en de voorgrond scherp, zo komt het onderwerp mooi naar voren, dat kan niet met een compactcamera zoals jij aanhaalt. Daarnaast kijk je bij een compactcamera naar het schermpje, bij een spiegelreflex kijk je door de zoeker, de reactiesnelheid van een dslr is veel sneller, betere autofocus, meer flexibiliteit omdat je er andere lenzen op kan zetten enz....
      Als je er serieus aan wilt beginnen, kun je best een spiegelreflex kopen, het enige voordeel dat zo'n compactcamera's hebben is dat ze klein, compact en goedkoper zijn.
      70D / 450D / Sigma 10-20mm f/4-5.6 HSM / 18-55IS / 50mm f1.8 II / 430EXII / Sigma 120-300mm f/2.8 OS / Kenko Pro 300 1.4x DG / Sigma 2x APO DG / Flickr / 500px / lsfotografie.webs.com

      Comment


      • #18
        Re: Wie, wat, waar en hoe?

        Ik denk dat je gewoon lekker moet sparen en je in moet lezen. Wel kan het nuttig zijn om af en toe eens een toestel van een kennis vast te houden of een dagje te gebrukken, dat geeft meer idee.
        Verder zullen de prijzen van veel toestellen tegen december lager zijn. let ook op kortingsacties (btw korting) van Saturn en mediamarkt, die heb je ook om de zoveel maanden.
        Sony en Olympus
        Fotoseries

        Comment


        • #19
          Re: Wie, wat, waar en hoe?

          Hoi iedereen!
          Bedankt voor alle reacties, en sorry voor de late reactie!
          Ik heb het allemaal even rustig bekeken en ik denk dat ik voor mij op de camera zelf te richten mij eerst helemaal in wil lezen wil expirimenteren etc etc...
          Er kwam vandaag iemand langs met een Canon 30D en daar heb ik enkele foto's mee gemaakt, er staat er ook een in de beginners hoek!
          Super bedankt voor alle info en dergelijke ik zal zeker nog dagelijks te vinden zijn hier en zodra mij een vraag te binnenschiet zal ik hem stellen

          Titus
          Bedankt voor alles XD

          Comment

          Working...
          X