Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke spiegelreflex?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke spiegelreflex?

Eigenlijk speelt het geen rol welke van de 2 je koopt. Beide zijn goed en mekaar waardig. Wat veel belangrijker is dat wanneer je éénmaal een merk koopt je (meestal) de rest van je leven bij dat merk blijft. Reden is ... je hebt wat gespaard en gaat een betere lens kopen en nog één en nog één... en dan heb je zoveel materiaal van één bepaald merk dat de kost nogal groot is om dan over te schakelen naar een ander merk.

Eigenlijk kies je nu of je binnen 10 j een Canon of Nikon toestel gaat hebben. En zo heeft elk merk en model zijn voor- en nadelen.

Ga naar de winkel neem ze beide in je handen en diegene die het best aanvoelt koop je!
    En als je echt serieus gaat bezig zijn met fotografie dan koop je naar alle waarschijnlijkheid binnen 2 jaar een beter en duurder toestel :-)
    Facebook: http://www.facebook.com/pages/Tim-Pe...19157834849647

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
      Eigenlijk speelt het geen rol welke van de 2 je koopt. Beide zijn goed en mekaar waardig. Wat veel belangrijker is dat wanneer je éénmaal een merk koopt je (meestal) de rest van je leven bij dat merk blijft. Reden is ... je hebt wat gespaard en gaat een betere lens kopen en nog één en nog één... en dan heb je zoveel materiaal van één bepaald merk dat de kost nogal groot is om dan over te schakelen naar een ander merk.

Eigenlijk kies je nu of je binnen 10 j een Canon of Nikon toestel gaat hebben. En zo heeft elk merk en model zijn voor- en nadelen.

Ga naar de winkel neem ze beide in je handen en diegene die het best aanvoelt koop je!
      En als je echt serieus gaat bezig zijn met fotografie dan koop je naar alle waarschijnlijkheid binnen 2 jaar een beter en duurder toestel :-)
      mijn keuze is voor Nikon, sowieso, maar nu botste ik op dat verschil en een vriend van mij zei dat het best een groot verschil was, vandaar mijn vraag!
      Nikon D7000 - Nikon D3100 - Sigma 10-20 F4-5.6 - Nikon 16-85mm - Nikon 50mm F1.8 - Nikon 55-300mm - Tamron 90mm

Comment

Gewoon voor de Nikon gaan dan.

De iso waarde maakt niet uit op dergelijke toestellen. In praktijk zal je niet hoger dan 800 gaan omdat je in sommige omstandigheden ruis gaat hebben. Boven de 1600 ga je niet komen of je gaat zeker en vast ruis hebben.

Het is een beetje als 2 auto's vergelijke waarvan de éne 240 gaat en de andere 210 terwijl je maar 120 kan rijden omdat de weg niet meer toelaat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          Bij alle Canon lenzen zit de scherpstellingsmotor in de lens zelf ingebouwd. Bij sommige Nikon toestellen niet, daar zit dat motortje in de body zelf (je kunt dat zien aan een klein metalen pinnetje aan de zijkant langs binnen van de lensvatting.)
          Of dat zijn voor of nadeel heeft weet ik niet zo direct, doch het is wel zo dat je dus op body's met ingebouwde motor alleen die lenzen kunt zitten waar geen motortje is ingebouwd, en omgekeerd ook: als er geen motortje in de body is, dan moet je zorgen dat je lenzen koopt met een motortje in.
          Hier sla je de bal toch wel even mis hoor dréten (voor de Canon heb je gelijk) maar bij Nikon kun je wel degelijk op een body met ingebouwde motor een lens met ingebouwde motor zetten en dan zal die motor in de lens gebruikt worden voor de AF, maar ook op de camera's zonder ingebouwde motor kun je lenzen zetten zonder motor zetten maar dan heb je daar wel geen AF en zal je dus manueel moeten scherpstellen....

Comment

De nikon D3100 is een goed toestel maar als je er 669 voor over hebt kan je de de nieuwste nikon D5100 met 18-55mm hebben, daar zit een betere sensor in

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ik.niet Bekijk bericht
              Hier sla je de bal toch wel even mis hoor dréten (voor de Canon heb je gelijk) maar bij Nikon kun je wel degelijk op een body met ingebouwde motor een lens met ingebouwde motor zetten en dan zal die motor in de lens gebruikt worden voor de AF, maar ook op de camera's zonder ingebouwde motor kun je lenzen zetten zonder motor zetten maar dan heb je daar wel geen AF en zal je dus manueel moeten scherpstellen....
              't Was al laat gisteravond toen ik dit schreef. Ik heb me dan maar tot het minimum noodzakelijke beperkt qua info. Het spreekt natuurlijk voor zich dat dit kan. Maar je mist dan, zoals je aanhaalt, de AF.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tim76 Bekijk bericht
                De iso waarde maakt niet uit op dergelijke toestellen. In praktijk zal je niet hoger dan 800 gaan omdat je in sommige omstandigheden ruis gaat hebben. Boven de 1600 ga je niet komen of je gaat zeker en vast ruis hebben.
                Het is een beetje als 2 auto's vergelijke waarvan de éne 240 gaat en de andere 210 terwijl je maar 120 kan rijden omdat de weg niet meer toelaat.
                Mooie vergelijking, maar klopt helaas maar gedeeltelijk.
                Velen denken dat ze wel zullen toekomen met 800 iso ... tot ze foto's willen maken op concerten, feestjes, balletlessen van hun dochter, volleybalwedstrijden van hun zoon, en noem maar op (of kijk eens naar de vragen onder "Tips & Trucs"). Als toestel X op 1600 iso niet meer ruis oplevert dan toestel Y op 800 iso, koop je beter X. Zeker als je er aan denkt (ook) kitlenzen te gebruiken, zal de winst van 1 stop je vaak goede diensten bewijzen.
                Nikon Coolpix 995 - Fuji Finepix F10 & F30 - Panasonic DMC FZ5 - Pentax K100D super, K20, K200, K-m, K-x & K-5.

Comment

Hmm, waarom altijd de 2 giganten als er nog veel andere spelers op de markt zijn die ook kwaliteit leveren (dikwijls meer waar voor je geld, natuurlijk is dit mijn bescheiden mening maar)
                  Vaarwel K20d, welkom K-7. Nog altijd met wat glaswerk en de gebruikelijke toebehoren.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mvanversendaal Bekijk bericht
                    Helaas heeft ook de Canon géén scherpstelmotor in de camera dus ?

Groet Marianne
                    Dat is juist goed.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jazzer Bekijk bericht
                      Mooie vergelijking, maar klopt helaas maar gedeeltelijk.
                      Velen denken dat ze wel zullen toekomen met 800 iso ... tot ze foto's willen maken op concerten, feestjes, balletlessen van hun dochter, volleybalwedstrijden van hun zoon, en noem maar op (of kijk eens naar de vragen onder "Tips & Trucs"). Als toestel X op 1600 iso niet meer ruis oplevert dan toestel Y op 800 iso, koop je beter X. Zeker als je er aan denkt (ook) kitlenzen te gebruiken, zal de winst van 1 stop je vaak goede diensten bewijzen.
                      Het punt dat ik wou maken is dat volgens mij geen van beide toestellen echt goed zal presteren op 1600 iso. Dan ga je volgens mij een iets duurder toestel nodig hebben.

Comment

De kwaliteit op iso 1600 en 3200 is van de D3100 vrij goed en valt echt niet in het niet bij duurdere broertjes.
                        Sony en Olympus
                        Fotoseries

Comment

Working...
                        X