Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat denk je hiervan? Nikon=dood?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat denk je hiervan? Nikon=dood?

    Nog eentje voor het slapengaan:

    http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1019&message=7452623

    Volgens mij lopen er daar een serieus paar mafketels/doemdenkers/.... rond.

    Opinions please
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

  • #2
    Ja ik hoop alvast dat ie geen gelijk krijgt want zonder nikon is er geen enkele concurrent meer die een groot gedeelte van die markt voor zich kan nemen.

    Ik vrees wel 1 scenario wat als canon de prijs van een 10D iets boven de D70 zet en laat ons zeggen de 300D 200€ lager prijst dan nu. Zou misschien kunnen vermits ze ondertussen al een pak 10d's en 300D's verkocht hebben. De R&D is immers al betaald. Dat zou heel slecht nieuws zijn want dan is er eigenlijk weer geen echte concurrentie meer. En als Canon gaat denken dat ze de markt beheersen dan is dat heel slecht nieuws voor ons. Laat dat dan toch maar niet gebeuren. Wat concurrentie kan alles alleen maar spannender maken.

    Comment


    • #3
      Ik kan op het nikon forum bij dpreview er niets over vinden, ik denk gewoon dat iemand iets uit zijn neus aan het zuigen is. Kan me niet voorstellen dat Canon, Nikon KAN overnemen. ZOu zo'n beetje hetzelfde zijn als intel AMD overneemt (of andersom). En Mercedes, BMW overneemt.

      Klinkt bijna te gek voor woorden. Ik snap niet waar deze mensen deze ideeen vandaal halen.
      Workshops, zie website http://www.fotomon.nl http://www.albumverkoop.nl

      Comment


      • #4
        D'er heeft op BD ook al een draadje hierover gelopen... Wat mij wel opvalt, is dat Nikonians nu ook al dingen beginnen te zeggen van Canon is Nikon voorbijgestreefd. Maar ik vraag me af waar ze dat vandaan halen... D70? D2H?...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Dat ganse Nikon-Canongedoe is enkel goed om grapkes rond te verkopen.Of er nu merk X of merk Y op je camera staat,wat maakt dat nu uit.Er zijn belangrijker dingen dan cameramerken Natuurlijk moet er concurrentie zijn.

          En als merk X er morgen niet meer is en merk Y heeft een prima aanbod dan verkoop ik alles en koop ik merk Y.En dat je dan verlies maakt op je lenzen...elke hobby kost geld dus voor mij is dat geen argument.

          En het zou het niet verbazen moest Canon Nikon ooit overnemen,niet dat ik denk dat dat er zit aan te komen,neen,gewoon daar Ford ook Volvo overneemt,Renault Nissan opslokt in een samenwerkingsakkoord...Alles kan,als ze er maar geld mee verdienen.De wereld word steeds kleiner,de bedrijven groter...

          Kan ook zijn dat bijv. Canon Nikon opslikt en het zogezegd laat bestaan als onafhankelijk bedrijf om zogezegd een concurrent te hebben.Hoor je de kassa al rinkelen?Concurrentie binnen het zelfde bedrijf.Het is niks nieuws!
          Danny's Photosite

          Comment


          • #6
            Originally posted by monsi
            Ik kan op het nikon forum bij dpreview er niets over vinden, ik denk gewoon dat iemand iets uit zijn neus aan het zuigen is. Kan me niet voorstellen dat Canon, Nikon KAN overnemen. ZOu zo'n beetje hetzelfde zijn als intel AMD overneemt (of andersom). En Mercedes, BMW overneemt.

            Klinkt bijna te gek voor woorden. Ik snap niet waar deze mensen deze ideeen vandaal halen.
            Tja HP die compaq overneemt klonk zelfs gek voor mij toen het al gebeurd was. Alles kan op dat vlak denk ik. Zelfs Nikon die canon overneemt of dus omgekeerd waarom niet.
            Het zou wel een slechte zaak voor ons zijn. De snelheid waarmee alles vooruitgaat in de digitale wereld is volgens mij toch grotendeels te danken aan de concurrentie en in de prosumer markt zijn er concurrenten genoeg maar in de DSLR markt is enkel Nikon momenteel een bedreiging voor Canon en omgekeerd de rest heeft nog een hele weg af te leggen.

            En RR heeft absoluut gelijk dat het merk op je camera niet uitmaakt maar concurrentie is nodig want het mag dan wel een hobby zijn ik besteed mijn geld toch liever efficient (hoeven jullie niet mee akkoord te zijn hoor das mijn mening!). En zonder concurrentie gaan we een pak meer betalen voor hetzelfde en waarom zouden ze dan nog veel investeren in research.

            Comment


            • #7
              hier op BD is er soms wat competitie tss Nikonians en Canonians
              maar op Dpreview is 't echt ni te doen

              gewoon verspilling van nullekes en eentjes

              er zijn verschillende goeie fototoestellen van verschillende merken
              't is maar goed dat er sterke concurrentie is
              dat komt altijd de consument ten goede
              en op die manier gaan we nog mooie cameraatjes te zien krijgen
              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

              Comment


              • #8
                Waarover moeten we anders hier nog gaan discussiëren?
                Canon 10D, glass, flashes & extra's
                Fuji S602Z & extra's
                www.CooMa.be BD0176BE

                Comment


                • #9
                  Zinnige praat van Kevlar en den Dirty (sorry dat ik je nick afkort,ben nogal lui wat dat betreft en "den dirty" heeft wel iets vind ik ).Ja,concurrentie moet er zijn en merk speelt geen rol.Het is een hobby en het moet plezant blijven en natuurlijk ook betaalbaar ('t is zo al duur genoeg).Dus daar hebben jullie overschot van gelijk.

                  Persoonlijk vind ik het spijtig (en erg merkbaar op BD) dat de laatste maanden het precies enkel nog deze twee merken zijn die je ziet (vanwege de opmars van de DSLR,de zakkende prijzen...)En dit is op zich niet slecht voor de gebruiker maar ik zou toch liever hebben dat de andere merken ook een rol spelen.Is gewoon plezanter dan altijd dat Nikon - Canongedoe.

                  En zelf ben ik iemand die al eens graag wat lacht maar nu durf ik zelfs al geen Canongrapke meer maken (waar gaan we naartoe??? ) want je wordt waarschijnlijk door een deel van de mensen fout begrepen.En dat remt mij in mijn onnozele creativiteit
                  Danny's Photosite

                  Comment


                  • #10
                    Dan wordt het dringend tijd dat we wat meer aandacht besteden aan de Pentax-, Fuji-, en Olympusgebruikers....

                    HALLO, zijn er hier zo
                    Dan proberen we om weer wat vriendelijker te zijn
                    Canon 10D, glass, flashes & extra's
                    Fuji S602Z & extra's
                    www.CooMa.be BD0176BE

                    Comment


                    • #11
                      'den dirty' I like it ;-)

                      veeeel beter dan harry ben precies nen hollander (no offense)
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment


                      • #12
                        @RR:
                        Zie wat ge zegd hé,want ik ben ook bijna een Canoneke.
                        Neen,te fanatieke mensen moet ik niet hebben.
                        mvg FrançoisVM
                        Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Ja laat ons een nieuwe thread openen met als titel.

                          WELKOM FUJI, KODAK, SIGMA, OLYMPUS, PENTAX DSLR gebruikers

                          En als inhoud:

                          Gelieve mee te komen doen in onze wars. Wij zouden graag uitbreiden naar andere merken want het is wat saai aan het worden en we hebben een nieuwe injectie nodig om dat hier gaande te houden.

                          AUB kom dus meedoen

                          ***edit*** Sorry voor het 5 maal posten ik kreeg immers altijd catastrophic failure als bericht maar hij bleek het toch te posten. Ondertussen wel gedelete****

                          Comment


                          • #14
                            ja ik kreeg ook die boodschap in een ander forum

                            raar hé

                            edit: nog altijd, tiens wat is er aan de hand ?
                            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                            Comment


                            • #15
                              Originally posted by Dirtyharry71
                              'den dirty' I like it ;-)

                              veeeel beter dan harry ben precies nen hollander (no offense)
                              Ik heb altijd gedacht dat gij nen hollander waart...De meeste van ons dachten dat denk ik
                              Danny's Photosite

                              Comment

                              Working...
                              X