Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hou je centen nog even op zak voor deze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Hou je centen nog even op zak voor deze

Oorspronkelijk geplaatst door McCoy24 Bekijk bericht
    Goed, maar dat zijn dan ook professionele body's. Ik ben niet helemaal duidelijk geweest met 'gewone camera's'. Doelde hier meer op de pocket camera's en eerste consumenten spiegel reflex camera's, en heb daarna het contrast tussen de camera's van 10 jaar terug en nu wat aangedikt.
    Recent aangenaam verrast door de eerste Canon DSLR, de D30 (2000) en de eerste consumenten Nikon, de D100 (2002) ... de beelden van een D1 (1999) en de 1D ( eind 2001) zijn niet beter hoor, integendeel ... ben nu nog op zoek naar de Oly E1 en de 7D van Minolta om mijn rijtje kompleet te maken ... maar je hebt gelijk als je de beelden van de eerste betaalbare pockets bedoelt ( voor ons was dit bedrijfsmatig een Casio met VGA resolutie aan maar liefst 18000 BEF en na letterlijk enkele foto's was een setje verse alkalines leeg ... dus snel een setje oplaadbare aangeschaft )

k' zie dat mijn noorderbuur mij net voor is

Comment

Je kan er inderdaad al eentje reserveren.

Het feit dat dit de Wall Street Journal haalt wil toch iets zeggen.

PS: JerOen, had ik dus eerst gepost, gelukkig ben ik geen journalist of moet ik leven van mijn blog

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        juist wel zodat alle aandacht naar het beeld en de compositie kan gaan.
        Hmmm, hier ga ik niet mee akkoord. Eens je de techniek onder de knie hebt en je toestel kent, is dat kinderspel... een gewoonte. Zo kan al je aandacht ALTIJD naar compositie gaan

Comment

Lytro..

Persoonlijk vind ik dit dan interessanter
          WVIL
          ::: Flickr :::

Comment

kijk hier even...
            bericht anno 2006 (de late middeleeuwen dus)

Comment

heb hier ook al eens iets zien passeren, ging toen over het gebruik van een heel deel kleine lensjes die dan samen een beeld vormen, elk lensje geeft op zich een beeld maar stelt net iets anders scherp, met de juiste beeldverwerkingsdata krijg je dan een beeld dat op elk vlak scherp KAN zijn (en jij kiest natuurlijk waar NADAT de foto gemaakt is.)
              Lijkt mij nu nog niet direkt iets voor mij. Maar op die compacts die automatisch scherp stellen lijkt het mij zeker een goed iets, want al te vaak stellen die nog scherp op het hek achter nonkel fons, of de bloemen voor tante maria ;-)
              Als het dan een betaalbare toekomst word zie ik ze zeker daarop verschijnen. Voor de "pro" of gevorderde amateur, daar hoop ik dat we nog lang (in meer of mindere mate)ZELF mogen kiezen wat scherp is...

Tom
              ladobe multiple lens
              Last edited by TomStr; 23 juni 2011, 16:03.
              De gustibus et coloribus non est disputandum
              Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Comment

interessante technologie, al denk ik dat het alweer een zachte dood zal sterven..net zoals de foveon-sensoren van sigma.. interessant, maar implementeren en op de markt brengen aan redelijke prijs is nog altijd een heel ander verhaal..technologisch gezien is veel mogelijk, verkopen is een andere zaak, te weinig verkoop zal resulteren in afserveren, ho emooi het ook zou kunnen zijn.. philips video 2000 was ook superieur aan vhs, en kijk wat daar mee gebeurd is..
                EOS 5dmkII- EOS 3- wat Lenskes: EF 50mm 1.8, EF 85mm 1.8, EF 135mm f/2, EF 16-35mm, EF 24-70mm,EF 70-200 2.8 IS usm I, sigma 105 mm macro, 580EXII, 550EX, wat falcon eyes spullekes, fuji x100

Comment

is vorige jaar ook al eens naar boven gekomen maar er is uiteindelijk niets van gekomen
                  eerst zien en dan geloven
                  www.nowforever.be We are your reflection from the past for the future

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stach Bekijk bericht
                    eerst zien en dan geloven
                    Wordt toch iets realistischer: intussen gelanceerd, pre-orders mogelijk.

T.

Comment

ga hier eens kijken.Dit is mogelijk in een opvolger van CS5.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
                        ga hier eens kijken.Dit is mogelijk in een opvolger van CS5.
                        http://www.zdnet.be/news/132116/phot...campaign=daily
                        Dat is off-topic.

Comment

Software is voorlopig wel enkel Mac, "ergens in 2012" zou pas de Windows versie komen.
                          't Is qua resolutie op dit moment ook maar gewoon HD-resolutie (1080 in de breedte), ze mikken echt wel op de compact-markt.
                          Omgekeerd, positief is dat het een constante f/2 heeft en een ferme zoom.

Comment

Ik vind die beeldkwaliteit eerlijk gezegd waardeloos. Tussen die voorbeeldfoto's zit echt niets dat ik goed vind.
                            Over het algemeen niet snel onder de indruk.

Comment

er is meer en meer over te lezen :

http://www.dpreview.com/news/1110/11...aannounced.asp

Is in elk geval vernieuwend qua design....
                              blokje met touchscreen achteraan en lens vooraan, slechts twee knoppen...
                              't had van apple kunnen zijn

anderzijds, f2 over een gigantisch bereik en dan nog refocusbaar?
                              daarvoor gaan vermoedelijk compromissen moeten gemaakt worden
                              Ben benieuwd naar de eerste echte hands-on review

Groeten,
                              Geert

Comment

De ISO mogelijkheden zijn beperkt zeker? Allemaal foto's in geode lichtomstandigheden.
                                DOF: eveneens beperkt: je kiest de plek van de scherpte en de rest gaan in blur. ok, en als ik een groepsfotootje van enkele mensen maak die niete allemaal even ver van de camera staan en ik wil de achtergrond onscherp of net wel scherp?

En dan linken ze naar FB en zo... dit zit op gadgetniveau, niet meer of minder. Dan lijkt de CS ontwikkeling waar hier naar verwezen werd veeeeeel beter.
                                Foto's tonen niet de werkelijkheid, maar de werkelijkheid van de fotograaf.
                                www.musicinframe.be

Comment

Working...
                                X