Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Nieuwe 'Dress to Impress' workshop op 14 december 2024. Informatie en (snel) inschrijven hier.
Gisteren vergelijkende test gelezen in Nederlandstalig fototijdschrift Foto-Video tussen 60D en de Nikon D7000, de Nikon D7000 wordt daar beschreven als de beste DSLR op semi-professionele gebied. Een quote uit het artikel : de Nikon D7000 is de absolute nieuwe nummer 1. Niet dat de Canon veel moet onderdoen maar hun keuze was wel duidelijk.
Persoonlijk vindt ik dat de Nikon één groot nadeel heeft tov de Canon..... Er ontbreekt een kantelbaar scherm, een foutje dat volgens mij bepaalde kopers doet afzien van de aankoop
Als er iets is waar ik geen behoefte heb dan is het dat kantelbaar scherm. Als je dat wil, kan je beter een compact kopen.
Dit is ook een van de weke punten bij dit soort toestellen. Alles wat beweegt is fragieler.
Als er iets is waar ik geen behoefte heb dan is het dat kantelbaar scherm. Als je dat wil, kan je beter een compact kopen.
Dit is ook een van de weke punten bij dit soort toestellen. Alles wat beweegt is fragieler.
Ik kan je garanderen dat voor macro opname's tegen de grond een kantelbaar scherm verdomd handig is, zeker als je op gelijke hoogte wil werken als je onderwerp.
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Ik kan je garanderen dat voor macro opname's tegen de grond een kantelbaar scherm verdomd handig is, zeker als je op gelijke hoogte wil werken als je onderwerp.
't Heeft daar wellicht zijn nut (anders is het plat op de buik ), maar om nu te zeggen dat mensen daarom zouden laten om een Nikon te kopen is misschien toch iets te ver gezocht
't Heeft daar wellicht zijn nut (anders is het plat op de buik ), maar om nu te zeggen dat mensen daarom zouden laten om een Nikon te kopen is misschien toch iets te ver gezocht
Horatio (CSI Fan? ), Mij heeft het wel tegengehouden, de 5100 heeft wel een kantelbaar scherm maar die heeft dan weer geen ingebouwde scherpstelmotor, een combinatie van beiden zou ideaal zijn als backup voor mijn D3S, misschien worden beide functies gecombineerd in een opvolger he ...
There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age. Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE
Zeg niet dat het de beste is, maar ik heb geen ogenblik spijt van de razendsnelle AF op mijn 7d. Vooral de Q-toets is enorm praktisch.
Wat betreft het kantelbaar schermpje, heb ik - tijdens een fotorallye in Antwerpen - een sympathieke Nederlandse dame ontmoet met op haar fototoestel : een links-rechts, boven-onder opklapbaar, zelfklevend spiegeltje voor Canon ( of was het een Nikon ) ..... zag er erg handig uit, dat ding !
Het bestaat !
Canon G15, 7D en 1000D + Katzeye, met 17-55 2.8, 100-400 4.5-5.6 L + 1.4 ext III, 70-200 2.8 L II, 100 Macro 2.8 L, Carl Zeiss 1.4 50, Sigma 8-16 4.5-5.6, Lensbaby Composer, Speedlite 430 EXII, Manfrotto's
Misschien ook eens Canon en Nikkor lensen met elkaar vergelijken, kan ook een doorslagje gaven aan je keuze. Dan denk ik vooral aan een aantal canon lezen die geen prijs/kwaliteit vergelijkbaar alternatief hebben bij de nikkors.
Nikon F100 - Nikkor 28-70mm f/2.8 - oly mju II 35mm 2,8 - Olympus zoom 140
Als ik zou willen filmen koop ik mij een camera en geen fototoestel.
Zou ik zo niet meer durven zeggen. Meer en meer (kleine) producties worden met een dslr gedraaid. veel budgetvriendelijker dan de professionele filmcamera's en bijhorende lenzen.
Oorspronkelijk geplaatst door doudeke
Hoe komt het dat jij met een Canon werkt? Het was kop. Dat
is toch mooi.
Nikon natuurlijk... met Canon wil je toch helemaal niet gezien worden? Een beetje zoals met Mac en PC of zomerbanden in de winter...
Er staat geen enkele slechte camera in je lijstje (neen ook niet bij Canon ) ga ze gewoon live gaan uitproberen en degene die je het meest bevalt neem je. Simple as that!
ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it
Comment