Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

Ik kan met mijn 7D toch hoger trekken dan 200 iso, mijn 5DII is wel een stuk beter . Ik zou zeker niet aarzelen om de 7D te kopen .Gisteren actie foto's genomen van onze hond met de 5DII en achteraf spijt dat ik de 7D niet bij had .( bewegingsonscherpte ) Niet alle foto's waren slecht , maar met de 7D heb ik zo goed als geen enkele misser .Mijn 7D is beter dan mijn 350D op hoge iso .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LaurentS Bekijk bericht
      De camera's die jij noemt hebben idd dezeflde sensor maar de TS heeft op dit moment een 450D. Er is wel wat verschil tussen een 450D, 12 MP sensor en de nieuwe(re) 18 MP sensor.
      Ik ben zelf in het bezit van een 450D, ik krijg ruisvrije foto's tem 400 ISO, vanaf 800 zit er wat ruis in maar zolang je niet op 100% bekijkt is dit zeker acceptabel!
      Post dus idd eens wat voorbeeldfoto's met exif. Neem je foto's in RAW of JPEG? Bij raw kan de ruis ook liggen aan overdreven sharpening anders is het idd wss een belichtingsfouten en dan moeten bijtrekken in de nabewerking.
      Zelfde mening.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door floepke Bekijk bericht
        heel juist , 7D = ruisbak

Er zijn mensen die nooit tevreden zijn of alles moeten afbreken

Hou je bezig met jullie hobby ipv toestellen af te breken, denken jullie nu
        als je merken vergelijkt met elkaar dat er echt zoveel verschil is, leg de foto's maar eens naast elkaar met dezelfde instellingen en locatie waar de foto is genomen.
        Denk niet dat er eentje zal zeggen dat is met deze genomen.
        Ruis zal er altijd aanwezig zijn of je nu iso100 of op iso3200 shoot, weet wel dat dit op de foto's niet altijd zichtbaar is, tenzij je 500% begint in te zoomen maar dat is nu ook de bedoeling niet, nee toch?
        Canon 5D MKII - Canon 24-105 f/4 IS USM - Canon 35 f/2 IS USM - Canon 70-200 f/4 L IS USM - Canon 6D

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door florholvoet Bekijk bericht
          Ik ben niet tevreden, maar héél tevreden over mijn 7D. Behalve over ruis.

Daar kan canon nog wel wat van nikon leren de 7D is echt een schande t.o.v. bijvoorbeeld een Nikon D7000 die dan ook nog eens veel goedkoper is.
          Maar uiteraard hebben we het dan alleen over de sensor die in de camera zit en laat ik de rest even buiten beschouwing.

Als je foto goed belicht is, valt de ruis goed mee. Maar, wanneer je per definitie de ISO omhoog doet - wanneer de belichting dus ondermaats is - krioelen vooral de schaduwen en donkere vlakken van het kleurruis. Onder bepaalde omstandigheden inderdaad al bij ISO 200. In de praktijk zijn de meeste foto's tot ISO 800 nog wel bruikbaar.

De 7D met de 17-55 f2.8 is een hele goede match! Maar je moet de 7D in feite enkel kopen voor de autofocus en zijn snelheid. Voor de (on)verbeterde beeldkwaliteit moet je het niet doen.
          Korekt wat u hier schrijft ,ben ook tot de conclusie gekomen dat de nikon D7000 veel minder ruis heeft , maar de 7D heeft dan ook die cropsensor met zijn 18 mp en daar zit het probleem zoveel pixels op een kleine sensor .
          in het vervolg zal ik zeker overschakelen naar nikon , ik was nochthans een canon liefhebber .
          ik streef naar goeie fotokes
          Canon 7D en Canon glas

Comment

Korekt wat u hier schrijft ,ben ook tot de conclusie gekomen dat de nikon D7000 veel minder ruis heeft , maar de 7D heeft dan ook die cropsensor met zijn 18 mp en daar zit het probleem zoveel pixels op een kleine sensor
            Dat is natuurlijk een gigantisch verschil met de 16,2MP van de D7000......
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
              Dat is natuurlijk een gigantisch verschil met de 16,2MP van de D7000......
              vergeet niet het crop-factorverschil: 1.5 vs 1.6
              Canon EOS 500D / 17-50 f2.8 OS HSM / EF 70-200 f4 IS / EF 50 f1.8 II
              Canon powershot s120

Comment

Korekt wat u hier schrijft ,ben ook tot de conclusie gekomen dat de nikon D7000 veel minder ruis heeft , maar de 7D heeft dan ook die cropsensor met zijn 18 mp en daar zit het probleem zoveel pixels op een kleine sensor .
                in het vervolg zal ik zeker overschakelen naar nikon , ik was nochthans een canon liefhebber .
                De conclusie van de 7D bij Dpreview was dit "Very good low-light performance, low noise levels and good retention of detail"

Voor de D7000 :"Arguably the best high ISO performance of any current APS-C DSLR".

Dus dat laatste klinkt effectief beter, maar zo groot zal het verschil ook niet zijn.

Daarnaast kan je die hoge ISO enkel beoordelen in RAW (omdat je dan tenminste de sensor beoordeeld, en niet de anti-ruis processor).
                Groeten,

Polleke

Comment

Heeft de 7D geen dubbele digic 4 processor? Toen ik zelf op zoek was naar een toestel ben ik de eos 550D, 60D en 7D gaan vergelijken. Bij de 60D was het verschil ( zijn er nog wel natuurlijk ) met de 550D de cross points waar ik nog altijd niet uit ben wat het voordeel hiervan is. Ik dacht dat de 7D wel minder ruis opleverde in vergelijking met de andere. Ik ben toen naar de 550D gegaan omdat die in vergelijking met de andere 2 toch een geringe beeldkwaliteits verschil gaf en dit voor een beginnend amateur voldoende vind. De 7D gaf toch de beste resultaten.

Op digital rev tv hebben ze een test tussen de 3 staan. KLIK
                  Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                  flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht

Daarnaast kan je die hoge ISO enkel beoordelen in RAW (omdat je dan tenminste de sensor beoordeeld, en niet de anti-ruis processor).
                    de anti-ruis bewerking in de camera is deel van de camera dus die kan je beoordelen. Bij RAW komen ook de nabewerkings-skills van de fotograaf kijken. Uiteindelijk kan het eindresultaat van iemand die het geheel beter beheerst (belichting,..., nabewerking) beter zijn dan je op basis van camera zou kunnen verwachten.
                    The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                      alle camera's geven ruis bij alle ISO's op voorwaarde dat je verkeerd belicht en slecht nabewerkt.
                      Ik bewerk ook mijn foto's na zoals iedereen denk ik , maar ik heb het verschil gezien tussen mijn 7D en een D7000 (nikon) en ik kan u zeggen dat de D7000 minder ruis geeft.
                      al de canon sensoren van 18mp geven meer ruis ,daarom heeft nikon hun toestellen voorzien van 16 en 12 mp ,dus ook minder ruis onder dezelfde instellingen .
                      Canon 7D en Canon glas

Comment

al de canon sensoren van 18mp geven meer ruis ,daarom heeft nikon hun toestellen voorzien van 16 en 12 mp ,dus ook minder ruis onder dezelfde instellingen .
                        Het ruis/pixeldichtheid verband is niet zo eenvoudig als dat. De D7000 heeft 30% meer resolutie dan de D300s en toch minder ruis. Dat wat flauwekul als meer pixels => meer ruis onderuit haalde heet vooruitgang.
                        The Knight That Says Ni...kon

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht

als je merken vergelijkt met elkaar dat er echt zoveel verschil is, leg de foto's maar eens naast elkaar met dezelfde instellingen en locatie waar de foto is genomen.
                          Ruis zal er altijd aanwezig zijn of je nu iso100 of op iso3200 shoot, weet wel dat dit op de foto's niet altijd zichtbaar is, tenzij je 500% begint in te zoomen maar dat is nu ook de bedoeling niet, nee toch?
                          Ben ik helemaal mee eens. Ik heb de 7D en ik trek zelfs foto's op iso 3200 en zelfs dan is enkel de luminace noise een probleem. De kleur ruis is zelfs niet te zien als je in raw trekt en hem in camera raw bewerkt. En met bewerken bedoel ik de color noise schuivertje op 25 zetten en dan is alle kleur ruis weg.
                          Dus als je ruis hebt in je foto ligt het meer aan jou dan aan het toestel.

en on topic: als je het geld hebt is de 7D de betere body in alle opzichten tegen over de 60D.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bloatenaas Bekijk bericht

eerst en vooral had ik graag een nieuwe 50D gekocht , maar die zijn er niet meer NIEUW! , zodus ben ik gegaan voor een 7D .
                            Bij mij heeft het niets te zien met alles afbreken , maar ik ben realistisch als het zo is wel dan is het zo zoals teveel ruis met de 7D vergelijk maar met de D7000 van nikon (FOTO'S)!geen testen !
                            U zult zien bij dezelfde instellingen dat de 7D meer ruis geeft dan de D7000 zoals aan 200 ISO enz...
                            Ik heb hier gewoon een eerlijk vergelijk gemaakt realistisch ,en dat was het resultaat meer ruis met de 7D vandaar mijn opmerking .

gr
                            Rony
                            Canon 7D en Canon glas

Comment

Ik gebruik de 7D al zo'n anderhalf jaar, vooral in combinatie met de EF-s 17-55 f/2.8 en ik heb toch niet de ervaring van jou wat ruis betreft. Ik kom van de 50D (en daarvoor had ik de 350D) en ik fotografeer tegenwoordig toch vaak op ISO 800 of nog hoger (wat je niet moet proberen met de 50D), zonder negatieve gevolgen wat ruis betreft.
                              Maar zoals boven reeds gezegd: goed belichten is de boodschap, en mijn RAWs worden sowieso nabewerkt. De "ontruising" van Lightoom of van ACR (dezelfde "motor") is erg goed.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.3.1) - iPhone XR (iOS 18.2.1) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.10)

Comment

Mijn 7D word zelden lager dan 400 iso gezet .En problemen met ruis zijn er eigenlijk niet .

Comment

Working...
                                X