Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

    Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
    Het ruis/pixeldichtheid verband is niet zo eenvoudig als dat. De D7000 heeft 30% meer resolutie dan de D300s en toch minder ruis. Dat wat flauwekul als meer pixels => meer ruis onderuit haalde heet vooruitgang.
    Daar moet altijd bij staan dezelfde generatie, anders zou ik nu heel gelukkig zijn van de ruisprestaties van mijn 4MP D2h......
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #32
      Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

      de 7D moet je nemen voor zijn specifieke voordelen en dat is snelheid
      doe je geen sport of vogels en dingen waar je de snelheid voor nodig hebt dan moet je mi niet echt gaan voor de 7D
      ik kom van 40D en de kwaliteit van de foto is er niet echt beter op geworden
      de snelheid van scherpstellen is zijn grote troef
      mvg Wilfried

      7D - 15 85is - 100L is macro - 2witte buizen 70-200L+100-400L

      Comment


      • #33
        Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

        Ik heb een 7D en ben best tevreden over de ISO vs RUIS.

        De volgende foto's heb ik gemaakt met veelal de ISO op 3200. Hierdoor kon ik een sluitertijd van 1/60 hanteren. Ik vind de foto's goed, maar misschien ben ik nog niet kritisch genoeg...

        Comment


        • #34
          Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

          Oorspronkelijk geplaatst door François01 Bekijk bericht
          Mijn 7D word zelden lager dan 400 iso gezet .En problemen met ruis zijn er eigenlijk niet .
          Ik vraag me af hoe sommigen er toe komen om te stellen dat de 18mp sensor van Canon (te) veel ruis produceert.
          De testen die ik lees spreken dat in ieder geval tegen, meestal geven ze (wat dat betreft) wel een licht voordeel voor de D7000.

          Comment


          • #35
            Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

            Ben in bezit van 50D,Mark III en sinds kort de 7D ook o.a. Canon EF-s 17-55 2.8.
            Ik vind dat qua mogelijkheden de 7D heel dicht in de buurt komt van de Mark III.
            Er zijn in alle instellingen die bijzonder fijn zijn en niet in de Mark III zijn terug tevinden.

            De ruis is na bewerken zondermeer heel aanvaarbaar.
            Je moet de afdruk eens vergelijken met het scherm.
            Een scherm is veel kritischer dan de afdruk.
            Bij een scherm komt het licht vanachter.
            Ik vind de 7 D een zeer fijne camera.
            Vele goede instellingen en makkelijk instelbaar.
            Testen geven niet het beeld dat door sommige wordt geschetst.
            Verder ,vanaf welke afstand bekijk je een foto?
            Altijd vanaf 30 cm en dan uitvergroot op je scherm ?

            De eerste 10 foto's die ik maakte waren van een zonsondergang en waren allemaal verbluffend mooi en zonder overbelichting.
            Dat had ik echt niet verwacht.
            Last edited by aadg; 4 december 2011, 10:58. Reden: tikfout

            Comment


            • #36
              Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

              Oorspronkelijk geplaatst door floepke Bekijk bericht
              heel juist , 7D = ruisbak
              Doet het juist heel goed op ruisvlak en min of meer gelijkaardig met bv een Nikon D7000.
              Tegenover een Canon 450D (waar het hier om gaat) is de 7D de betere op high-iso standen.
              Heb zelf een 5DMKII en een 550D en verschillen tussen beide camera's op hoge iso's zijn niet zo heel groot meer. (5DMKII is wel al tijdje op markt nu)


              550D
              60D
              600D
              7D

              Zoals al vermeld, deze camera's hebben zelfde sensor en is meer kwestie van snelheid, kantelscherm, bouwkwaliteit, Weather Sealed, zoekergrootte, algemene uitrusting enz...
              Canon R6 MKII , Canon RF 100-500 L, Canon RF 50 1.2 L, Canon , Canon RF 28 2.8

              Comment


              • #37
                Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

                Ik heb eens een vergelijking gemaakt. Inderdaad, wanneer goed belicht en in Lightroom minimaal nabewerkt is ruis op een 7D geen probleem meer.



                MAAR: Wanneer willen we een hogere ISO? Wanneer de belichting ondermaats is. EN DAN scoort de 7D en vergelijkbare Canons met dezelfde sensor veel minder goed..

                In heel theoretische tests zoals deze scoort hij dus goed, maar wanneer de belichting slechter is komen andere camera's er beter uit.

                Ik heb helaas geen andere camera's meer waar ik mee kan testen, maar ik durf ervoor wedden dat camera's als de D7000 (goedkoper), 5DMkII (duurder) en D700 (duurder) pakken beter zullen scoren in de realistische tests.

                Daarmee bedoel ik dus binneshuis met weinig licht en geen studiobelichting bij de hand ;-)
                Canon 7D gripped + Canon EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + Canon EF 50mm f/1.8 II + Sigma 30mm f/1.4 EX + Metz 44 AF-1

                Comment


                • #38
                  Re: Canon 7d of 60D met 17-55 2.8

                  MAAR: Wanneer willen we een hogere ISO? Wanneer de belichting ondermaats is. EN DAN scoort de 7D en vergelijkbare Canons met dezelfde sensor veel minder goed..
                  Ik fotografeer gerust bij weinig licht tot ISO 1250 met de 7D en 800 met de 40D.
                  Daarboven moet eraan gewerkt worden.
                  Een goede lichtsterke lens zoals de 17-55 2.8 (of de Sigma 30 1.4) helpt om voldoende te belichten en juist te focussen.

                  Voor mij is dit bijkomstig, als ik elke dag in dergelijke situaties zou zijn nam ik geen crop.

                  Comment

                  Working...
                  X