Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e hands of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2e hands of niet?

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
    Tweedehands, ja waarom niet. Als het om substantiële bedragen gaat laat ik het niet versturen maar rij ik liever een paar kilometer om het product zelf te bekijken, testen etc. En daarbij kijk ik niet op bijv. 100 kilometer meer of minder.

Ik heb mijn 5D tweedehands gekocht in Dordrecht (wel in een winkel overigens) en da's voor mij toch zo'n 240 kilometer rijden. Mijn 135L heb ik ook tweedehands gekocht en ook hiervoor heb ik toch wel 200 kilometer afgelegd. Tja, die kilometers kosten wel een paar centen maar als ik een goeie deal kan maken heb ik dat er best voor over

Tegenwoordig koop ik overigens eigenlijk altijd nieuw omdat ik nu mijn BTW kan verrekenen.

Hoe kunt ge 240km rijden verantwoorden? Ze moeten de lens al gratis geven en dan nog
    Tijd kost ook geld.
    Ik rijd niet meer dan 50km en dan moet het echt iets uniek zijn.
    Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
    website: http://www.hung.be
    facebook - Instagram

Comment

Ik hier hier mijn starterkit gekocht, Camera, lenzen, geheugenkaartjes, filters, tas en boek, man deed zijn grief weg voor een upgrade. Zeer goede deal gedaan, ideaal voor een beginner. Camera's en lenzen hoeven echt niet nieuw te zijn om er plezier aan te beleven :-)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
        Hoe kunt ge 240km rijden verantwoorden? Ze moeten de lens al gratis geven en dan nog
        Tijd kost ook geld.
        Hangt er van af wat je hebt gekocht. 250 km zou ik ook nog wel rijden, maar dan zou het wel iets speciaal moeten zijn. Als je iets 2e hands koopt voor €1000 wat nieuw €2000 kost, dan is de benzine toch te verantwoorden

2e hands kopen en verkopen is iets vrij nieuw voor mij. Heb nu al enkele transacties gedaan via dit forum en ben er zeer tevreden van!
        Nikon D90, een 18-105 en een 70-300
        Website
        http://500px.com/herwindaniels

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hung Bekijk bericht
          Tijd kost ook geld.
          Mwoah... die 240km was om mijn 5D te kopen. Oh en dat was ook nog enkele reis. Dus 480km totaal

Wel, ik rijd diesel en zo'n 1 op 16,5. Da's dus ongeveer 29 liter diesel oftewel zo'n 36 euro naar de huidige dieselprijzen hier. Maar goed, ik was op zoek naar een 5D en kon deze occasion kopen (werkelijk als nieuw) met 3 maanden garantie voor 850,= En dat was op dat moment écht een zeer goeie deal (is dus al een tijdje geleden hè ) De camera kostte mij totaal dus hooguit zo'n 880,= en dat was voor mij perfect. Dat ritje moet je er dan maar voor over hebben hè. En zaterdag's ben ik normaal gesproken vrij dus die tijd kost feitelijk ook niks. En ach, ik heb die ochtend mijn vrouw en kind meegenomen, konden we er direct een middagje winkelen in Dordrecht aan vastplakken. Was zij ook weer blij

Toen ik mijn 135L kocht werd deze mij aangeboden voor 660,-, als nieuw, zo goed als nooit gebruikt en incl doos en alles. Nieuw koste deze lens op dat moment meer dan 1000,- dus 660,- was een erg goede prijs. En natuurlijk, het was een zeker risico dat de lens niet zo geweldig bleek te zijn als was voorgespiegeld, maar ik verspeel liever een paar liter diesel en een paar vrije uurtjes dan er op gokken en laten versturen.

Misschien is het ook een kwestie van de gewenning. Ik woon in het noord-oosten van Nederland en als wij iets willen dan moeten we eigenlijk altijd een eind rijden. Neem eens een concertbezoek bijvoorbeeld. Vrijwel alle grote concerten vinden plaats in Amsterdam of Rotterdam. Willen wij hier in het noord-oosten dus een concert bezoeken dan moeten we dus eigenlijk altijd rekening houden met enkele uren reistijd heen en terug (dus vrij nemen van werk), brandstofkosten, uit eten onderweg, eventueel vrijaf de volgende dag ivm laat weer thuis etc. etc. Het is maar wat je gewend bent hè
          www.indetailfotografie.nl

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
            was ook geen aangename mens. (2 porsches en een BMW in zijn garage en moeilijk doen over 20€)
            Wat heeft (on)aangenaam te maken met wat er in de garage staat? Volgens mij zijn er minimum evenveel onaangename mensen zonder dergelijke wagens hoor.

En moeilijk doen over 20 euro? Tja, hoe komt 't dat er zo'n wagens in zijn garage staan denk je? Juist, omdat ze elke euro 4 keer draaien en keren voor ze hem uitgeven. Trouwens, als die 20 euro te verwaarlozen is, waarom haal je 't dan zelf aan? Bizarre instelling dat een verkoper een moeilijke mens is als ie niks van zijn prijs wil afdoen... terwijl het eigenlijk de koper is die moeilijk doet, want hij wil niet betalen wat er gevraagd wordt...
            Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
              Wat heeft (on)aangenaam te maken met wat er in de garage staat? Volgens mij zijn er minimum evenveel onaangename mensen zonder dergelijke wagens hoor.

En moeilijk doen over 20 euro? Tja, hoe komt 't dat er zo'n wagens in zijn garage staan denk je? Juist, omdat ze elke euro 4 keer draaien en keren voor ze hem uitgeven. Trouwens, als die 20 euro te verwaarlozen is, waarom haal je 't dan zelf aan? Bizarre instelling dat een verkoper een moeilijke mens is als ie niks van zijn prijs wil afdoen... terwijl het eigenlijk de koper is die moeilijk doet, want hij wil niet betalen wat er gevraagd wordt...
              die was niet te verwaarlozen, meneer de onaangename was onduidelijk over de prijs in mails. Hij wou 650, ik stelde 600 voor uiteindelijk 620 afgesproken. Daar aangekomen wou hij toch 640 en ik had maar 620 meegebracht, zoals afgesproken. Nog speciaal naar de bankautomaat moeten rijden. Ik denk dat ik dan gerust over onaangenaam mag spreken.

Afbieden is een normale zaak in 2de handse aankopen. Ik heb nog nooit mijn gevraagde prijs gekregen en zelf nog nooit de gevraagde prijs betaalt. Deel van het spel en nog leuk ook.
              The Knight That Says Ni...kon

Comment

en hopen dat zo'n mensen vroegtijdig doodgaan...
                Dat wens ik ze nu wel niet toe.

Een groot deel van mijn materiaal is tweedehands, bijna altijd via BD gekocht, misschien niet altijd aan de laagste prijs, maar altijd correct verlopen.

Je spaart natuurlijk maar 25-30% uit, maar als je terug wil verkopen verlies je er bij lenzen niet zoveel meer aan.

Je hebt ook niet de laatste nieuwe lens, de kwaliteit gaat nog vooruit volgens de testen en de verhalen, maar de meeste oude lenzen blijven het prima doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                  Daar aangekomen wou hij toch 640 en ik had maar 620 meegebracht, zoals afgesproken. Nog speciaal naar de bankautomaat moeten rijden. Ik denk dat ik dan gerust over onaangenaam mag spreken.
                  Voor mij een reden om te keren ... duidelijk geen man uit één stuk ... heel zeker geen zakenman, zo iemand noemt men een armoeizaaier ... de wagens in zijn garage, ken genoeg mensen met heel ander speelgoed in hun garage en dat zijn wel mensen uit één stuk ... heb dit met een forumslid ook eens meegemaakt ... deal gesloten ... afhaling ingepland ... ineens een telefoontje dat iemand 25 Euro meer wilde geven ... per definitie geen geldige reden om de deal van zijnentwege te kunnen opzeggen, een woord is een woord ... hoe noemen ze zo iemand weer
                  Last edited by Silver Roller; 22 juni 2011, 01:39.

Comment

Al mijn materiaal is nieuw aangekocht. Ik zou enkel accesoires 2de hands aankopen.
                    Mocht ik een nieuwe body of objectief aankopen zou ik heel misschien overwegen om 2dehands kopen, als ik de persoon wat beter ken. Bijvoorbeeld van iemand op het forum hier die ik al wat langer kan volgen en die een reputatie hoog te houden heeft (eerlijk is eerlijk, he!)

En ja, er zijn er (ook op dit forum) die echt belachelijk hoge prijzen vragen voor 2de hands materiaal. Voor dat klein beetje geld meer koop je het gewoon nieuw en dat vatten sommigen niet.
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Dat wens ik ze nu wel niet toe.
                      Bij mij heeft zo'n tuig al twee fietsen , een bromfiets en twee keer de geluidsinstallatie uit m'n auto komen halen om op die manier verder te verkopen.
                      Ik weet niet voor hoeveel eurootjes jij aan fotomateriaal hebt maar bij mij loopt dat al serieus op, en als jouw tas morgen weg is gaan we nog eens spreken.
                      Maar de mensen die het (bewust) kopen zijn nog erger en mogen direct gaan.
                      Sorry dat ik er zo hard over ben maar als ik lees op diverse diefstal-meldingssite's van mensen die hun materiaal kwijt zijn leef ik daar erg in mee

mvg jozef
                      D800 en een goed glasservies

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jozef68 Bekijk bericht
                        Bij mij heeft zo'n tuig al twee fietsen , een bromfiets en twee keer de geluidsinstallatie uit m'n auto komen halen om op die manier verder te verkopen.
                        Tja, als ik een bromfiets in een auto zie staan, wordt de verleiding toch ook groot. Al was
                        het maar om te zien hoe hij er in is geraakt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                          Tegenwoordig koop ik overigens eigenlijk altijd nieuw omdat ik nu mijn BTW kan verrekenen.
                          Hier hetzelfde. Als je het btw-verschil bekijkt ben je met tweedehands nauwelijks goedkoper. Heb vroeger, (zonder btw-nummer) wél heel veel tweedehands gekocht, en zou het nu nog doen. Het is ook veel makkelijker geworden. Vroeger bestond alleen de roze koopjeskrant-krant, nu heb je honderd keer meer aanbod via internet.

Ch.
                          www.ludwigdesmet.com - beauty & fine art photographer -

Comment

Ik weet niet voor hoeveel eurootjes jij aan fotomateriaal hebt maar bij mij loopt dat al serieus op, en als jouw tas morgen weg is gaan we nog eens spreken.
                            Om niet teveel af te wijken, om het risico op verlies en diefstal (en de bedelstaf ) te beperken leg ik mij een maximumwaarde op (grosso-modo 1000 EUR per stuk).
                            Tweedehands koop ik daarvoor nog treffelijk materiaal, en laat ik mij niet meeslepen in de kooprage.
                            Het zijn gebruiksvoorwerpen, geen kapitaal.
                            Omdat je meer, maar minder dure stukken hebt neem je enkel mee wat je op dat moment nodig hebt.
                            Ik voel mij geruster ergens 's avonds met een 40D en een Sigma 30 1.4 (totaalwaarde 500-600 EUR) dan met een 5DII of 1DIV en een Canon 35 1.4.
                            En met een tweedehands 400 5.6 of 100-400 ga ik relaxer op reis dan met een 500 f:4.
                            Het is nog genoeg geld natuurlijk, maar ik zou niet gerust slapen met zo'n perperdure spullen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door charlemagne Bekijk bericht
                              Het is ook veel makkelijker geworden. Vroeger bestond
                              alleen de roze koopjeskrant-krant, nu heb je honderd keer meer aanbod via internet.
                              Dat is waar. God, waar is de tijd? En dan kreeg je het adres van iemand en moest je
                              zijn of haar dorp op een kaart gaan zoeken. Met als tip: aan de derde lichten rechtsaf,
                              aan de GB naar links, dan een flauwe bocht naar rechts: op de hoek aan je rechterkant
                              is een fietsenmaker. Daar niet afslaan, maar de volgende. Die mag je eigenlijk niet in
                              maar anders wordt het te moeilijk. En dat had je allemaal opgeschreven, en nog moest
                              je, eenmaal het dorp gevonden, iedereen die je op je weg tegenkwam, vragen waar en
                              hoe. Meestal de postbode. Die wist het wel. Of een oude vrouw. Die je dan de verkeerde
                              kan opstuurde. Maar je kwam er wel. Uiteindelijk.
                              En nu? Een paar klikken op internet, even gapend kijken op Google Earth en dan de GPS
                              in. Ik heb er geen heimwee naar. Ik heb er wel heimwee naar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                                Om niet teveel af te wijken, om het risico op verlies en diefstal (en de bedelstaf ) te beperken leg ik mij een maximumwaarde op (grosso-modo 1000 EUR per stuk).
                                Tweedehands koop ik daarvoor nog treffelijk materiaal, en laat ik mij niet meeslepen in de kooprage.
                                Het zijn gebruiksvoorwerpen, geen kapitaal.
                                Omdat je meer, maar minder dure stukken hebt neem je enkel mee wat je op dat moment nodig hebt.
                                Ik voel mij geruster ergens 's avonds met een 40D en een Sigma 30 1.4 (totaalwaarde 500-600 EUR) dan met een 5DII of 1DIV en een Canon 35 1.4.
                                En met een tweedehands 400 5.6 of 100-400 ga ik relaxer op reis dan met een 500 f:4.
                                Het is nog genoeg geld natuurlijk, maar ik zou niet gerust slapen met zo'n perperdure spullen.

Dan beantwoord ik volledig aan jouw profiel, alleen mijn 70/200VRII is duurder.
                                Maar het is spijtig (en bevestigd wat ik zeg) dat je je aankoopgedrag deels gaat wijzigen uit angst voor diefstal

mvg Jozef
                                D800 en een goed glasservies

Comment

Working...
                                X