Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2e hands of niet?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 2e hands of niet?

Vaak merk je ook wel of het een betrouwbare advertentie is of niet, zelf heb ik van de week een battery grip gekocht via Marktplaats.nl, zo goed als nieuw en werkt perfect!
    En als het niet te ver is kan je het altijd halen ipv laten opsturen, dat is het meest betrouwbare.
    Canon eos 7d, Canon ef 50mm F1.8 II, canon ef-s 15-85mm IS USM, canon ef-s 55-250mm IS, Canon Speedlite 430EX II.

Comment

Lenzen zou ik zelden 2e hands kopen, met een body heb ik minder problemen, als de prijs normaal is.

Ik heb een 1D MIII van een paar jaar oud in heel goeie staat voor slechts 1600 euro kunnen kopen. Ok, dat is bijna de prijs van een nieuwe 7D of 5D MII, maar nieuw kostte die 1D MIII 3x zoveel ...
      Canon-man. Concerten en natuur.
      Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
        ik zou zeggen wel snel beslissen. Ik ben zo ooit eens een Nikkor 12-24 f/4 tegengekomen voor 430€, maar ik had die lens al. Dat zijn buitenkansjes waar je onmiddellijk op moet springen.
        al was het maar voor de (door)verkoop!.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door robinschaft Bekijk bericht
          Vaak merk je ook wel of het een betrouwbare advertentie is of niet, zelf heb ik van de week een battery grip gekocht via Marktplaats.nl, zo goed als nieuw en werkt perfect!
          En als het niet te ver is kan je het altijd halen ipv laten opsturen, dat is het meest betrouwbare.
          van particulieren op afstand verkopen doe ik sowieso niet. Kans dat het slecht afloopt is niet zo heel groot, maar je hebt dan heel weinig verhaal.
          The Knight That Says Ni...kon

Comment

Ik heb ondertussen ook een body, 2 lenzen en een flits tweedehands gekocht. Geen problemen gehad en in perfecte staat. Gewoon een beetje uitkijken van wie het komt en goed testen. Sommige durven inderdaad overdreven veel vragen tegenover de nieuwprijs. Ik heb steeds een max prijs in gedachten en als ze niet willen zakken, zoek ik wel verder. Achter mijn laatste lens heb ik zo een half jaar gezocht. En inderdaad snel zijn want sommige lenzen/body's zijn ongemeen populair en zijn weg voor je het beseft.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elien D Bekijk bericht
              Wie durft er materiaal (camera, lenzen...)aan te komen 2e hands? Wie zou dit nooit doen? En waarom wel niet? Wat is jou ervaring?
              AL mijn materiaal is 2de hands. Feit is dat er elk jaar zoveel nieuwe modellen gelanceerd worden, en de voorgangers daarvan gedumpt worden door de followers, dat je voor weinig geld vrij recente spullen kan kopen, die dikwijls amper gebruikt zijn.
              David Leemans
              Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

Comment

Ik heb alles nieuw gekocht maar wel meteen goed gerief want anders blijf je kopen en verkopen , ik heb wel net een lens verkocht omdat die geen I S had maar voor mijn whiplash had ik geen I S nodig maar nu wel anders had ik de lens niet verkocht . en ik kreeg deze morgen een mail dat de koper tevreden was over de aankoop ik had ze per post verstuurd naar de koper zelf zou ik nooit iets laten verzenden want ik vind dat je moet zien wat je koopt .
                ik heb nog een exstender 1,4 nodig en wie weet koop ik dat wel tweedehands .

Comment

Hallo, hier ook een tevreden tweedehandsgebruiker, m'n body's koop in nieuw omdat er bij Nikon op de recente body's weinig af gaat. Zo kijk ik al lang uit naar een D700 maar men vraagt (en krijgt) op het moment prijzen die de nieuwprijs waren in februari....
                  Dus wacht ik gewoon op de nieuwe opvolger want m'n D300 doet het nog perfect na 3jaar en amper 15000 klikjes.
                  Idem voor een 70/200 , lang achter gezocht maar uiteindelijk een VRII gekocht omdat toen de prijzen voor een tweedehands VRI rond de 1300€ lagen. De VRII heb ik toen 1810€ betaald en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.
                  Idem voor flitsen, die blijven ook duur vind ik.

Maar ik probeer graag andere dingen en dan is soms tweedehands perfect,
                  Sigma 20/40 f2.8, 18/200 OS, 24/70 f2.8 macro, heb nu de 24/70 f2.8 HSM, 15/30 twee keer,had er spijt van dat ik die verkocht had dus terug gezocht. Nikkor 35/70 f2.8, 80/200 f2.8 schuif en tweering, 50mm f1.8 en 50mm Af-s f1.4, 80/200 f4.5-5.6, Tamron 17/50 f2.8, een Sigma flits , kenko X1.4 convertor.enz...
                  En er zal nog wel wat komen denk ik maar tot hiertoe heb ik nog geen kat in de zak gekocht. Sommige zijn beter als de andere maar dat is dan eigen aan de lens en als ik dan niet tevreden was lag dat aan mijn gebrekkige kennis als ik ze kocht
                  Maar al doende leert men en ik kijk en test goed voor ik koop.
                  Maar de laatste 15/30 en Tamron 17/50 komen bijvoorbeeld van Spanjaart en die man kan je volgens mij vertrouwen. Ik volg daarin ook m'n buikgevoel . Iemand die alleen op een openbare plaats wil afspreken vertrouw ik al minder...
                  Laatst ben ik naar rotterdam gereden voor een 70/200VRII op marktplaats, kwam ik daar aan bleek het een VRI te zijn, de kerel woonde op een zolderkamertje, had géén camera en wist niet voor wat de knopjes dienden. De lens zelf zat in een plastic heuptasje....
                  Dan weet je het wel, dus terug naar huis zonder lens want zoiets koop ik niet ongeacht de (lage) prijs, en hopen dat zo'n mensen vroegtijdig doodgaan...

mvg Jozef
                  D800 en een goed glasservies

Comment

Ik koop eigenlijk enkel tweedehands materiaal van vrienden en collega's die ik goed ken en weten hoe ze met hun materiaal om spring. Nooit op sites etc.
                    - Frederik Herregods Photography -
                    Ckeck out the blog:: Toolbag:: Flash is the new sexy (Not so safe for work)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fredjefoto Bekijk bericht
                      Ik koop eigenlijk enkel tweedehands materiaal van vrienden en collega's die ik goed ken en weten hoe ze met hun materiaal om spring. Nooit op sites etc.
                      Zelfde hier

Yannick

Comment

Hier ook redelijk wat 2e hands gekocht tot grote tevredenheid.
                        Mijn laatste (en duurste) lens nieuw gekocht omdat ik ze 2e hands niet direct vond. En natuurlijk wordt ze dan 3 weken later wel ergens aangeboden That's life

Grtz,
                        Kurt

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door putor Bekijk bericht
                          Lenzen van 20-30 jaar oud (of nog ouder) blijven, als het toen goede waren ten minste, heel goed presteren.
                          Dan heb ik toch weet van de uitzondering op de regel. Een collega kocht een 300 mm 2.8 van 20 jaar, dijk van een lens maar na enkele dagen gebruik merkte hij dat de focus steeds gekker begon te doen. Bleek het vet in de lens dat dient om de focus vlot te laten werken helemaal verduurd was. Met als gevolg wat kosten om de lens helemaal open te laten leggen, te kuisen en opnieuw in te vetten. Ik geef het niet mee om te veralgemenen, maar als tip om toch even rekening mee te houden bij aankoop van een oude lens en eventueel de meerprijs van herstelling in je budget in te calculeren.
                          -----------------
                          www.jwain.be - Facebook - 500px - G+ - Twitter

Comment

Tweedehands, ja waarom niet. Als het om substantiële bedragen gaat laat ik het niet versturen maar rij ik liever een paar kilometer om het product zelf te bekijken, testen etc. En daarbij kijk ik niet op bijv. 100 kilometer meer of minder.

Ik heb mijn 5D tweedehands gekocht in Dordrecht (wel in een winkel overigens) en da's voor mij toch zo'n 240 kilometer rijden. Mijn 135L heb ik ook tweedehands gekocht en ook hiervoor heb ik toch wel 200 kilometer afgelegd. Tja, die kilometers kosten wel een paar centen maar als ik een goeie deal kan maken heb ik dat er best voor over

Tegenwoordig koop ik overigens eigenlijk altijd nieuw omdat ik nu mijn BTW kan verrekenen.
                            www.indetailfotografie.nl

Comment

Ik heb hier op BD al veel gekocht en verkocht. Nog nooit problemen gehad.
                              Soms wat absurde aanbiedingen maar er zijn genoeg eerlijke verkopers en kopers.

Body koop ik liever als het recent is. Voor lenzen maak ik mij daar minder druk om. Het is eigenlijk maar glas.
                              Mijn toestel: Een zwarte schoendoos uiteraard L kwaliteit
                              website: http://www.hung.be
                              facebook - Instagram

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JohanL Bekijk bericht
                                Dan heb ik toch weet van de uitzondering op de regel. Een collega kocht een 300 mm 2.8 van 20 jaar, dijk van een lens maar na enkele dagen gebruik merkte hij dat de focus steeds gekker begon te doen. Bleek het vet in de lens dat dient om de focus vlot te laten werken helemaal verduurd was. Met als gevolg wat kosten om de lens helemaal open te laten leggen, te kuisen en opnieuw in te vetten. Ik geef het niet mee om te veralgemenen, maar als tip om toch even rekening mee te houden bij aankoop van een oude lens en eventueel de meerprijs van herstelling in je budget in te calculeren.
                                inderdaad je kan pech hebben... ofwel front focus of back focus, of inwendige problemen...
                                heb hier nog een 55mm macro lensje liggen met olie op de blades... tweedehands gekocht en dit was niet te zien...
                                some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                                Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Working...
                                X