Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

zoomfactor MFT

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: zoomfactor MFT

    Even verduidelijken

    Bedankt voor de tip, maar de GF3 is geen optie, want heeft geen EVF.
    Een optische zoeker is misschien beter maar ben al content met een EVF.
    Ik haat het om met halfgestrekte armpjes naar een schermpje te turen terwijl de zon in je rug brandt en op het scherm flikkert... zoals mijn vorig toestelletje.
    Wie dit geen probleem vindt mag zich gelukkig prijzen, want de keuze wordt daardoor veel gemakkelijker.
    Voor mij is de keuze echt moeilijk, ik zoek (zoals velen) een compromis tussen kwaliteit, gewicht en (soms) eenvoud in bediening.
    Een 18-200 buis op een DSLR is er voor mij al te veel aan.
    Ik ben een vakantiefotograaf .. ( ja zo eentje, sorry ... dus het mag niet te moeilijk en te zwaar zijn) Een compact pixelkanon (je kan niet spelen met scherptediepte) of een "compact" maar toch log zoomkanon met een priegelsensor valt dus ook af.

    De Samsung NX 10 of 11 was ook een optie geweest ... maar samsung is een beetje newbee en ondanks de lenzen prima schijnen te zijn is er op dat gebied weinig keuze en een prijzige kant .

    Tips zijn altijd welkom en de tipgevers op voorhand bedankt
    I

    Comment


    • #17
      Re: zoomfactor MFT

      Oorspronkelijk geplaatst door Calvus Bekijk bericht
      Een 18-200 buis op een DSLR is er voor mij al te veel aan.
      Ik ben een vakantiefotograaf ..
      Wat denk je dan van een Nikon 3100 met 18-105 VR lens? Nog steeds een zeer aangenaam bereik, optische viewfinder, en niet zo heel zwaar.

      Nikon Body, battery, card: 500g, Lens: 420g, Total: 920g

      Als dit toch te zwaar is voor jou:

      Beginnen met Panasonic G2 met kaart, batterij: 430g

      Dan lenskeuze:
      Find a Lens,マイクロフォーサーズ, Micro Four Thirds, ミラーレス, Mirrorless, レンズ交換式カメラ, Interchangeable lens camera, フォーサーズ,Four Thirds System,フォーサーズシステム,Digital camera,デジタル一眼レフカメラ,lens,レンズ,イメージセンサー,Image Sensor, OM Digital Solutions, Olympus, Panasonic, Sigma, OMデジタルソリューションズ, オリンパス, パナソニック, シグマ, フルサイズ, フルフレーム, full frame


      Olympus heeft bijvoorbeeld een zeer lichte MFT 14-150 superzoom. 260g.

      Comment


      • #18
        Re: zoomfactor MFT

        Als je er wat meer Euro's tegenaan wil gooien zal de Fuji FinePix x100 jou ook bekoren denk ik.
        Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

        Comment

        Working...
        X