Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon in Spanje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Canon in Spanje

Oorspronkelijk geplaatst door Brecht.A Bekijk bericht
    Leuke reacties hier...
    Ik vraag kenmerken om de echtheid te weten te komen en jullie komen met zo'n kinderachtige reacties.

Professioneel
    Kenmerken van echtheid?? voel je je niet goed?

Ok jongen, "Kenmerken van echtheid"
    1Als de camera gemaakt is van iets eetbaars of als je op de knopje ergens drukt en de camera spuit water of ergens gaat een valmmetje branden.
    2 als de camera blauw, rood of welke andere kleur dan zwart is.
    3 Als je knopjes van de camera niet kan indrukken en je niet aan de lens kan draaien.
    In het geval dat een van de genoemde punten waar zijn, is het geen echte camera en zijn ze je aan het oplichten lol

Comment

Hey allemaal

Als ik een Canon dslr koop in spanje, waarop moet ik dan letten om te voorkomen dat het namaak is?

En kan het zijn dat de Canon 550d in Spanje tussen 200-350 euro kost met 18-55 lens?

Groeten
      Zeg eerst eens hoe je deze wil kopen, daar ter plaatse, of via internet, via internet zijn de prijzen soms te mooi om waar te zijn = gegarandeerd je geld kwijt.

Over namaak wordt soms veel gezegd, je hoort soms, in China maken ze alles na, maar geloof mij, toch geen camera's met alles er op en er aan, kleren en zo dat is wat anders, maar als je een werkende camera wil namaken heb je wel een en ander nodig van hoogtechnologische machienes, daar zal niemand aan beginnen.

Als het om gestolen materiaal gaat, dan kan je er zeker van zijn dat je er nadien nergens mee terecht kan voor een eventuele herstelling........

Gaat het om BTW ontduiking, van hetzelfde.

Wat kan je nu doen als je ter plaatse koopt, vraag de verkoper naar het serienummer, zorg dat je een inlogging hebt op de europese Canon site, ga naar een internetcafé, of zorg dat je op internet geraakt, en probeer het toestel te registreren, lukt dat niet, dan heb je met grijze import te maken, en mag je garantie zo goed als vergeten.

Maar vergeet nooit, als het te mooi is om waar te zijn, dan is er str*nt aan de stok, daar blijf je beter af.

Comment

Leuke reacties hier...
        Ik vraag kenmerken om de echtheid te weten te komen en jullie komen met zo'n kinderachtige reacties.

Professioneel
        In het andere geval kan het een camera zijn die van "de camion" gevallen is.
        Ik zou vragen aan de spaanse importeur of die winkel een officiele handelaar is.
        Indien niet: dan koop je een kat in een zak.
        Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
          Als je er een filmrolletje bij krijgt...
          Het verhaal gaat dat een Sinees een Nikon F6 kocht en dan een dag later terugbracht aangezien er voor dat geld wel een scherm op zou mogen zitten.

IMMV
          Dixitque Deus fiat lux et facta est lux.

Comment

Hey allemaal

Als ik een Canon dslr koop in spanje, waarop moet ik dan letten om te voorkomen dat het namaak is?

En kan het zijn dat de Canon 550d in Spanje tussen 200-350 euro kost met 18-55 lens?

Groeten
            Wat verwacht je zelf ? De camera is in NL nog 650 euro. En zo als er al aantal keer is aangehaald kun je rekenen op een gestolen toestel of namaak.

En kort door de bocht gezegd is namaak strafbaar. Dus verwacht hier dan geen ondersteuning/advies op het forum.

Vind de vraag dan ook heeeeeeeeel erg naïef

Comment

misschien is het nuttig om van iemand een zelfde toestel te lenen, om dan in de winkel de beide aan een minutieuze vergelijking te onderwerpen.
              De uiterlijke verschillen zullen volgens mij heel miniem zijn, maar toch aanwezig. Inwendige verschillen da's wat anders natuurlijk.
              Nogal dikwijls zijn nep-artikelen in kunststof(of gietmetaal) te herkennen aan de slordige manier waarop men de spuitmatrijzen namaakt. Dit is dan te merken aan de onnauwkeurige aansluitnaden van de verschillende delen van bvb. de camerabody. Hoewel men hier ook steeds bedrevener in wordt.
              Om een vergelijking te maken: denk aan het verschil tussen echte Matchbox autootjes en goedkope namaak uit China die je met 20 ineens kunt kopen op rommelmarkten bvb. en waar de gietbramen gewoon zijn blijven hangen.
              Last edited by dréten; 19 juni 2011, 15:27.

Comment

Heeft iemand ooit wel eens een werkende namaak merk camera gezien of van gehoord?
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Heeft iemand ooit wel eens een werkende namaak merk camera gezien of van gehoord?
                  Ik geloof ook niet dat het mogelijk is een DSLR na te maken, althans niet om er iets aan te verdienen.

Comment

Leuke reacties hier...

Professioneel
                    't is heel simpel... zie hier "729 euros por el cuerpo"
                    dan stel je vast dat de toestellen even veel kosten, zoniet duurder zijn als in belgië... dus als je het werkelijk zo goedkoop vindt in spanje, dat is het niet pluis... oftewel krijg je een baksteen in een doos, ofwel een niet werkend toestel in de doos (in barcelona zijn ze daar handig in!), ofwel een gestolen toestel, ofwel gewoon je geld onmiddellijk kwijt... u kiest...
                    Last edited by d_oracle; 19 juni 2011, 21:06.
                    some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                    Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                      Ik geloof ook niet dat het mogelijk is een DSLR na te maken, althans niet om er iets aan te verdienen.
                      Ze maken de accu's ervoor ook na, toch?
                      Akkoord is redelijk simpel, maar als je ervan uit gaat dat die kerels niks anders te doen hebben...
                      Alles wordt nagemaakt heden ten dage.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                        Ze maken de accu's ervoor ook na, toch?
                        Akkoord is redelijk simpel, maar als je ervan uit gaat dat die kerels niks anders te doen hebben...
                        Alles wordt nagemaakt heden ten dage.
                        vroeger werden wel leica's nagemaakt... maar dat was puur mechanisch... zoals een rolex namaken, vandaag is het niet mogelijk om een digitale camera na te maken, dit is veel te complex, in 't beste geval kunnen ze een andere camera herlabelen... maar in hoeverre dat je dat namaak kan noemen... dan ben je als koper echt niet op de hoogte...
                        some pictures: www.vaita.be, some info www.strobistfotografie.be, workshops: strobistworkshops
                        Stel je vragen hier in het BD-forum... Ik kan ze niet via persoonlijke mail beantwoorden!

Comment

Dat zag ik gisteren nog op TV "Genuine fake Rolex", maar daar hoef jezelfs geen Rolex kenner voor te zijn. Vroeger had je ook balpennen van het mer P.arker....met verdomd klein puntje dat wel.
                          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ik wil toch zeggen dat namaak niet te onderschatten is... als ingenieur weet ik perfect dat Nikon ook met toeleveranciers werkt voor onderdelen, dus alle onderdelen zijn terug te vinden via de "achterdeur" van die toeleveranciers... (je denkt toch niet dat Nikon een spuitgietmachine staan hebben voor elk plastiekje dat ze maken - zelfs de elektronische onderdelen maken ze vermoedelijk niet zelf)
                            In Egypte een perfecte chinese kopie van een Nokia smart phone gezien voor een 10de van de prijs, ze doen er zelfs niet moeilijk over, er plakt een andere naam op, maar wees maar zeker dat die uit de buurt van de echte Nokia fabriek komt.
                            Renault heeft zo een heel team ingenieurs en detectives in dienst om namaak op te sporen, echt gigantisch hoeveel namaak er van Renault onderdelen is, niet van echt te onderscheiden, in sommige gevallen gaat het over dezelfde toeleverancier die ondanks contracten toch ernaast illegaal verkoopt... Soms gaat het over echte namaak, bv remblokken die na 10 keer remmen roken... (cfr Terzake enkele weken geleden)
                            Nikon D7000 - Nikon D200 - Nikkor 28-85 F/3.5-4.5 - Nikkor 50mm F/1.4 - Sigma 70-200 F/2.8 II HSM - Sigma 10-20 mm - SB 800 - 3x YN 460 - SB20 - 3x Jinbei DP600Ws - 2x 200Ws - setje pocketwizards

Comment

Wat is de prijs van de Canon 550 met kitlens hier in Belgie? ongeveer 500€?
                              Deze prijs is al zo nauw berekend, met al de concurentie......
                              Wie gaat er in staat zijn, ook al is het aan minder kwaliteit een toestel na te bouwen dat dezelfde funtionaliteiten heeft en zo goed mogelijk delijkt op het origineel? Canon heeft duizenden, mischien miljoenen toestellen te leveren, Wat gaat een namaakt toestel kosten? Volgens mij gaat ge dat niet goedkoper kunnen produceren dan Canon.

Zoals eerder reeds werd opgemerkt, een Rolex of een Leica (analoog) werd destijds nagemaakt, maar dan spreken we over toestellen van enkele duizenden euros.

Comment

In Egypte een perfecte chinese kopie van een Nokia smart phone gezien voor een 10de van de prijs, ze doen er zelfs niet moeilijk over, er plakt een andere naam op, maar wees maar zeker dat die uit de buurt van de echte Nokia fabriek komt.
                                Op die manier is het wel mogelijk

Comment

Working...
                                X