Welkom! Ben je al een geregistreerd forumlid, log dan in met de knop Inloggen of registreren uiterst rechts bovenaan je scherm. Is dit je eerste bezoek Om berichten te bekijken selecteer je een forum in het onderstaande overzicht. Om zelf berichten te plaatsen moet je je eerst (gratis) registreren: klik daarom op Registreer.
Onze volgende workshop: Street-Fashion - 8 maart 2025, Herentals
Oke, ik begrijp jullie. Welke lenzen raden jullie dan aan?
Ik fotografeer vooral paarden in actie, zowel binnen als buiten.
Met de lenzen die ik nu heb zijn mijn foto's binnen en buiten met
Slechte weersomstandigheden wazig. Dit probleem wil ik verhelpen.
in het bezit van eenCanon EOS 450D , EF-S 18-55mm , EF 35-80mm , EF 80-200mm.
Oke, ik begrijp jullie. Welke lenzen raden jullie dan aan?
Ik fotografeer vooral paarden in actie, zowel binnen als buiten.
Met de lenzen die ik nu heb zijn mijn foto's binnen en buiten met
Slechte weersomstandigheden wazig. Dit probleem wil ik verhelpen.
Met wazig bedoel je dat er sprake is van bewegingsonscherpte? Bij elk type actiefotografie is er sprake van sluitertijden die je liever niet overschrijdt omdat er anders "beweging" zichtbaar is op de foto. Het kan helpen als je aangeeft met welke sluitertijd, ISO-waarde en diafragma de onscherpe foto's gemaakt zijn. Actiefoto's van paarden maak ik zelf niet, maar afgaande op mijn ervaringen met sportfotografie denk ik dat een sluitertijd van 1/250 s al op het randje is.
Ik zou zelfs nog even wachten met objectieven upgraden. En mij wat meer in de basis van fotografie verdiepen. Bijvoorbeeld met behulp van de volgende site: http://digitalefotografietips.nl
De basis cursus; diafragma, sluitertijd, iso etc etc zijn erg leerzaam. En natuurlijk veel oefenen.
450d verkopen zou ik zeker niet doen.
Als ik lees wat je problemen zijn zou ik die eerst proberen te verbeteren met je 450d.
Waarschijnlijk ga je anders met de 60d dezelfde fouten maken.
Slechte foto's ligt meestal aan t mannetje achter de camera en niet aan t matriaal
Dus inderdaad nog eens de technieken opfrissen en shooten maar zou k zeggen.
Comment