Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D7000 moeilijk?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: D7000 moeilijk?

    Kom van de D50 en de D70s.
    Mijn laatste aanwinst de D7000, is veruit de makkelijkste in gebruik.

    Wil je het voor bediening eenvoudig houden, dan heeft ook de D7000 de beste troeven.
    Wil je meer, dan zal je ook meer in de handleiding van je D7000 moeten snuffelen.
    Het komt niet vanzelf.
    Maar moeilijk in gebruik is de D7000 helemaal niet, wanneer je huidig toestel reeds een Nikon dslr camera is.

    Begin met eenvoudige instellingen, de instellingen die je al kent van bij je huidig toestel.
    Geleidelijk aan oefen je dan de andere mogelijkheden, je hoeft niet alles tegelijk uit te proberen.
    Doe het stap voor stap.
    Je zal merken de D7000 is een fantastische camera, met veel mogelijkheden,
    mogelijkheden die je kan gebruiken,
    maar je bent niet verplicht om die vele mogelijkheden ook effectief te gebruiken.
    Doe je wellicht op je huidige camera ook niet.

    Succes bij je keuze.
    Nikon D7000, en wat glas.
    http://blog.seniorennet.be/pacha/

    Comment


    • #17
      Re: D7000 moeilijk?

      Oorspronkelijk geplaatst door pacha Bekijk bericht
      Kom van de D50 en de D70s.
      Mijn laatste aanwinst de D7000, is veruit de makkelijkste in gebruik.

      Wil je het voor bediening eenvoudig houden, dan heeft ook de D7000 de beste troeven.
      Wil je meer, dan zal je ook meer in de handleiding van je D7000 moeten snuffelen.
      Het komt niet vanzelf.
      Maar moeilijk in gebruik is de D7000 helemaal niet, wanneer je huidig toestel reeds een Nikon dslr camera is.

      Begin met eenvoudige instellingen, de instellingen die je al kent van bij je huidig toestel.
      Geleidelijk aan oefen je dan de andere mogelijkheden, je hoeft niet alles tegelijk uit te proberen.
      Doe het stap voor stap.
      Je zal merken de D7000 is een fantastische camera, met veel mogelijkheden,
      mogelijkheden die je kan gebruiken,
      maar je bent niet verplicht om die vele mogelijkheden ook effectief te gebruiken.
      Doe je wellicht op je huidige camera ook niet.

      Succes bij je keuze.
      Zo is het, heb zelf de D70s en D90 gehad, en mijn kinderen gebruiken een D50, maar de D7000 is echt niet moeilijker, wel heeft het toestel meer functies, die je niet allemaal hoeft te gebruiken om mooie foto's te maken.
      Wil je eens een andere vakantie dan anders: www.kaichitravel.nl
      Our English website: www.kaichitravel.com
      Breng eens een bezoekje aan Siberie!

      Comment


      • #18
        Re: D7000 moeilijk?

        Oorspronkelijk geplaatst door annoh Bekijk bericht
        Volgens een test van ColorFoto, zie de site daarvan, is het dynamisch bereik van de D7000 maar liefst een halve stop minder dan van de D90. Je zal dus nog preciezer moeten belichten!
        En hier niet. Lage iso hoger en bij ongeveer 1600 iso wordt de D90 iets beter, net zoveel als de D7000 in de lage isoos.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #19
          Re: D7000 moeilijk?

          Zoals beloofd: niet moeilijk!
          Beetje zoeken naar alle instellingen en knopjes - maar al doende leert men.
          Heb er nog geen seconde spijt van.
          VB diafragma en sluitertijd zijn veel eenvoudiger in te stellen! Iso idem.
          Een aanrader (na 1 dag toch nog )
          Nikon

          Comment


          • #20
            Re: D7000 moeilijk?

            Absoluut niet moeilijk. Een pracht van een toestel.
            "Dat ik fotografeer wil niet zeggen dat ik een fotograaf ben"

            Comment


            • #21
              Re: D7000 moeilijk?

              Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
              D7000 heeft een hoge leercurve en is niet vergevingsgezind als je fouten maakt.
              Het aantal onscherpe fotos zal in het begin wel wat hoger liggen.

              Maar als je er eenmaal aan gewend bent, dan is het een fantastische camera
              Onscherp of minder goed belicht?
              Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
              BE-Wommelgem
              .: 20D & D700 :.

              Comment


              • #22
                Re: D7000 moeilijk?

                Oorspronkelijk geplaatst door jumpforjoy Bekijk bericht
                Als je in RAW fotografeert hebben al de instellingen toch geen invloed op je RAW-file.
                Je denkt het misschien wel, omdat je het ziet op je schermpje, maar dat is een JPEG-preview.
                Als je Capture NX2 gebruikt worden deze instellingen netjes overgenomen door het programma en kun je ze daar ook weer uitzetten, behalve 'active D-lighting'.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #23
                  Re: D7000 moeilijk?

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Als je Capture NX2 gebruikt worden deze instellingen netjes overgenomen door het programma en kun je ze daar ook weer uitzetten, behalve 'active D-lighting'.
                  wou ik ook zeggen

                  gebruik bijna enkel nog NX2 (enkel nog PS voor dinges die ik ni kan met NX2)
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #24
                    Re: D7000 moeilijk?

                    Oorspronkelijk geplaatst door loloboy Bekijk bericht
                    Onscherp of minder goed belicht?
                    Om een scherpe plaat te krijgen. Manier van belichten is op elk toestel hetzelfde
                    D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

                    Comment


                    • #25
                      Re: D7000 moeilijk?

                      misschien interssant als basisinfo voor de D7000,

                      dit is de link naar de 2e video, de eerste staat ook op Youtube (met basisuitleg)

                      http://froknowsphoto.com/?p=2666This is part 2 of the Nikon D7000 Setup series. This video will help you set up and understand the different settings in you...


                      d
                      Nikon D7000/16-85mm / 70-300mm / 50 mm f1.8 / 85 mm f1.8 / Tamron 70-200 f2.8 / SB600

                      Comment


                      • #26
                        Re: D7000 moeilijk?

                        Klopt het dat je op een Nikon D7000 geen histogram kunt weergeven ?
                        Dat zou heel spijtig zijn, een histogram geeft je immers onmiddellijk een indicatie of de belichting goed zit. Of zie ik dat verkeerd ?
                        Ervaring is de som van je fouten.
                        Nikon D7000 - Nikon 18-200 VR II - Nikon 50 1.8 - Nikon SB 910

                        Comment


                        • #27
                          Re: D7000 moeilijk?

                          Oorspronkelijk geplaatst door olcha Bekijk bericht
                          Zoals beloofd: niet moeilijk!
                          Beetje zoeken naar alle instellingen en knopjes - maar al doende leert men.
                          Heb er nog geen seconde spijt van.
                          VB diafragma en sluitertijd zijn veel eenvoudiger in te stellen! Iso idem.
                          Een aanrader (na 1 dag toch nog )
                          Ziedewel . Nog veel plezier er mee!

                          Comment


                          • #28
                            Re: D7000 moeilijk?

                            Oorspronkelijk geplaatst door paddy8908 Bekijk bericht
                            Klopt het dat je op een Nikon D7000 geen histogram kunt weergeven ?
                            Dat zou heel spijtig zijn, een histogram geeft je immers onmiddellijk een indicatie of de belichting goed zit. Of zie ik dat verkeerd ?
                            De D7000 kan wel een histogram weergeven, alleen geen live-histogram bijvoorbeeld bij live-view. Dat kan overigens nog geen enkele nikon. Zou wel een mooie optie zijn voor vervolg modellen.....dus heren van Nikon....als jullie meelezen
                            Nikon D7000 + MB-D11, Nikon D80 + MB-D80, Nikon 24-70 F2.8, Tokina 11-16 F2.8, Nikon AF-S 18-70 F/3.5-4.5 , Nikon AF-D 50 F/1.8, Nikon AF-S 70-300VR, Nikon AF-S 300 F4 IF-ED

                            Comment


                            • #29
                              Re: D7000 moeilijk?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                              wou ik ook zeggen

                              gebruik bijna enkel nog NX2 (enkel nog PS voor dinges die ik ni kan met NX2)
                              Idem, ik vind het een superprogramma.

                              Comment

                              Working...
                              X