Ik ben van plan een Nikon D3100 te kopen, dit met een 18/105 lens. Het enige model dat me doet twijfelen is het D90 model. Na het lezen van talloze discussies kom ik tot het besluit dat het verschil vooral ligt in het feit dat de D90 een inwendige scherpstelmotor heeft en de D3100 niet, waardoor het vereist is bij de 3100 AF s lenzen te kopen.
Graag antwoord op volgende vragen:
1-Zijn er nog significante verschillen tussen de 2 modellen?
2-Daar het niet de bedoeling is dat ik in de toekomst bijkomende lenzen aanschaf, ben ik dan niet beter met het 3100 model? (Daar de AF s lenzen duurder zijn in aankoop)?
3-Bij het aankopen van de 3100 kit is er sprake van een 18/105 lens. Is dit dan de zogenaamde AF s lens die meegeleverd is?
Graag antwoord op deze 3 vragen (pls geen bijkomende discussies). Met dank!
Ps. Mijn budget reikt net iets lager dan 1000 euro. Eerder een 750 euro. Als beginner lijkt het me dan beter voor de 3100 te gaan, en toch blijft er twijfel heersen. Ik vrees dat de meerprijs van de D90 niet opweegt tegen het verschil in prestatie van beide toestellen, of ben ik fout?
Graag antwoord op volgende vragen:
1-Zijn er nog significante verschillen tussen de 2 modellen?
2-Daar het niet de bedoeling is dat ik in de toekomst bijkomende lenzen aanschaf, ben ik dan niet beter met het 3100 model? (Daar de AF s lenzen duurder zijn in aankoop)?
3-Bij het aankopen van de 3100 kit is er sprake van een 18/105 lens. Is dit dan de zogenaamde AF s lens die meegeleverd is?
Graag antwoord op deze 3 vragen (pls geen bijkomende discussies). Met dank!
Ps. Mijn budget reikt net iets lager dan 1000 euro. Eerder een 750 euro. Als beginner lijkt het me dan beter voor de 3100 te gaan, en toch blijft er twijfel heersen. Ik vrees dat de meerprijs van de D90 niet opweegt tegen het verschil in prestatie van beide toestellen, of ben ik fout?
Comment