Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bridge of reflex als reistoestel?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Bridge of refex als reistoestel?

Sony Nex bekeken, ziet er inderdaad geweldig uit, compact, degelijke sensor, goede lens maar heeft geen viewer, als kleurenblinde is een scherm alleen spijtig niet genoeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door laatbloeier Bekijk bericht
      Wat mijzelf betreft: ik weet dat er geen echte portret- of modelfotograaf in mij schuilt . Sport ook niet echt, toch niet de 'snelle' sporten want die interesseren mij niet. Wat ik wèl wil, is mijn toestel snel bij de hand te hebben als het moment daar is, en toch diafragma en sluitertijd zelf in kunnen stellen (wat met mijn compactje nu niet gaat). Die nex-toestellen lijken me best wel interessant dan, of vergis ik me?
      beeldkwaliteit vd nexen is zo goed als van DSLR's en detail bij lage sluiter snelheden is zelfs beter, is zeer geschikt voor portret, totaal geen probleem, is wel minder geschikt voor aansturen studioflitsers.
      DOF (scherptediepte) is zelfde als van DSLR

buiten de nex objectieven gebruik ik ook mijn DSLR objectieven op de NEX.
      Elk objectief (canon, nikon pentax, sony, olympus, leica, zeiss ...)ook de rangefinder (M) objectieven kunnen gebruikt worden op de NEX inclusief de zogenaamde vintage objectieven welke heel populair zijn op deze toestellen.

Zie voor mij persoonlijk nog weinig nut in APS DSLR, gebruik die ook zelfs niet meer sinds ik de nex heb, gebruik nog wel FF DSLR maar dat is voor specifieke toepassingen.

maar niet enkel de nexen zijn goed hoor, ook Samsung NX10 en NX11 de panasonic GF2 en de olympus pen. Ik heb voor de NEX gekozen om dat de beeldkwaliteit beter is maar ik verwacht dat de panasonic gf3 (nog niet beschikbaar) in totaliteit mogelijk een beter toestel zal zijn, maar ja dan komt er weer een ander NEX toestel, dat is de gang van zaken. In feite is er volgens mij voldoenden keus aan degelijk en kwalitatief materiaal dat voldoet aan jou eisen buiten de klassieke DSLR.

Comment

Re: Bridge of reflex als reistoestel?

Je moet op volgende link eens het verschil bekijken tussen 200mm en 270mm: http://www.the-digital-picture.com/R...ns-Review.aspx

Vaak wordt dat verschil namelijk overschat.

De link is tevens een review van de 18-270.

De 28-300 is niet echt een algemene lens op crop. 18-28 is toch een belangrijk bereik als je één lens wil voor alles.

Comment

panasonic GF3 is momenteel officieel aangekondigd weet niet wanneer het in de winkel beschikbaar is, maar lijkt mij ook een heel aantrekkelijk toestel

Comment

Als reiscamera heb je de parameters gewicht en formaat die van belang zijn.
            Behalve de reeds genoemde Nex is er ook nog de Samsung Nx10 (of Nx11?) en Panasonic G1/G2 die elkaar in grootte niet ver ontlopen. En ook de Olympus e620 is nog relatief klein en licht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
              ik overweeg eventueel een snelle bridge met groot zoombereik, geschikt voor sport... iemand een ideetje (focussnelheid is dan belangrijk natuurlijk)

heb me al "zot" gesurfd

bedankt voor reactie
              Met een bridge zal je niet gemakkelijk de snelheid van bv een 100-300 gaan evenaren vrees ik...
              Sony en Olympus
              Fotoseries

Comment

Working...
              X