Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

bridge of DSLR

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: bridge of DSLR

Bekijk ook eens een Canon G12 of Nikon P7000.
    Dat zijn advanced compactcamera's met manuele instelmogelijkheden.
    Voor vele is dit een ideaal compromis
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

Comment

Ik zie nu duidelijk wat de beperkingen zijn van de bridge. Die kom je natuurlijk niet te weten als je op internet naar de beschrijvingen van de toestellen zoekt
      Maar de twijfel is nu verschoven naar systeemcamera of DSLR . Ik ga niet meteen met een groter toestel rond mijn nek rondlopen, maar ik heb het wel graag bij de hand als ik op wandel ben. Enfin, ik zal eens naar de winkel gaan en ze gewoon eens in de hand nemen.
      Bridge: negen kans op tien niet dus.
      oefenen = leren
      Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
        Bekijk ook eens een Canon G12 of Nikon P7000.
        Dat zijn advanced compactcamera's met manuele instelmogelijkheden.
        Voor vele is dit een ideaal compromis
        Daar kun je nog met gemak de Lumix LX5 aan toevoegen. Een heel elegant toestel (de
        andere twee vind ik iets te veel brikken), is heel goed van beeldkwaliteit en bovendien
        leuk om straatfotografie mee te doen. Weinig opvallend.
        Maar als je vaak wilt werken met kleinere scherptediepte en mooie dof, dan koop toch
        maar een DSLR. Met de tijd spaar je je bijvoorbeeld een paar primes en je bent voor
        heel lang een gelukkig mens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
          Pluspunten bridge: grotere dof (wegens kleinere sensor)
          Voor veel mensen is dit één van de grootste MIN-punten van een kleine sensor. Je kan je diafragma wel verder dicht draaien om een grote DOF te krijgen, maar nooit verder dan maximaal om hem kleiner te maken.

Waarom hebben veel mensen lichtsterke lenzen? Om in het 'donker' te werken of voor de dunne dof?
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

Comment

Ikzelf heb een bridgecamera en ga overstappen naar een dslr. Ik heb de bridge indertijd gekocht omdat ik wel interesse had in fotografie maar niet zeker wist als het me ging liggen. Nu ik de bridge wat ken ga ik voor een dslr omdat ik me dan meer kan leggen op het technische aspect. Je mag de eigenschappen van een bridge zeker niet onderschatten (toch niet van mijn fz28), je kunt echt mooie foto's maken
            Onkwetsbaarheid is eenzaamheid ...

Comment

misschien is dit wel datgene wat je zoekt
              LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

gebruikte sensor is een verbeterde versie van wat je terugvindt in de betere DSLR's zoals pentax k-5 de nikon d7000 sony A580 ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door puerte Bekijk bericht
                misschien is dit wel datgene wat je zoekt
                LetsGoDigital is uw online magazine voor Technologie en Lifestyle, met het laatste nieuws, diepgaande achtergrond artikelen en product reviews

gebruikte sensor is een verbeterde versie van wat je terugvindt in de betere DSLR's zoals pentax k-5 de nikon d7000 sony A580 ..
                Het ziet er wel interessant uit, ja. Binnenkort toch maar eens naar Mediamarkt trekken om te proberen
                oefenen = leren
                Sony Nex5 / Panasonic DMC-TZ4.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Voor veel mensen is dit één van de grootste MIN-punten van een kleine sensor. Je kan je diafragma wel verder dicht draaien om een grote DOF te krijgen, maar nooit verder dan maximaal om hem kleiner te maken.

Waarom hebben veel mensen lichtsterke lenzen? Om in het 'donker' te werken of voor de dunne dof?
                  Is idd zowel een minpunt als een pluspunt, afhankelijk van wat je wil.

Meestal idd een minpunt, en krijg je mooier ogende fotos als je beperkte dof hebt.

Anderzijds als je hem ook voor vakantie-kiekjes en snapshots gebruikt, is het soms beter dat er meer scherp is..

In combinatie met de macro-mogelijkheden kan je het ook als een pluspunt beschouwen.
                  Wil ik een closeup/macro foto maken dan neem ik nog altijd mijn bridge, want heb voor mijn D90 geen echte macro-lens. (en ik ben ook niet van plan om die investering te doen want daarvoor interesseert macro me niet voldoende).
                  Leer over flipperkasten op www.flippers.be - Mijn Flickr fotos

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flipperkast Bekijk bericht
                    .....
                    Wil ik een closeup/macro foto maken dan neem ik nog altijd mijn bridge...
                    hier ook, gebruik daar de 8 jaar oude S7000 voor.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

Ik zou gewoon een weekendje een reflexcamera + 1 of 2 lenzen lenen van een kennis. Ga er mee gaan spelevaren en je komt er vanzelf wel achter of een reflexcamera teveel gehannes oplevert. Of je raakt verknocht aan de scherpe beelden. (mits camera voorzien is van een goede lens)
                      Voor fotoworkshops. fotocursussen en fotoweken: www.annohuidekoper.nl

Comment

Working...
                      X