Ik fotografeer al een hele tijd met een compact camera. Onlangs heb ik een fotografiecursus gevolgd, en sindsdien bots ik geregeld op de grenzen van die camera, vandaar dat ik overweeg een iets gesofisticeerder toestel te kopen. Ik ben er lang van uit gegaan dat dat dan een DSLR zou worden, maar sinds kort zie ik ook wel iets in de zgn. bridge-camera's, de meer uitgebreide compact dus. Ik weet het dus niet meer zo goed.
Mijn onderwerpen nu zijn vooral bloemen (close-up, maar geen macro), straatfotografie, evenementen binnen en buiten (circusoptredens bv.), spelende kinderen (veel beweging, maar niet supersnel), enz. Ik neem mijn toestel vaak gewoon mee als ik ergens heen ga, voor het geval er een mooi beeld te maken valt, en dan wil ik liever niet met een groot, onhandig ding rondlopen.
Ik wil dus:
- een betere zoom dan bij mijn gewone compact nu, maar geen echt zware tele of macro
- handmatig diafragma/sluitertijd/iso kunnen instellen
- redelijk wat variatie in sluitertijden
- tot een behoorlijke ISO kunnen gaan zonder ruis (nu heb ik al ruis bij 800)
- met filters/zonnekap kunnen werken (iets minder prioritair)
Heb ik het juist dat het grootste verschil tussen DSLR en bridge, naast de fijnere en uitgebreidere instellingen, vooral de mogelijkheid om van lens te wisselen bij de DSLR is, die er dan niet is bij de bridge?
Ik had iets gezien in deze: http://www.mediamarkt.be/nl/categori...epix-hs10.html
Heeft iemand daar ervaring meer?
Mijn onderwerpen nu zijn vooral bloemen (close-up, maar geen macro), straatfotografie, evenementen binnen en buiten (circusoptredens bv.), spelende kinderen (veel beweging, maar niet supersnel), enz. Ik neem mijn toestel vaak gewoon mee als ik ergens heen ga, voor het geval er een mooi beeld te maken valt, en dan wil ik liever niet met een groot, onhandig ding rondlopen.
Ik wil dus:
- een betere zoom dan bij mijn gewone compact nu, maar geen echt zware tele of macro
- handmatig diafragma/sluitertijd/iso kunnen instellen
- redelijk wat variatie in sluitertijden
- tot een behoorlijke ISO kunnen gaan zonder ruis (nu heb ik al ruis bij 800)
- met filters/zonnekap kunnen werken (iets minder prioritair)
Heb ik het juist dat het grootste verschil tussen DSLR en bridge, naast de fijnere en uitgebreidere instellingen, vooral de mogelijkheid om van lens te wisselen bij de DSLR is, die er dan niet is bij de bridge?
Ik had iets gezien in deze: http://www.mediamarkt.be/nl/categori...epix-hs10.html
Heeft iemand daar ervaring meer?
Comment